Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door millyckk
Wat een inspirerend topic! Wordt echt prachtig Marina!

Heb eens even wat rond gegoogled en las dat je er ook stof mee kan verven.
Dat bracht me op het idee om onze stoffen banken te gaan pimpen  alleen kan ik nergens vinden of de verf bestaande vlekken dekt of dat die er weer  doorheen zullen komen? Iemand al eens zoiets gedaan?

Edit: net een mailtje gestuurd naar Shabby Treats, die hebben foto's op hun site van geverfde stoelen, ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 15 jun 2014, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
Inderdaad ontvetten met st marc maar niet gaan schuren, gewoon de krijtverf er op en als het droog is met een heel fijn schuurpapiertje schuren tot bijv. het goud er een beetje door heen komt.
Je kan ook eerst een contrasterende kleur op de lijstje doen en daarna wit en dan door schuren tot je die onder kleur ziet, heel voorzichtig schuren voor je het weet ben je ook door de onderlaag heen.
Je kan ook experimenteren met verdunde krijtverf, echt waterig. eerst een dun laagje clear wax aanbrengen en en dan met een nat lapje op de lijstje aanbrengen. Is het niks dan verf je er gewoon weer overheen.
Door Borke
M@rina schreef: Inderdaad ontvetten met st marc maar niet gaan schuren, gewoon de krijtverf er op en als het droog is met een heel fijn schuurpapiertje schuren tot bijv. het goud er een beetje door heen komt.
Je kan ook eerst een contrasterende kleur op de lijstje doen en daarna wit en dan door schuren tot je die onder kleur ziet, heel voorzichtig schuren voor je het weet ben je ook door de onderlaag heen.
Je kan ook experimenteren met verdunde krijtverf, echt waterig. eerst een dun laagje clear wax aanbrengen en en dan met een nat lapje op de lijstje aanbrengen. Is het niks dan verf je er gewoon weer overheen.
Zoals je het het eerste beschrijft, lijkt mij het veiligste voor een eerste project.

Die 'clear wax'  wat is dat en wat doet het?
Is dat een blanke was?

Jouw kast vind ik trouwens prachtig geworden!!!
Door K&D
Oh, Marina, ik vind de kast in die kleur veeeeel mooier dan het origineel. Prachtig.
@ Pauline....als je de stap gaat wagen, is er in de buurt een verkooppunt van deze verf? Weet jij dat?
Ik ga denk ik onze antiekgrenen ook maar eens verven...na ruim 20 jaar kan dat wel.
Door Kim_S
Ik wil al 14 jaar de kast, tv-kast en salontafel onder handen nemen.
Maar ik mag niet van manlief, en hij maakt er echt een punt van. Dan moet ie maar betalen voor nieuwe meubels  :P
Door Pauline
K&D schreef: Oh, Marina, ik vind de kast in die kleur veeeeel mooier dan het origineel. Prachtig.
@ Pauline....als je de stap gaat wagen, is er in de buurt een verkooppunt van deze verf? Weet jij dat?
Ik ga denk ik onze antiekgrenen ook maar eens verven...na ruim 20 jaar kan dat wel.
Nee..... van de Annie Sloan kan ik niet direct iets vinden, maar ik vind wel dit in Boekelo:

http://www.hetpakhuys.nl/assortiment/pa ... -krijtverf

En daar ga ik van de week even kijken als ik mam naar de dialyse heb gebracht met een keukendeurtje onder de arm! :biggrin2:

Ohhhhh wat goed deze topic!! Door het zoeken op bovenstaande site vond ik dus deze verf voor mijn keuken:

http://www.hetpakhuys.nl/woonwinkel-sho ... g-the-past
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 15 jun 2014, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
Ik zit ook even te lezen bij die Paintofthepast, maar daar moet je weer goed schuren en lak en evt. was verwijderen. Daar heb ik dus geen zin in.
Ik bestel wel een pot Annie S.
Door M@rina
Borke schreef: Zoals je het het eerste beschrijft, lijkt mij het veiligste voor een eerste project.

Die 'clear wax'  wat is dat en wat doet het?
Is dat een blanke was?

Jouw kast vind ik trouwens prachtig geworden!!!
dit is de clear wax:
http://www.vintage-furniture.nl/annie-s ... -soft-wax/

Het is een kleurloze zachte was die je het beste met een ronde kwast aan kunt brengen, daarna de overtollige was met een zachte doek weg wrijven.
Door Pauline
K&D schreef: Ik zit ook even te lezen bij die Paintofthepast, maar daar moet je weer goed schuren en lak en evt. was verwijderen. Daar heb ik dus geen zin in.
Ik bestel wel een pot Annie S.
Doet Eddie.....  :biggrin2:
Door Zev
Ik heb nu de eerste laag deco verf van de action op mijn salontafel zitten, dekt niet geweldig of ik verf te zuinig hihi, heb van de week ook nog een donkere kast op de kop getikt en die heeft ook de eerste laag erop zitten. Ik heb helaas geen geld voor de annie sloan verf, dus dan maar zo. Maar die annie sloan heeft echt zulke mooie kleuren! Ik vind je kast geweldig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door