Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑do 23 apr 2020, 16:07 En verder heb ik nog steeds keelpijn, minstens 2 kinderen ook, ik begin een hoestje te ontwikkelen en dat klinkt dus vaag als dat alarmscenario van dertigers. Waar je eerst gewoon verkouden wordt met keelpijn en als je denkt dat het over is, plots kortademig en blijkt dat je longen stuk zijn....Ik hoop dat het een verkoudheid is PoP
Waarschijnlijk niet, maar het zal maar zo zijn dat we het opgelopen hebben, en dat terwijl wij braaf enkel 1x per week buiten komen om boodschappen te doen en daarbij wachten tot we veilig iets uit een rek kunnen pakken, handen ontsmetten ed.
Geen rampen, meer zelfs, veiliger voor mijn ouders op termijn, maar het principe maakt me wel wat slecht gezind.
Kaela schreef: ↑vr 24 apr 2020, 08:14 Nou jeetje. Ik heb het idee dat mijn worden wel wat uit zijn verband worden getrokken. Even voor alle duidelijkheid, ik zit hier niet flierefluitend te denken dat het nu allemaal acuut niet erg meer is hoor. Alles wat jullie noemen en aandragen ben ik me volledig van bewust. En ik hou me daarom ook absoluut nog 100% aan alle richtlijnen.
Kaela schreef: ↑vr 24 apr 2020, 08:14 Nou jeetje. Ik heb het idee dat mijn worden wel wat uit zijn verband worden getrokken. Even voor alle duidelijkheid, ik zit hier niet flierefluitend te denken dat het nu allemaal acuut niet erg meer is hoor. Alles wat jullie noemen en aandragen ben ik me volledig van bewust. En ik hou me daarom ook absoluut nog 100% aan alle richtlijnen.Ik denk eerlijk gezegd dat we niet meer reageren op wat jij hebt geschreven een paar pagina's terug maar dat we reageren op die mensen die zich niet aan de richtlijnen houden. Ik zie om mij heen dat mensen dat steeds minder gaan doen. Ze zijn het zat. Ze denken dat het zo'n vaart niet gaat lopen. Teveel mensen die er in hun eigen kleine kringetje nog niet mee te maken hebben gehad. Enzovoorts. Dus hup, op naar piek 2. En de ellende is van dit soort zakkenwassers (ik bedoel dus niet jou maar de mensen die nu denken "ach" en zich niet aan de richtlijnen houden) zorgen er wel voor dat de medewerkers van het IC zo meteen vlak boven hun enkels afbreken. Je kunt als mens niet zo lang zo ver boven je macht presteren. Ik vind het werkelijk om te janken dat mensen daar niet bij stil staan.
Kaela schreef: ↑vr 24 apr 2020, 08:14 Nou jeetje. Ik heb het idee dat mijn worden wel wat uit zijn verband worden getrokken. Even voor alle duidelijkheid, ik zit hier niet flierefluitend te denken dat het nu allemaal acuut niet erg meer is hoor. Alles wat jullie noemen en aandragen ben ik me volledig van bewust. En ik hou me daarom ook absoluut nog 100% aan alle richtlijnen.Als mijn reactie specifiek op jouw bericht was bedoeld dan had ik het bericht wel gequote, zoals ik nu doe.
Kaela schreef: ↑vr 24 apr 2020, 08:14 Nou jeetje. Ik heb het idee dat mijn worden wel wat uit zijn verband worden getrokken. Even voor alle duidelijkheid, ik zit hier niet flierefluitend te denken dat het nu allemaal acuut niet erg meer is hoor. Alles wat jullie noemen en aandragen ben ik me volledig van bewust. En ik hou me daarom ook absoluut nog 100% aan alle richtlijnen.Ik raakte wel geprikkeld door je opmerking dat iedereen het virus gaat krijgen
Lizzy schreef: ↑vr 24 apr 2020, 08:37En toch is dat naar verhouding alsnog minder dan het aantal doden in NL (17 miljoen inwoners, zo'n 4300 doden; Zweden heeft er nu zo'n 2150).
Ik erger me gewoon echt compleet dood aan de gemiddelde medemens. Schreeuwde eerst de Thierry Baudet'ten en consorten nog om een volledige lockdown en werd het kabinet uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk was toen ze voor een "intelligente lockdown" gingen. Nu schreeuwen dezelfde mensen dat de intelligente lockdown versoepelt moet worden. En nee, in Zweden gaat het niet goed. Met 10 miljoen inwoners hebben ze al ruim 2000 doden. En ze staan nog maar aan de voet van de Corona crisis.
Anne in Zweden schreef: ↑vr 24 apr 2020, 14:58 En toch is dat naar verhouding alsnog minder dan het aantal doden in NL (17 miljoen inwoners, zo'n 4300 doden; Zweden heeft er nu zo'n 2150).![]()
Ik weet overigens niet of we aan de voet van de crisis staan. Het kan best zijn dat landen waar een lockdown is geweest, straks met een tweede golf te maken krijgen, terwijl bij ons de curve uiteindelijk gelijkmatiger uitpakt (met een constant relatief hoog dodental). Er is nu nog geen zinnig woord te zeggen over het effect van de verschillende maatregelen, zolang zelfs niet bekend is hoe landen hun dodental berekenen.
Het is trouwens niet zo dat iedereen hier flierefluitend z'n gezellige gang gaat. Ook hier zijn alle winkelkassa's voorzien van een plexiglazen venster, zijn er op de vloer markeringen zodat dat mensen 1,5 m afstand kunnen houden, gaan mensen elkaar uit de weg, zijn de winkels een stuk leger dan anders en hebben ze handdesinfectie voor de klanten staan. Toeristen uit Stockholm wordt gevraagd niet naar de provincie te komen, toeristische bedrijven hier in de buurt liggen net zo goed op apegapen als elders in de wereld. Het is hier echt geen mazelenparty.
Anne in Zweden schreef: ↑vr 24 apr 2020, 14:58 En toch is dat naar verhouding alsnog minder dan het aantal doden in NL (17 miljoen inwoners, zo'n 4300 doden; Zweden heeft er nu zo'n 2150).We gaan het inderdaad zien. Ik heb vanmiddag via HardTalk even naar Dr David Nabarro zitten luisteren en ik denk dat we het moeten gaan zien.![]()
Ik weet overigens niet of we aan de voet van de crisis staan. Het kan best zijn dat landen waar een lockdown is geweest, straks met een tweede golf te maken krijgen, terwijl bij ons de curve uiteindelijk gelijkmatiger uitpakt (met een constant relatief hoog dodental). Er is nu nog geen zinnig woord te zeggen over het effect van de verschillende maatregelen, zolang zelfs niet bekend is hoe landen hun dodental berekenen.
Het is trouwens niet zo dat iedereen hier flierefluitend z'n gezellige gang gaat. Ook hier zijn alle winkelkassa's voorzien van een plexiglazen venster, zijn er op de vloer markeringen zodat dat mensen 1,5 m afstand kunnen houden, gaan mensen elkaar uit de weg, zijn de winkels een stuk leger dan anders en hebben ze handdesinfectie voor de klanten staan. Toeristen uit Stockholm wordt gevraagd niet naar de provincie te komen, toeristische bedrijven hier in de buurt liggen net zo goed op apegapen als elders in de wereld. Het is hier echt geen mazelenparty.
Laika schreef: ↑vr 24 apr 2020, 13:17 Ik raakte wel geprikkeld door je opmerking dat iedereen het virus gaat krijgenNou ja iedereen. Wel zo ongeveer. Net zoals ook iedereen griep krijgt en verkouden wordt. De een vaker, sneller, erger dan een ander, maar uiteindelijk zullen we allemaal tegen het virus aan gaan lopen toch?![]()
Mijn detectielessen gaan 1 mei weer van start. Het RIVM en de gemeente heeft daar toestemming voor gegeven mits bij aankomst en vertrek handen gewassen worden, er niet meer dan 2 clienten aanwezig zijn en mensen 1,5 meter afstand houden. Ik durf het evengoed niet aan maar de prive paardrijlessen zouden ook zo maar weer door kunnen gaan![]()