wat ik me afvraag, zouden ook de omgekomen dieren terug gebracht worden naar hun baasjes?
mits ze gevonden worden
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
tess06 schreef: wat ik me afvraag, zouden ook de omgekomen dieren terug gebracht worden naar hun baasjes?Denk dat daar geen prio ligt. En wat al eerder gezegd werd, het stikt daar van de roofdieren en wilde honden, dus hoe langer iets niet gevonden is, des te kleiner wordt de kans dat je nog wat gaat vinden.
mits ze gevonden worden
Mandarijn schreef: Daar ergerde ik mij aan.Dat dus, gewoon in stilte zo'n stoet laten passeren. Ik vond applaudiseren echt ongepast. Maarja, dan begint er eentje te klappen, doet de rest maar weer mee
Gelukkig genoeg mensen gezien die eerbied hadden voor de colonne van rouwauto's. Zag mensen ook een kruisje slaan. Dat raakte me soms heel diep. Een simpel kruisje slaan, zo'n mooi gebaar.
*Marga* schreef: Net gehoord dat er veel kerken de klokken hebben later luiden, dat vind ik zo mooi, ik hoor ze hier niet maar nu op tv.Bij ons op het werk ook, het voelde inderdaad ontroerend bijzonder
wat ontroerend....
inge58 schreef: Tsja weet je wat het is.....de inhoud van die kisten is bij elkaar geraapte menselijke resten.Identificatie zal niet op zicht gaan maar op basis van o.a. DNA en gebit (tandarts gegevens zijn/worden opgevraagd). Die info is de afgelopen dagen al verzameld ;-)
En dan nog....ze kunnen volgens mij onmogelijk alle lichamen compleet krijgen.
Dat is extra vreselijk voor de nabestaanden,want wie sta je nou dadelijk eigenlijk te begraven.
Brrrrrr
eelke schreef: De eerste 20 auto's hadden achterdeuren, de andere 16 auto's hadden achterkleppen. Er is écht goed over nagedacht.Ja dat had ik ook gezien. En die laatste vier weer achterdeuren.
- Judith - schreef: Ja dat had ik ook gezien. En die laatste vier weer achterdeuren.Ja, dat was een mooi moment om te zien. De menselijke maat die we de eerste paar dagen vanaf donderdag zo heel erg misten bij deze tragedie.
Ook ontroerend het beeld van de minister van defensie die even een arm om de minister van buitenlandse zaken heen sloeg.
- Judith - schreef: Ja dat had ik ook gezien. En die laatste vier weer achterdeuren.
Ook ontroerend het beeld van de minister van defensie die even een arm om de minister van buitenlandse zaken heen sloeg.
-Annemarie- schreef: Hier vanmiddag ook de kerkklok, net zoals met de dodenherdenking op 4 mei. Wij wonen 100 meter van de kerk, dus kan het goed horen.Moest even zoeken, maar idd, heel treffend
Heel indrukwekkend, met de beelden van de live uitzending erbij.
Ook ik begrijp niks van mensen die op zo'n moment met hun mobieltje klaarstaan.![]()
Applaudiseren van de nabestaanden voor de dragers van de kisten in Eindhoven kan ik goed begrijpen, langs de weg vind ik ook minder. Maar snap wel dat mensen zich op de één of andere manier willen uiten. Alleen hoeft dat van mij dan niet op zo'n manier.
Stilte zegt ook heel veel, sterker nog, veel meer.
Vond het heel aangrijpend om te zien, maar schoot echt in tranen van die foto op de liveblog van Nu.nl van een man met de Nl. vlag halfstok en het vliegtuig dat aankomt in Eindhoven op de achtergrond. Zo simpel maar toch gelijk ook zó treffend.![]()
smulpaap schreef: En ook Frans Timmermans die een vrouw in zijn armen sluit ( Ik weet niet wie die vrouw was )Ja dat ook, ik denk een van de nabestaanden.
En Bill Clinton die diep onder de indruk was over de toespraak van Timmermans ( Ik was dat ook )Ik vond het ook een zeer indrukwekkende toespraak -ook het geïmproviseerde deel- en wat spreekt die man prachtig Engels.