Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

En verder heb ik nog steeds keelpijn, minstens 2 kinderen ook, ik begin een hoestje te ontwikkelen en dat klinkt dus vaag als dat alarmscenario van dertigers. Waar je eerst gewoon verkouden wordt met keelpijn en als je denkt dat het over is, plots kortademig en blijkt dat je longen stuk zijn.... :-\

Waarschijnlijk niet, maar het zal maar zo zijn dat we het opgelopen hebben, en dat terwijl wij braaf enkel 1x per week buiten komen om boodschappen te doen en daarbij wachten tot we veilig iets uit een rek kunnen pakken, handen ontsmetten ed.
Geen rampen, meer zelfs, veiliger voor mijn ouders op termijn, maar het principe maakt me wel wat slecht gezind.
pearlsofpassion schreef: do 23 apr 2020, 16:07 En verder heb ik nog steeds keelpijn, minstens 2 kinderen ook, ik begin een hoestje te ontwikkelen en dat klinkt dus vaag als dat alarmscenario van dertigers. Waar je eerst gewoon verkouden wordt met keelpijn en als je denkt dat het over is, plots kortademig en blijkt dat je longen stuk zijn.... :-\

Waarschijnlijk niet, maar het zal maar zo zijn dat we het opgelopen hebben, en dat terwijl wij braaf enkel 1x per week buiten komen om boodschappen te doen en daarbij wachten tot we veilig iets uit een rek kunnen pakken, handen ontsmetten ed.
Geen rampen, meer zelfs, veiliger voor mijn ouders op termijn, maar het principe maakt me wel wat slecht gezind.
He bah, wat een zorgen :-\

En dan zien hoe sommige mensen met de maatregelen omgaan, nog nooit van 1,5 meter afstand gehoord en elke dag bezoek :-X

Ik moet volgende week met de meiden naar de dierenarts :nerves:
Ze hebben last van hun ogen en Xindy is slomig en kreupel, dus toch even bloed prikken.
Ik had zo gehoopt dat dierenartsbezoeken konden wachten tot na de corona-toestand :-\

Nu zit ik me nog af te vragen of ik wel mee naar binnen moet gaan... Alleen voorzie ik een drama om ze binnen te krijgen, dat wordt dan worstelend dragen vermoed ik, en ik denk niet dat ik dat kan laten doen.

Wat doen jullie wat betreft de dierenarts? Gaan jullie gewoon net zo gauw als normaal en ga je dan mee naar binnen?
Door rosmin
Ik ben met Koetje bij de dierenarts geweest, er mag 1 persoon in de wachtkamer, handen ontsmetten voordat je naar binnen gaat, grote rood-witte linten voor de balie ivm afstand en de assistentes zitten achter plexiglas met mondkapje. Medicijnen staan klaar in bakje zodat je ze zelf kan pakken.
In spreekkamer ben ik mee gegaan, de dierenarts heeft handschoenen aan en mondkap voor. Normaal bij bloedprikken hou ik poes vast, nu deed de beschermd geklede assistente dat. Kortom, ze hebben zich goed beschermd in de praktijk.
Naar de dierenarts gaan voelt stuk beter dan naar de supermarkt gaan:-)
Door rosmin
pearlsofpassion schreef: do 23 apr 2020, 16:07 En verder heb ik nog steeds keelpijn, minstens 2 kinderen ook, ik begin een hoestje te ontwikkelen en dat klinkt dus vaag als dat alarmscenario van dertigers. Waar je eerst gewoon verkouden wordt met keelpijn en als je denkt dat het over is, plots kortademig en blijkt dat je longen stuk zijn.... :-\

Kan me voorstellen dat je ongerust bent, maar het kan het ook “gewoon” hooikoorts klachten zijn, met keelpijn vanwege de extreem droge oostenwind van de afgelopen dagen? Sterkte!
Hier lopen we ook al een tijdje te proesten, lichte keelpijn, hoofdpijn, vol hoofd door stof/zand en pollen en droog kuchje, door de lage besmettingsgraad hier in het hoge noorden en onze thuisblijfacties verwacht ik niet dat het corona is, maar “alleen maar hooikoorts” .
Door Ina
Eef+Stippels schreef: do 23 apr 2020, 16:21 He bah, wat een zorgen :-\

En dan zien hoe sommige mensen met de maatregelen omgaan, nog nooit van 1,5 meter afstand gehoord en elke dag bezoek :-X

Ik moet volgende week met de meiden naar de dierenarts :nerves:
Ze hebben last van hun ogen en Xindy is slomig en kreupel, dus toch even bloed prikken.
Ik had zo gehoopt dat dierenartsbezoeken konden wachten tot na de corona-toestand :-\

Nu zit ik me nog af te vragen of ik wel mee naar binnen moet gaan... Alleen voorzie ik een drama om ze binnen te krijgen, dat wordt dan worstelend dragen vermoed ik, en ik denk niet dat ik dat kan laten doen.

Wat doen jullie wat betreft de dierenarts? Gaan jullie gewoon net zo gauw als normaal en ga je dan mee naar binnen?
Ik ben toevallig met Misty geweest deze week....vond dat het echt niet kon wachten tot .....wanneer ???

Bij ons mag 1 persoon de wachtkamer in, daar zijn verder geen andere klanten op dat moment.
Desinfectie etc. staat klaar

Vanaf daar werd Misty overgenomen (na een terugtrekkende beweging van mij...."hoe bedoel je, geef mij Misty maar" :biggrin2: ) door de assistente
Zij nam Misty mee de behandelkamer in en ik mocht vanaf de deuropening toekijken en overleggen met de DA

Nu is Misty een eitje en behalve dat ze zich van tafel zal proberen te laten glijden als een blubberpudding ;) is die door iemand anders ook prima vast te houden zolang ze haar tuig aan heeft

Bloedgeprikt, volledig onderzocht, geluisterd en bevoeld....alles geen probleem.

Daarna afrekenen achter scherm en medicatie stond naast het pinapparaat klaar....hoe handig ;)

Prima gereld dus bij ons, geen moment gedacht dat ik daar beter mee had kunnen wachten
rosmin schreef: do 23 apr 2020, 16:50 Ik ben met Koetje bij de dierenarts geweest, er mag 1 persoon in de wachtkamer, handen ontsmetten voordat je naar binnen gaat, grote rood-witte linten voor de balie ivm afstand en de assistentes zitten achter plexiglas met mondkapje. Medicijnen staan klaar in bakje zodat je ze zelf kan pakken.
In spreekkamer ben ik mee gegaan, de dierenarts heeft handschoenen aan en mondkap voor. Normaal bij bloedprikken hou ik poes vast, nu deed de beschermd geklede assistente dat. Kortom, ze hebben zich goed beschermd in de praktijk.
Naar de dierenarts gaan voelt stuk beter dan naar de supermarkt gaan:-)
Ah ok, klinkt goed geregeld :)
En zou de dierenarts dan bij elke nieuwe patient nieuwe handschoenen aan doen, vraag ik me dan af...Dan gaan ze er wel hard door.

Ik begreep in ieder geval al dat ik op hetzelfde tijdstip als 2 andere eigenaren sta ingepland en de wachtkamer is niet zo groot. Wel mag ik dan meteen doorlopen naar de behandelkamer.
Daarna moet ik nog 3x door de wachtkamer om van hond te wisselen. Tegelijk gaat niet ivm houdgreep-noodzaak ::)
En vasthouden terwijl de da ze onderzoekt/bloed prikt gaat niet op 1,5 meter afstand.
We zullen het gaan zien...
Hopelijk staan ramen en deuren open zodat alles lekker weg kan waaien.. En zijn de meiden het weer gauw vergeten. Ik vind het altijd zo naar dat ze het zo vervelend vinden.

De supermarkt heb ik al in geen maanden van binnen gezien en ik moet er ook niet aan denken :-[

Oh nee, uiteraard ben ik niet ziek!
Ina schreef: do 23 apr 2020, 17:43 Ik ben toevallig met Misty geweest deze week....vond dat het echt niet kon wachten tot .....wanneer ???

Bij ons mag 1 persoon de wachtkamer in, daar zijn verder geen andere klanten op dat moment.
Desinfectie etc. staat klaar

Vanaf daar werd Misty overgenomen (na een terugtrekkende beweging van mij...."hoe bedoel je, geef mij Misty maar" :biggrin2: ) door de assistente
Zij nam Misty mee de behandelkamer in en ik mocht vanaf de deuropening toekijken en overleggen met de DA

Nu is Misty een eitje en behalve dat ze zich van tafel zal proberen te laten glijden als een blubberpudding ;) is die door iemand anders ook prima vast te houden zolang ze haar tuig aan heeft

Bloedgeprikt, volledig onderzocht, geluisterd en bevoeld....alles geen probleem.

Daarna afrekenen achter scherm en medicatie stond naast het pinapparaat klaar....hoe handig ;)

Prima gereld dus bij ons, geen moment gedacht dat ik daar beter mee had kunnen wachten
Oh wat goed geregeld :)
Precies mijn idee; hoe lang moet je dan nog wachten...?
Fijn dat je er een goed gevoel bij had!
Die terugtrekkende beweging ;D ;D
Zou ik ook doen :biggrin2:

En hoe gaat het nu met Misty?
(Misschien heb ik dat gemist?)
Door Ina
Eef+Stippels schreef: do 23 apr 2020, 17:49 Oh wat goed geregeld :)
Precies mijn idee; hoe lang moet je dan nog wachten...?
Fijn dat je er een goed gevoel bij had!
Die terugtrekkende beweging ;D ;D
Zou ik ook doen :biggrin2:

En hoe gaat het nu met Misty?
(Misschien heb ik dat gemist?)
Ze spreken daar gewoon op tijd af (altijd al hoor, maar dan vaak wel 2 patienten tegelijk dus meer mensen in de wachtruimte)
Nu is er maar 1 behandelkamer in gebruik, dus 1 patient (behalve de OK) ....wij hebben heel even voor de deur staan wachten omdat er een mevrouw haar hondje inleverde voor een operatie en die liep nog lekker rond te scharrelen....maar echt wachten hoeft dus niet

Haha....de assistente moest ook echt om mij lachen toen ik (waarschijnlijk met een zeer verontwaardigd hoofd) vroeg 'hoe dan, dan weet de DA toch niet wat ik wel of niet wil' ;D

Nee, dit was echt super geregeld.

En Misty, mmmm, daar ben ik nog niet zo blij mee, die moet dringend gekraakt worden maar ik zit te wachten tot die weer aan het werk gaat
Ik wilde tot die tijd andere pijnstilling om te overbruggen, omdat Rimadyl nu niet echt super zal zijn als je dat langer gebruikt

Ze heeft nu Galliprant gekregen, maar heb nog niet het idee dat die heel erg goed werken
We wachten nog even af tot maandag, dan heb ik hopelijk bericht van de Chiro en anders gaan we over naar een ander en zien of we tot die tijd met Galliprant doorgaan of toch nog iets anders proberen
Door Siberienne
Laika schreef: do 23 apr 2020, 13:17 Ik maak het van dichtbij mee hoe het is als het virus je te pakken krijgt en dat kan vreselijk zijn. Mijn tante en oom liggen allebei in het ziekenhuis. Tante is net van de iC af (ja, ze heeft het gered maar is er nog lang niet) Oom lag ook op een corona afdeling en is door alle commotie in een psychose beland. Wij willen het risico niet nemen dat we ziek worden. Zelfs een lichte vorm krijgen we liever niet. Daarom zetten wij in op iedereen op afstand houden en de storm uitzitten zo lang als het kan. Gelukkig hebben we de leeftijd dat we niet meer hoeven te werken en gezien we toch al als kluizenaars leven verandert er niet zo veel voor ons.
Sterkte Laika en heel veel beterschap voor je familie.
Door Siberienne

Beterschap PoP! Hopelijk trekt het snel weer bij allemaal.
Door Siberienne
MillyMol schreef: do 23 apr 2020, 11:49 In mijn ziekenhuis in Amsterdam liggen we nog steeds overvol hoor jongens. Nog steeds een volle ICU en nog steeds een volle uitslaapkamer en nog een derde afdeling vol met beademde Corona patiënten. De instroom van nieuwe patiënten neemt dan wel af, en de druk op de ICU’s geleidelijk aan ook, maar de daling is niet evenredig verspreid over het land.

Wat ook nog wel even een puzzeltje is, is hoe de ziekenhuizen geacht worden om de huidige ICU-capaciteit van 1900 bedden, waarvan gezegd wordt dat deze voorlopig in stand gehouden moet worden om de volgende pieken, die er bij versoepeling zeker gaan komen, op te vangen en tegelijkertijd de normale zorg weer op te pakken. Want die extra capaciteit staat op afdelingen buiten de ICU. In alle ziekenhuizen is dat in eerste instantie de uitslaapkamer, en in sommige ziekenhuizen, zoals het mijne nog een derde afdeling. Waar gaan we dan de patiënten leggen die NON-COVID zorg krijgen en ook moeten uitslapen?

En hoe gaan we ervoor zorgen dat ons zorgpersoneel even de tijd krijgt om op adem te komen? Mogen we even bijkomen alsjeblieft? Dus wat mij betreft laten we het voorlopig even bij deze versoepeling.

+1

Bij ons wordt het nu al echt minder, we hebben ook alleen nog maar de gewone IC open, heel voorzichtig wordt er weer wat gewone zorg opgestart. Maar je merkt ook hoe moe iedereen is - en hoeveel achterstallig werk er ligt dat ook weer opgepakt moeten worden

En op de labs wordt het nu juist weer drukker met alle testen van buiten de ziekenhuizen...
Door Ina
Siberienne schreef: do 23 apr 2020, 22:17 +1

Bij ons wordt het nu al echt minder, we hebben ook alleen nog maar de gewone IC open, heel voorzichtig wordt er weer wat gewone zorg opgestart. Maar je merkt ook hoe moe iedereen is - en hoeveel achterstallig werk er ligt dat ook weer opgepakt moeten worden

En op de labs wordt het nu juist weer drukker met alle testen van buiten de ziekenhuizen...

Vooral dat is wat veel mensen vergeten, langzamerhand worden op sommige plekken de IC opnames minder....dat is wat ze ook elke dag gepresenteerd krijgen van het RIVM
Als of dat een 'goednieuwsshow' is
Tuurlijk moeten we allemaal super blij zijn dat door de maatregelen de curve afgevlakt is en niet het drama scenario werkelijkheid werd

Maar kom op mensen, we zijn er nog lang niet.....en al die mensen die zich het schompes hebben gewerkt en nu nog steeds werken, krijgen daarna gewoon weer de achterstallige patienten op hun bordje.... en dan stiekem heel hard hopen dat het ietsjes loslaten van de lock down niet weer opnieuw voor een piek gaat zorgen :-[
Door Lizzy
Nou Ina, exact mijn gedachten! En dan heeft niemand op het IC de kans gekregen om een beetje op adem te komen. Ze hebben de afgelopen maanden zich meeeeeer dan verschrikkelijk de tandjes gewerkt en kunnen nu niet even allemaal een maandje op de Bahama's in de zon gaan hangen. Ze moeten allemaal door. Op naar piek 2. Want echt he, het is weer druk op de weg en mensen houden zich steeds minder aan de regels :-X
Door Cathelijn
Ik snap gewoon niet goed dat mensen zich minder zorgen maken nu ze weten dat de IC capaciteit even voldoende aanwezig is. Als je ziet hoe mijn neef nu al 4 weken op de IC tussen hoop en vrees bungelt: fijn dat er een bed voor hem is. Maar die ervaring hoef ik persoonlijk niet te hebben. Of met zuurstof het ziekenhuis in, alleen zonder familie. Of thuis uitzieken in mijn eentje oid.
Dit virus wil je gewoon niet krijgen.
Het is voor mij nog goed vol te houden, juist door die lichtpuntjes. Zo is bij ziekenhuis Bernhoven in Uden de triagetent vorige week afgebroken: niet meer nodig. Het aantal overlijdensberichten in het huis-aan-huis-blad is geen twee pagina's meer. Het gaat beter in het dorp. Maar er zijn wel veel mensen ziek geweest of overleden.
Die situatie wil hier niemand terug.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door