Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hylos
Siberienne schreef: za 07 nov 2020, 22:17 Wij waren in oktober een lang weekend naar Utladalen, in jotunheimen, dat is het dal van de watervallen.vandaag eindelijk de foto’s uitgezocht en in een filmpje gezet

Zucht :smitten: :smitten:
Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel een fijne plek!
Hoe lang kunnen jullie in het huurhuis blijven?
Door Siberienne
Hylos schreef: zo 08 nov 2020, 10:37 Zucht :smitten: :smitten:
Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel een fijne plek!
Hoe lang kunnen jullie in het huurhuis blijven?
Officieel minimaal tot half februari maar ze willen het huis pas in het voorjaar op de markt gaan brengen. En waar de meneer nogal pinnig mailde schreef de mevrouw een hele aardige sms dat we geen haast moesten maken. Ergens in de zomer was ook goed. En het is haar huis.... bovendien worden we beschermd door de wet maar we hebben geen zin in gezeur en we wilden toch een eigen huis.
Door Siberienne
Finn.no is trouwens best leuk om rond te struinen. Het is de combinatie van marktplaats en funda etc.

Er staat van alles op; huizen, auto’s, boten maar ook verhuur van vakantie huisjes en 2e hands spullen. En er is een møteplassen ; Contact advertenties

Alleen een paar woordjes kennen is wel handig om goed te kunnen zoeken. Mocht iemand een keer een vakantiehuisje willen zoeken ivm reisje naar Noorwegen;
Hytte is een vakantie huisje
Leilighet is appartement.

Wij zoeken een enebolig (vrijstaand huis) of een tomansbolig (twee onder 1 kap) of eventueel een enderekkehus (hoekhuis) :biggrin2:
Door dinky89
Aan de ene kant even balen dat je snel op zoek moet maar het houdt ook de noodzaak van zoektocht levend. Wel fijn dat de vrouw heeft aangegeven dat er ruimte is om het wat langer te laten duren :)
Hopelijk vinden jullie vlot een eigen woning om te settelen want dat zal de meeste rust gaan geven natuurlijk. Succes met de zoektocht!
Door Siberienne
We hebben een huis bekeken, en ik geloof dat ik verliefd ben. Uiteraard zijn er minpunten en pluspunten. Maar het heeft een appartement dat verhuurd kan worden :biggrin2:

Twee andere kandidaat huizen zijn afgevallen ivm teveel vage dingen met constructies en vocht etc. In Noorwegen krijg je meteen de bouwtechnische keuring erbij op finn, dat is wel fijn.

Maar jeetje, je kan toch niet 1 huis zien en het dan meteen willen kopen? Wat zien we over het hoofd :biggrin2:

Tipje van de sluier
79A13FD7-8F12-46D5-B0FB-A785904F9F80.jpeg
79A13FD7-8F12-46D5-B0FB-A785904F9F80.jpeg (833.45 KiB) 1954 keer bekeken
We moeten alleen nog wel terug om de omgeving te zien wat dat was zondag wat lastig...
2F83900B-E576-4970-8EA2-2774AAACAF1D.jpeg
2F83900B-E576-4970-8EA2-2774AAACAF1D.jpeg (369.2 KiB) 1954 keer bekeken
Door Siberienne
dinky89 schreef: ma 09 nov 2020, 23:33 Ziet er ook mooi groot uit! Kan mij niet voorstellen dat de omgeving niet mooi zal zijn daar :cool:
Het is wel weer echt ander landschap als waar we nu wonen, het is iets meer golvend en open. Beetje boerenland met grote onze boerderijen. Dit idee:
A252674A-C01D-42EC-97F3-972F6D002C62.jpeg
A252674A-C01D-42EC-97F3-972F6D002C62.jpeg (220.12 KiB) 1910 keer bekeken
Het voordeel is dat er wat meer kleine weggetjes zijn om te fietsen. De nordmarka, een groot natuurgebied, is niet ver weg maar je moet dan wel een stukje met de auto. En nu lopen we zo het bos in.

Het is inderdaad een (te?) groot huis. Eigenlijk belachelijk groot voor twee personen, en heeft bijbehorende energie rekening 😬
Maar het grootste punt: het ligt niet ver van Gardermoen, de luchthaven van Oslo. Toen we er waren kwamen er de nodige vliegtuigen voorbij maar hoeveel geluidsoverlast dat precies gaat geven is lastig in te schatten...
Door dinky89
Dat vliegveld lijkt mij inderdaad wel een serieus ding.... Wanneer er tijdens de korte tijd die jullie er waren al meerdere vliegtuigen overkwamen zijn er twee dingen die kunnen gebeuren. Of je raakt er aan gewend of je ervaart er een bepaalde mate van stress door.
Mijn schoonhalfzusje heeft een aantal jaren in Assendelft gewoond waar toch met enige regelmaat vliegtuigen van schiphol overkwamen. Ze dacht er aardig aan gewend te zijn waardoor ze het niet heel erg meer hoorde maar ervaarde een enorme rust toen ze in Assen zijn gaan wonen waar je niet dicht bij een groot vliegveld zit. Voor mij zou het daarom een no-go zijn om in de lijnen van een groot vliegveld te gaan wonen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door