Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Iedereen heeft heerlijk geslapen vannacht!

Gisteravond ben ik nog druk in de weer geweest met de benches. Ik bedacht me ineens dat hij wel eens geschrokken kan zijn van Nelson. Als die het warm heeft krabt hij zijn deken aan de kant en dan rammelt de bodem van zijn bench.
Nelson heeft nu een stuk badstof onder de bodem liggen en ook nog een stuk badstof (lees, onze hoeslakens  ;D ) onder de bench zelf. Resultaat: hij kan woelen zoveel hij wil maar je hoort geen gerammel meer. Geen idee of dit het was, maar ach, kwaad kan het ook nooit.
We hebben bij Duuk meteen maar hetzelfde gedaan. En we hebben nu nog 1 set hoeslakens op onze bedden liggen dus dat wordt wassen, drogen en terugleggen.
Fijn dat jullie allemaal lekker hebben geslapen.

Ik hoop voor je dat de "vakantie" van Duuk verder voorspoedig gaat verlopen.

Het is fijn dat je nu een eventuele achtervang hebt.

Ik heb diep respect voor je hoe je dit hebt kunnen oplossen.
:circle: Wat fijn om te lezen Marloes (nu ik toch je naam weet  :biggrin2:). Heel fijn dat de stichting je zo heeft kunnen helpen. Enneh, je zegt dat Nelson hier schuld aan heeft maar in mijn ogen heeft niemand hier 'schuld' aan, Nelson kan daar niets aan doen, hij is wie hij is :). De lieve pupmans :-*. Kijk nou eens hoe geweldig je dat hebt opgelost en ze toch al samen hebben kunnen oefenen in hoe ze wél met elkaar kunnen spelen. Je bent een kanjer!!!
DJ en Doerak schreef: :circle: Wat fijn om te lezen Marloes (nu ik toch je naam weet  :biggrin2:). Heel fijn dat de stichting je zo heeft kunnen helpen. Enneh, je zegt dat Nelson hier schuld aan heeft maar in mijn ogen heeft niemand hier 'schuld' aan, Nelson kan daar niets aan doen, hij is wie hij is :). De lieve pupmans :-*. Kijk nou eens hoe geweldig je dat hebt opgelost en ze toch al samen hebben kunnen oefenen in hoe ze wél met elkaar kunnen spelen. Je bent een kanjer!!!
Ow nee zo bedoel ik het ook niet hoor. Het is alleen een hele eye-opener geweest dat het toch best heel moeilijk is om lichaamstaal echt goed te lezen en vooral om onbevooroordeeld naar je eigen pup te kijken. Neem daar een spaanse hond bij die niet weet hoe hij eerder aan moet geven dat het hem te veel wordt, een verhuizing achter de kiezen heeft en dan plots uitvalt, dan neem je het toch behoorlijk snel op voor je eigen puppemans.

Ik merk dat Duuk hier in huis meer rust heeft als wij minder krampachtig omgaan met de twee honden die elkaar echt niet meer zouden mogen zien. En dat geld ook voor Nelson, want die begreep echt totaal niet wat de bedoeling was. Nu zitten ze in elkaars zicht. Ben ik vrij en heb ik echt de tijd om te observeren dan mogen ze samen en weet ik nu hoe ik dat begeleiden moet. Is die tijd er niet dan liggen ze gewoon lekker ieder in een bench. Daarnaast neem ik gewoon zoals ik altijd deed mijn tijd voor Nelson, zodat hij niets tekort komt. En in die tijd is Duuk dan een tijd alleen en dat gaat prima.
Wat een super mooi nieuws om te lezen Marloes! :)

Lichaamstaal bij honden verloopt vaak zo subtiel dat het soms heel lastig is om gedrag te "lezen"
Een paard is op onze ooghoogte ,daar zie je vaak sneller wat ze bedoelen.

Fijn dat je hulp hebt ingeroepen en ook gekregen hebt.

En dat jij een ongelooflijk doorzettingsvermogen hebt met evenzoveel geduld ,dat wisten wij al  :D
Een ander had allang opgegeven ,maar jij geeft niet op !!!

De dame op de foto met het paard heeft dit zelf mogen meemaken :biggrin2:
Het halstertje gaat nu ook zonder probleem of dwang op en af.

Hopelijk gaan jullie met Nelson en Duuk een fijne ontspannen dag tegemoet
Door dinky89
Hope schreef: Echt 1000 maal dank voor alle steun hier! Dat doet het zelfvertrouwen, dat toch een best behoorlijke knauw had gekregen, toch echt wel heel erg goed. Want ik ging er toch wel even aan twijfelen of ik wel honden kon houden  :-X

Maar goed. We hebben (bijna letterlijk) een nieuwe start gemaakt hier. En dat heeft heel goed uitgepakt lijkt het.
Op advies van de GT van de stichting heb ik de honden toch weer met elkaar laten kennismaken, maar onder strikte begeleiding. Van mijn eigen MG hondenschool heb ik een heel mooi artikel gekregen over het samen laten zijn van verschillende honden en vooral de verschillende manieren van spelen.
Ik weet nu dat Duuk vooral een 'ik wil gewoon lekker rennen' hond is, en Nelson een 'ik wil heel wild doen, stoeien en met speeltjes sjouwen' hond en dat het daar is misgegaan. Duuk is dat gespeel van Nelson langzaamaan heel beu geworden en is toen de emmer overliep uitgevallen.
Zojuist de honden samen gehad in de paardenstal. Veel ruimte om elkaar te ontwijken, geen dingen die van één van de honden is en heel streng op Nelson gelet. Wat is het moeilijk om dan ineens anders naar je o zo lieve pup te kijken. Die o zo lieve pup is een volhouder, en dat doet hem niet goed. Maar toen ik dat in goede banen leidde sloeg het heel snel om en hebben ze fijn samen gerent.

Ze liggen hier nu in de huiskamer en hebben allebei een mand. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat Nelson leert dat als Duuk ligt, Duuk ook gewoon rust wil. Ik moet zeggen dat Nelson dat snel op pakt. Als hij wil spelen mag dat met mij, maar niet met Duuk. Als ik niet goed op kan letten gaat Duuk in zijn bench. Ik heb hier nu twee ontspannen honden liggen en ik zit zelf voor het eerst in dagen ontspannen op de bank. Ik laat ze niet alleen. Moet ik plassen, jammer, dan haal ik Duuk uit de mand en leg hem in de bench. Op deze manier kunnen de honden allebei hun eigen gang gaan. In het hele huis staan de deuren nu open zodat er genoeg ruimte is voor beide om elkaar te ontwijken. En om ervoor te zorgen dat Nelson niets te kort komt leg ik Duuk af en toe bewust even alleen zodat er lekker wat tijd is om te puppy-knuffelen.

Als het zo blijft gaan, dan teken ik er voor!

Afbeelding

En owja, ik heb de honden echt niet zomaar op goed geluk bij elkaar gegooid. Ik heb echt alle tips van de GT opgeschreven, 100 keer doorgelezen, met vriendlief overlegd en voor beide honden een paardenstal leeg gehouden zodat ik ze vliegensvlug uit elkaar kon halen, maar met mijn vééééél strengere begeleiding op Nelson was dat niet nodig. Jaja... Nelson was hier de schuldige in het verhaal. Maar hij blijft mijn lieve kleine pupmans!
Wat enorm fijn dat de ergste spanningen uit de situatie zijn gehaald voor zowel jou, Duuk als Nelson!
Hoop dat je de ontspanning weet vast te houden tot het einde van de vakantieperiode maar wel enorm fijn dat je nu een betere back-up optie hebt dan een gewoon pension zoals je broer voorstelde :D
Echt een enorme pluim van hoe jij het hebt aangepakt, niet zomaar hebt opgegeven en nu goed contact hebt met de stichting!
Daantje schreef: Wat een super mooi nieuws om te lezen Marloes! :)

Lichaamstaal bij honden verloopt vaak zo subtiel dat het soms heel lastig is om gedrag te "lezen"
Een paard is op onze ooghoogte ,daar zie je vaak sneller wat ze bedoelen.

Fijn dat je hulp hebt ingeroepen en ook gekregen hebt.

En dat jij een ongelooflijk doorzettingsvermogen hebt met evenzoveel geduld ,dat wisten wij al  :D
Een ander had allang opgegeven ,maar jij geeft niet op !!!

De dame op de foto met het paard heeft dit zelf mogen meemaken :biggrin2:
Het halstertje gaat nu ook zonder probleem of dwang op en af.

Hopelijk gaan jullie met Nelson en Duuk een fijne ontspannen dag tegemoet
Haha, jullie paard was anders ook een behoorlijke doorzetter  :P
Super van het halster!

Ach ja, ik verlies de moed nou eenmaal niet zo snel  :biggrin2:
Ah fijn dat de rust weer gekeerd is
en dat je een nieuwe start hebt  gemaakt
van deze situatie heb je in ieder geval veel geleerd, qua hondengedrag/ lichaamstaal/ omgang met honden
dus is toch positief  geweest ;)

hoop dat nu de rest van je oppastijd ook ontspannen blijft gaan, zo te lezen ligt het niet aan je inzet
Ulrike schreef: Marloes gaat het nog steeds zo goed? Ben reuze benieuwd hoe het gaat met die lieverds van je  ;).
Ja, het gaat nog steeds goed! Rustige nacht gehad vannacht.
Ik merk alleen dat ik zelf veel meer binnen ben dan normaal, omdat Duuk buiten niet los kan en hij regelmatig in de knoop raakt met de ketting.
Wel jammer met dit weer.

Maar goed, de boel is rustig en dat is het belangrijkste!
Hope schreef: Ja, het gaat nog steeds goed! Rustige nacht gehad vannacht.
Ik merk alleen dat ik zelf veel meer binnen ben dan normaal, omdat Duuk buiten niet los kan en hij regelmatig in de knoop raakt met de ketting.
Wel jammer met dit weer.

Maar goed, de boel is rustig en dat is het belangrijkste!
Gelukkig! Dat is zo'n fijn nieuws!! Duuk en je broer mogen wel in hun handen klappen met jou als logeeradres  ;)!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door