Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
Nadia schreef: Is er ergens een site waar alle groente opgesomt staan hoe te kweken etc etc..

@ Hanna, speciekuip ziet niet zo leuk uit ;D ;D
Maar ik weet wat je bedoeld :) Ik ga eens opzoek op marktplaats..

Zou zo iets ideaal zijn voor courgettes?
Afbeelding
Die bak met dat rek lijkt mij eerder geschikt voor pompoenen, omdat courgettes echt uit de plant groeien en pompoenen echt hele lange stengelslierten maken waaruit dan eerst een bloem en dan een vrucht komt  :)
Er zijn genoeg sites over groente kweken, wat dacht je van http://www.mooiemoestuin.nl
Door eelke
Courgette is meer een grote ronde plant natuurlijk... dit jaar was ie niet gelukt hier...te kleine pot denk ik toch...dan toch maar een specie kuip kopen denk ik. Zijn de kosten ook weer niet.
Maar dan dus geen potgrond erin? Gewoon tuinaarde? Zal ik dat dan mengen met paardenpoep? En dan nog iets wat vocht vast houdt... 
Door Nynke
eelke schreef: Courgette is meer een grote ronde plant natuurlijk... dit jaar was ie niet gelukt hier...te kleine pot denk ik toch...dan toch maar een specie kuip kopen denk ik. Zijn de kosten ook weer niet.
Maar dan dus geen potgrond erin? Gewoon tuinaarde? Zal ik dat dan mengen met paardenpoep? En dan nog iets wat vocht vast houdt...
Potgrond of tuinaarde mengen met compost en wat oude paardenmest zal je courgette vast wel waarderen  :) :)  vergeet niet om een paar gaten onder in de kuip te maken  :P
Door eelke
Nynke schreef: Potgrond of tuinaarde mengen met compost en wat oude paardenmest zal je courgette vast wel waarderen  :) :)  vergeet niet om een paar gaten onder in de kuip te maken  :P
Ja van die gaten....heb ik dan weer een hekel aan...moet dat echt? Want dan stroom er steeds grond uit...wordt zo smerig. En als ik hem dan op de tegels zet zal dat verder ook weinig helpen toch?
Door hannabelgje
Je kunt dan het beste onderin de bak grind of hydrokorrels doen, dan spoelt de grond er niet uit, of de gaten niet in de bodem maken maar iets hoger aan de zijkant, dan loopt er ook niet zoveel grond uit.
Door Nadia
Wat voor een bak zou dan geschikt zijn voor courgettes??
Een speciekuip vind ik echt geen gezicht..  :-[

Ik heb daarstraks zo'n bak gekocht voor binnen:
Afbeelding

maar dan een stuk kleiner. Ik wil hier graag prei in voorzaden.. Had gelezen dat dat kon :) Ik heb zogenoemde winterprei gekocht. Wat voor grond gaat hier in? Zelfde als in de grote bak buiten?
Door Nynke
Mooie bak Nadia !!  Wat is het formaat ?  Misschien kun je zaai- en stekgrond mengen met potgrond en vermiculiet ?
Prei is best moeilijk, lust je andijvie ? of Tah Tsai ??
Door Anthraciet
Ik heb een paar weken geleden diverse zaden besteld, maar die worden pas begin maart uitgeleverd.... dus ik moet nog even geduld hebben :biggrin2:

Nou is mijn moestuin toch nog een berg met onkruid erop, dus ik moet iets verzinnen dat ik dat bruikbaar krijg.
Nu zat ik te denken om de moestuin verhoogd te laten en de looppaden dus uit te graven, zodat ik niet zo ver hoef te bukken (jaja, ik wordt oud :biggrin2:)

Maar ik weet alleen nog niet waarmee ik dan de 'wanden' kan maken zodat het niet uit elkaar valt natuurlijk.... iemand crea ideeën?
Door hannabelgje
Mijn schoonzus heeft ook een verhoogde moestuin, zij heeft van gesnoeide takken een muurtje gemaakt, zier er ook heel leuk uit.
Prei koop ik altijd plantjes van, dat zaai ik ook niet zelf, teveel gedoe.
Door Nadia
hannabelgje schreef: Mijn schoonzus heeft ook een verhoogde moestuin, zij heeft van gesnoeide takken een muurtje gemaakt, zier er ook heel leuk uit.
Prei koop ik altijd plantjes van, dat zaai ik ook niet zelf, teveel gedoe.
Heyy.. :(
Waarom is dat te veel gedoe??
De prei die ik heb kan wel pas tegen december/januari geoogst worden :D :D Ach.. In de winter moeten we ook eten :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door