Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ruisje schreef: Mijn hart zou ook een paar slagen vergeten zijn bij het aanzicht van een ketting en lege halsband... Maar wat een lol!!Wat het precies is weet ik eigenlijk niet. Ik weet alleen dat hij gruwelijk hard kanKan me voorstellen dat je met een "big smile" heb staan kijken toen ze met 300km/u voorbij raasden. En heel trots toen ze na 1x keer roepen allebei kwamen.
Is Duuk een galgo of podenco, sorry als het ergens staat en ik het gemist heb?
Sergi is ook zo razendsnel waarbij voor- en achterpoten kruiselings door de lucht lijken te vliegen als ie rent. En een scherpe bochten hij kan maken...
Ik zou het geloof wel aandurven om hem vaker in de tuin los te laten. Kan hij lekker zijn energie kwijt! Zo te lezen kan hij ook niet echt weg als hij uit de tuin terecht komt, alleen als er een vreemde in of om het weiland zou lopen zou het tricky kunnen zijn...
Hope schreef: Wat het precies is weet ik eigenlijk niet. Ik weet alleen dat hij gruwelijk hard kanVolgens mij is Duuk een galgo-mix. Kijk uit met omheinde veldjes. Een podenco springt echt heel hoog, volgens mij moet een omheining 1.80 zijn. Misschien was het zelfs hoger. Hoe dat met een galgo zit, weet ik niet.
Ik ga gewoon met mijn broer overleggen. Of ik ga eens kijken of er ergens in de buurt een omheind veld is ofzo waar ze samen los kunnen. Als het in de buurt is ga ik gewoon vragen of we daar niet vaker kunnen afspreken als Duuk weer thuis is, zodat hij lekker kan rennen met Nelson.
Sher schreef: Volgens mij is Duuk een galgo-mix. Kijk uit met omheinde veldjes. Een podenco springt echt heel hoog, volgens mij moet een omheining 1.80 zijn. Misschien was het zelfs hoger. Hoe dat met een galgo zit, weet ik niet.Ja precies, uitkijken met omheide veldjes! Wij hebben schuttingen van 1.80 hoog met daarop schrikdraad voor de katten. Sergi is 53cm, een podenco andaluz (middelmaat) en kan vanuit stilstand de schutting overkijken als hij wilt.
Sher schreef: Volgens mij is Duuk een galgo-mix. Kijk uit met omheinde veldjes. Een podenco springt echt heel hoog, volgens mij moet een omheining 1.80 zijn. Misschien was het zelfs hoger. Hoe dat met een galgo zit, weet ik niet.Aha, thx voor de info. Dat gaan we dus niet doen!
Ruisje schreef: Ja precies, uitkijken met omheide veldjes! Wij hebben schuttingen van 1.80 hoog met daarop schrikdraad voor de katten. Sergi is 53cm, een podenco andaluz (middelmaat) en kan vanuit stilstand de schutting overkijken als hij wilt.Die zitten er best een hoop hier. Ik denk dus dat dit een eenmalig feestje was.
edit: en op weilanden ook uitkijken voor konijntjesIk weet niet hoe zijn jachtinstinct is.
DJ en Doerak schreef: Nu was het natuurlijk nog een feestje, hé ik ben los, rennûh!!!Ja precies. Hij was nu echt zo bezig met Nelson. We hebben ervan genoten, we weten nu dat het kan als eraan gewerkt wordt en ik vind het aan de eigenaar om te bepalen welke risico's ze willen lopen.Als het normaler wordt dan is de lol van het spelen er misschien een keer af en ontdekt hij andere zaken zoals inderdaad konijnen of uitbreken uit de tuin. Maar dit was wel weer even een mooie bevestiging voor de band die jullie hebben opgebouwd, zijn aandacht voor jou! Gelukkig hebben jullie de stal nog!
![]()
Chouka schreef: Wat fijn dat ze zo gespeeld hebben en dat Duuk dadelijk kwam toen je hem riep. Door het feit dat hij komt zou ik het zeker durven proberen, wel zou ik er dan bij blijven. Moest hij buiten de omheining zijn dan zal hij ook wel komen. Wat ik ook zou doen is oefenen met komen. Hun laten spelen en zorgen dat je snoepjes bij hebt en af en toe hun roepen om een snoepje te geven en daarna kunnen ze weer verder spelen. Als dat goed gaat dan kan hij los, anders niet.Tot er een konijn/haas/fazant oid voorbij komt...dan heb je het nakijken met je snoepjes