En weer aan het werk na een weekje vrij!
Straks mijn collega eens uithoren hoe hij de aankomende 'reorganisatie' ervaart...
Ik heb na bijna anderhalf jaar argumenten aanleveren met bewijs en ook suggesties over hoe eea anders en imho beter kan eindelijk 'gewonnen'.
Onze planning/centrale gaan we opnieuw vormgeven en inrichten, werkzaamheden worden eerlijker verdeeld en eenieder die, op papier (lees qua salaris), de capaciteiten heeft zal deze ook moeten laten zien of zal door de mand vallen en moet dan maar afwachten hoe het verder gaat.
Nu was het zo dat er 2 collega's waren, waarvan ik er 1 ben, die het volledige aanbod van werk hier aan kunnen, dit terwijl er op papier 4 zouden moeten zijn.
Van 1 collega is 'afscheid' genomen, althans hij blijft in dienst maar met aangepaste werkzaamheden en werktijden zodat hij wel productief blijft en de kwaliteit er niet meer onder lijdt.
Een andere collega moet zijn 'vrije' zaterdag opgeven en een aantal taken inleveren zodat hij zich volledig op de werkzaamheden als planner/centralist kan storten.
Mijn collega en ik, die al geschikt waren, gaan er iets op vooruit, geen monsterdiensten van 10.5 uur meer en voor mij persoonlijk geen avonddiensten meer!
Er komt een eerlijkere verdeling van de randzaken zodat iedereen zijn diensten netjes kan vullen met relevante werkzaamheden.
Hehe, ik heb er een zere teen aan over gehouden maar het schoppen tegen 'de gevestigde orde' werpt nu eindelijk zijn vruchten af!