Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gelukkig dat het beter gaat nu.
Wat zielig dat hij zo bang is. Je vraagt je dan inderdaad af wat hij allemaal wel niet meegemaakt heeft.

Fijn dat je samen met de honden zo lekker hebt genoten van de grote wandeling! Stapje van stapje ga je toch voorruit met Duuk.
Lil schreef: Blij dat je niets ernstigs hebt!

Precies de reden dat ik niet met een lijn om mijn middel durf te lopen.
Nee, daar twijfel ik nu ook best aan. Maar aan de andere kant, hij zou echt weggerend zijn van schrik en ik zou het toch ook wel heel erg vinden als hij tijdens een logeerpartij kwijt zou raken  :-\
sella schreef: Je hebt geen stevige cv buis bij de voordeur? Daar zou je hem evt aan vast kunnen zetten als je een pakket aan moet nemen.
Nee, en ik weet ook niet of ik dat zou durven. Als hij bang is bijt hij een riem gewoon door.
Maar voorlopig geen pakketjes meer die ik verwacht, dus hopelijk was dit ons laatste vlieg avontuur  :biggrin2:
Hope schreef: Goed!
Gisteren ben ik lekker met ze gaan wandelen in een natuurgebied hier dichtbij. Voor Nelson voor het eerst een rondje van 40 minuten en voor Duuk het eerst een ander rondje dan ons letterlijke rondje om de kerk. Ze vonden het allebei super leuk en ik heb er van genoten!

Vanmorgen wel weer wat minders met Duuk gehad. We kwamen terug van de stal toen dpd een groot pakket kwam afleveren. Hij ziet mij lopen (ik was bijna bij het hekje naar de voordeur) stapt uit en komt met een gigantische doos op ons af gelopen. En dat was toch echt teveel voor Duuk!
Ik heb de riem altijd om mijn middel voor het geval dat...
En nu was hij zó bang dat hij als een haas wegvloog en ik kon hem gewoon echt niet stoppen. Gelukkig de lijn om mijn middel maar hij trok me uit balans en ik ging met een smak tegen de grond.
Duuk nog meer overstuur natuurlijk. Toen de beste postbode wilde komen helpen heb ik maar gezegd dat me dat niet zo'n goed idee leek.  ;)
Pfffff... Arme hond. Wat moet hij toch hebben meegemaakt dat hij zo vreselijk kan schrikken van zo iets  :'(

Gelukkig is hij prima van de schrik bekomen en ligt hij nu heerlijk in de mand van Nelson. Die ligt natuurlijk veel lekkerder dan je eigen mand  :)
In de mand van Nelson. Er zit gelukkig ook nog een grappenmaker in hem.
Hope schreef: Goed!
Gisteren ben ik lekker met ze gaan wandelen in een natuurgebied hier dichtbij. Voor Nelson voor het eerst een rondje van 40 minuten en voor Duuk het eerst een ander rondje dan ons letterlijke rondje om de kerk. Ze vonden het allebei super leuk en ik heb er van genoten!

Vanmorgen wel weer wat minders met Duuk gehad. We kwamen terug van de stal toen dpd een groot pakket kwam afleveren. Hij ziet mij lopen (ik was bijna bij het hekje naar de voordeur) stapt uit en komt met een gigantische doos op ons af gelopen. En dat was toch echt teveel voor Duuk!
Ik heb de riem altijd om mijn middel voor het geval dat...
En nu was hij zó bang dat hij als een haas wegvloog en ik kon hem gewoon echt niet stoppen. Gelukkig de lijn om mijn middel maar hij trok me uit balans en ik ging met een smak tegen de grond.
Duuk nog meer overstuur natuurlijk. Toen de beste postbode wilde komen helpen heb ik maar gezegd dat me dat niet zo'n goed idee leek.  ;)
Pfffff... Arme hond. Wat moet hij toch hebben meegemaakt dat hij zo vreselijk kan schrikken van zo iets  :'(

Gelukkig is hij prima van de schrik bekomen en ligt hij nu heerlijk in de mand van Nelson. Die ligt natuurlijk veel lekkerder dan je eigen mand  :)
Ehm, hij is toch niet opnieuw bezig Nelson onder de duim te krijgen? Er staat me iets van bij dat hij eerder ook Nelsons mand inpikte, en dat daarna de problemen tussen Nelson en hem begonnen? Excuses als het niet zo is, maar ik meen me zoiets te herinneren.
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Ehm, hij is toch niet opnieuw bezig Nelson onder de duim te krijgen? Er staat me iets van bij dat hij eerder ook Nelsons mand inpikte, en dat daarna de problemen tussen Nelson en hem begonnen? Excuses als het niet zo is, maar ik meen me zoiets te herinneren.
Ik zou hem om deze reden dus ook terug begeleiden naar zijn eigen mand, duidelijkheid lijkt ie het het best op te doen  :)
Anne in Duitsland schreef: Ehm, hij is toch niet opnieuw bezig Nelson onder de duim te krijgen? Er staat me iets van bij dat hij eerder ook Nelsons mand inpikte, en dat daarna de problemen tussen Nelson en hem begonnen? Excuses als het niet zo is, maar ik meen me zoiets te herinneren.
Aaah kijk, die had ik zo dus niet bedacht...
Ik vond het niet zo erg omdat Nelson nu in Duuk zijn mand ligt en hij daar niet uit word gestuurd.
Zal ik ze toch maar ieder in hun eigen mand houden, voor de zekerheid?

Moeilijk zeg, twee honden in huis!
Door sella
Hope schreef: Nee, en ik weet ook niet of ik dat zou durven. Als hij bang is bijt hij een riem gewoon door.
Maar voorlopig geen pakketjes meer die ik verwacht, dus hopelijk was dit ons laatste vlieg avontuur  :biggrin2:
Ik had heel pragmatisch een ketting aan de cv pijp liggen. Kon ik de angsthond meteen veilig aan vastzetten.
Maar goed die bleef hier ook wonen, dus dan moet je een veilige langdurige oplossing hebben.
Nu gaat hij los mee naar de deur, maar het is ook geen windekind dus dat scheelt al heel veel in blinde paniek snelheid.
Volgens mij was het probleem dat Nelson probeerde hem op zijn manier te laten spelen en dat Duuk niet goed aangaf dat hij dat niet wou, tot op een bepaald moment de emmer overliep.  :-\
Sher schreef: Volgens mij was het probleem dat Nelson probeerde hem op zijn manier te laten spelen en dat Duuk niet goed aangaf dat hij dat niet wou, tot op een bepaald moment de emmer overliep.  :-\
Ja, dat denk ik wel, dat het dat was. En toch laat ik ze gewoon niet meer in elkaars mand/bench. Nu durft Nelson niet in de bench van Duuk, maar vanmiddag ging Duuk wel in de bench van Nelson. Ik ben er toch steeds bij, en ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Als Nelson het goed vind dat Duuk in zijn mand ligt en Duuk het goed vind dat Nelson in zijn mand ligt dan zijn er geen problemen en zou ik ze laten liggen.  Hier heb ik ruim voldoende slaapplekken.  De eerste kan kiezen waar hij gaat liggen en de anderen kiezen uit de open plaatsen.
Ik heb hier meegelezen.  Ik ben opvanggezin van een asiel en de probleemhonden komen naar hier.  Ik zag bij jou zoveel problemen (vriend, kinderen, geen afgemaakte tuin,...) dat ik me niet waagde aan goede raad.  Ik vind dat je er geweldig in geslaagd bent om na de hulp het in goede banen te krijgen.
Hopelijk heb je niet te veel last van de val.
Chouka schreef: Als Nelson het goed vind dat Duuk in zijn mand ligt en Duuk het goed vind dat Nelson in zijn mand ligt dan zijn er geen problemen en zou ik ze laten liggen.  Hier heb ik ruim voldoende slaapplekken.  De eerste kan kiezen waar hij gaat liggen en de anderen kiezen uit de open plaatsen.
Ik heb hier meegelezen.  Ik ben opvanggezin van een asiel en de probleemhonden komen naar hier.  Ik zag bij jou zoveel problemen (vriend, kinderen, geen afgemaakte tuin,...) dat ik me niet waagde aan goede raad.  Ik vind dat je er geweldig in geslaagd bent om na de hulp het in goede banen te krijgen.
Hopelijk heb je niet te veel last van de val.
Aaaah kijk, dat klinkt ook goed!
Nee, ze laten elkaar liggen waar ze liggen. Ze storen elkaar niet en kiezen inderdaad gewoon een andere plaats. Ik heb in huis nu vijf ligplaatsen, dus keus genoeg. Volgens Nelson heb ik er zes, want die slaapt vaak op de klompen van manlief  :biggrin2:
Ze gaan goed met elkaar om nu. Nelson laat Duuk netjes met rust, en doet hij dat niet mag hij even met mij spelen en dan is het klaar.
Duuk is ontspannen. Hij wordt echt minder 'schieterig' in huis. Als hij iets hoort vliegt hij niet meer overeind of zijn bench in maar kijkt hij alleen nog verschrikt (maar blijft wel liggen) om zich heen.

We gaan echt goed vooruit. Niet in dingen die Duuk nog niet kon maar wel in de zin dat hij zich goed op zijn gemak begint te voelen en af en toe gewoon als een blij ei door de garage rent. Het is een leuke hond, hij doet zo zijn best.
Dat gaat allemaal nog ooit goed komen.  Gewoon veel geduld hebben (en dat zit helemaal goed bij jou lees ik) en Duuk rust gunnen (en dat zit ook goed) en dan hopen dat nieuwe situaties zich gedoseerd voordoen en dat je er bij bent om ofwel Duuk ofwel de situatie aanwijzingen te geven.
En voor Nelson is het een geweldige les in het leren omgaan met honden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door