Lizzy schreef: ↑wo 22 apr 2020, 12:17
We moeten ook eerst gaan praten hoor. Wie weet kunnen we er een mouw aanpassen.... Mondmaskers hebben we niet en die zie ik voor scholen ook niet geleverd gaan worden (en dat zouden dan FFP2 modellen moeten zijn - ik zie het niet gebeuren). Maar ja nee, ik snap wat je schrijft hoor Siberienne! Ik heb overigens wel gelezen dat mensen die in de zorg werken en thuis een partner hebben zitten in de risico groep in een hotel gaan. Ik zweer je dat ik dat kan begrijpen. En nee, niet iedereen komt op het IC terecht. Door alle berichtgeving lijkt het wel een beetje of iedereen ongeveer bijna dood gaat of dood gaat. Maar ja, je zal maar net diegene zijn
Ja, je zal net diegene zijn, daar zit natuurlijk niemand op te wachten.
Wat het lastige is, iedereen gaat vroeger of later corona krijgen. We kunnen niet eeuwig in onze huizen blijven zitten, hotels nemen enz. Vroeger of later gaan we allemaal met het virus te maken krijgen.
Tot nog toe zijn alle maatregelen ook niet bedoeld om te voorkomen dat we ziek worden, maar om te voorkomen dat we allemaal tegelijk ziek worden. De capaciteiten in het ziekenhuis gaan goed, we horen elke dag dat het aantal bezette IC bedden daalt. Stelt jullie dat niet gerust?
Al met al gaat het er om dat je een kans maakt. Stel dat je degene bent die er super ziek van wordt, dan heb je een kans als er een IC bed is. Dat is nu zo, dat is over een half jaar zo.
Mijn moeder heeft COPD en ja, natuurlijk maak ik me om haar ook extra zorgen. Maar aan de andere kant, voor de corona deed ik dat ook al. De griep of verkoudheid is altijd extra spannend, ze heeft al vaker longontsteking gehad. Het feit dat de medische zorg goed blijft gaan en er plek blijft op de IC stelt mij daarin wel gerust. Dan zit je er nog steeds niet op te wachten, maar ja, het gaat toch een keer komen en ik vind het niet meer doodeng dat het eventueel nu zou komen. Niet zoals ik dat vond toen er nogal paniek was over de noodzaak van flatten the curve.