Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Siberienne schreef: ma 20 apr 2020, 13:55 Ja is heel goed merkbaar dat het minder wordt. We hopen dat het even zo blijft. Nu vooral bezig met inrichten van test mogelijkheden voor andere zorg medewerkers
Fijn om te lezen!
Hoop ook dat het zo blijft, en dat er niet weer een piek komt als maatregelen wat versoepeld worden.
Goed dat er meer getest kan / gaat worden!!
Door Too
Chouka schreef: ma 20 apr 2020, 11:46 Heeft ze een andere ziekte of is de test slecht afgenomen?

Mag ze nu thuis blijven?
Hoe kom je nou toch op die 'slecht afgenomen'-aanname, ik haal dat nl. niet uit haar post.
Door pluk
Siberienne schreef: ma 20 apr 2020, 13:24 Niet dat ik weet. Sowieso gaat de benauwdheid bij COVID19 niet in golven. Die is er en blijft, niet in aanvallen voorzover ik weet.
Nou, mijn zusje heeft dus Covid19 (positief getest in Belgie) en zij geeft dus aan dat ze gedurende de dag perioden van ademnood heeft en dat het op andere moment behoorlijk goed gaat.
Door Kim_S
pluk schreef: ma 20 apr 2020, 14:55 Nou, mijn zusje heeft dus Covid19 (positief getest in Belgie) en zij geeft dus aan dat ze gedurende de dag perioden van ademnood heeft en dat het op andere moment behoorlijk goed gaat.
Maar wel met hoesten en / of koorts?

Denk dat het misschien ook van de ernst van de klachten afhangt. Als mensen met COVID19 in een ziekenhuis komen met benauwdheid zal het misschien niet zomaar weer weg zijn en daarna weer terug. Bij mensen die thuis kunnen uitzieken is dat misschien anders?
Door Siberienne
Kim_S schreef: ma 20 apr 2020, 15:53 Maar wel met hoesten en / of koorts?

Denk dat het misschien ook van de ernst van de klachten afhangt. Als mensen met COVID19 in een ziekenhuis komen met benauwdheid zal het misschien niet zomaar weer weg zijn en daarna weer terug. Bij mensen die thuis kunnen uitzieken is dat misschien anders?
dat zou zomaar kunnen. Ik dacht eigenlijk ook meer dat jij bedoelde dat iemand 1x een episode van even kortademig had gehad op een dag zonder andere dingen en dat zou ik niet zo snel aan corona toeschrijven ;) maar goed, ik heb inderdaad juist weinig beeld van de milde infecties. Ik weet wel dat mensen soms als ze rustig zitten eigenlijk niet benauwd klinken/eruit zien maar wel lagen zuurstofwaarde in het bloed hebben en als ze dan iets gaan doen ze wel ineens flink kortademig worden. Dat heb ik wel gehoord van patienten ook in het ziekenhuis.
Door Chouka
Dreetje schreef: ma 20 apr 2020, 13:01 Ze had last van een branderig gevoel bij de longen.
Daar heeft ze normaal nooit last van en omdat ze in de zorg werkt wilde ze niet verder werken.
Ik weet niet of ze nu naar de huisarts gaat met haar klachten.
Dat klinkt in ieder geval niet normaal.
Door Chouka
Too schreef: ma 20 apr 2020, 14:28 Hoe kom je nou toch op die 'slecht afgenomen'-aanname, ik haal dat nl. niet uit haar post.
Dat is een vraag. Geen inname.

Er waren symptomen en de test is negatief. Dan kan het over iets anders gaan ofwel over vals negatief. Dus stelde ik die vraag. En kreeg ik een antwoord.
Door pluk
Kim_S schreef: ma 20 apr 2020, 15:53 Maar wel met hoesten en / of koorts?

Koorts wel gehad maar nu niet meer. Wel dus nog vlagen van benauwdheid en hoesten. Vooral de nachten zijn zwaar begreep ik.
Ze moest thuis uitzieken, longfunctie was nog voldoende. Maar inmiddels dus al ruim 3 weken echt behoorlijk ziek. Meest bizarre is dat dr man en 3 kinderen nergens last van hebben. En ze zit dus niet in isolatie thuis, al letten ze wel op natuurlijk.
Door Tanna
Een vriendin van mij werkt in een tehuis en heeft vandaag ontslag genomen, na haast 45 jaar.......
Van de 18 personeelsleden op haar afdeling zijn er 10 besmet, eentje heeft haar man besmet, er liggen er al in het ziekenhuis. En er is geen enkele bescherming voor ze. Vriendin behoort tot de risicogroep en heeft dat meerdere malen aangegeven maar er gebeurde niks. Triest dat je dan moet besluiten maar te stoppen. Ze zal de enige niet zijn.
Door Chouka
Tanna schreef: ma 20 apr 2020, 22:17 Een vriendin van mij werkt in een tehuis en heeft vandaag ontslag genomen, na haast 45 jaar.......
Van de 18 personeelsleden op haar afdeling zijn er 10 besmet, eentje heeft haar man besmet, er liggen er al in het ziekenhuis. En er is geen enkele bescherming voor ze. Vriendin behoort tot de risicogroep en heeft dat meerdere malen aangegeven maar er gebeurde niks. Triest dat je dan moet besluiten maar te stoppen. Ze zal de enige niet zijn.
Dat is heel triestig. Vooral dat er geen bescherming is. Ook dat ze die niet zelf heeft kunnen vinden. Maar ook hoop ik dat ze nog ergens 'een vergoeding' (werkloosheid o.i.d.) krijgt nu ze niet meer werkt. Die beslissing moeten nemen als je niet ver van je pensioen zit is heel erg. En dan hoop ik dat ze ineens kan stoppen en niet nog een opzegperiode moet doen in deze oorlogstijd.
Had zij echt geen ziekteverlof kunnen krijgen? Of een ander soort pauzeknop?
Door Tanna
Chouka schreef: ma 20 apr 2020, 22:25 Dat is heel triestig. Vooral dat er geen bescherming is. Ook dat ze die niet zelf heeft kunnen vinden. Maar ook hoop ik dat ze nog ergens 'een vergoeding' (werkloosheid o.i.d.) krijgt nu ze niet meer werkt. Die beslissing moeten nemen als je niet ver van je pensioen zit is heel erg. En dan hoop ik dat ze ineens kan stoppen en niet nog een opzegperiode moet doen in deze oorlogstijd.
Had zij echt geen ziekteverlof kunnen krijgen? Of een ander soort pauzeknop?
Ze is heel jong begonnen, moet nog iets meer dan 6 jaar werken. Ik heb ook geopperd dat ze zich alsnog ziek zou melden maar dat vond ze niet eerlijk, ze is niet ziek. Jaja, de generatie van de oude stempel. Ze kon er niet meer tegenop boksen.
Door MillyMol
Tanna schreef: ma 20 apr 2020, 22:29 Ze is heel jong begonnen, moet nog iets meer dan 6 jaar werken. Ik heb ook geopperd dat ze zich alsnog ziek zou melden maar dat vond ze niet eerlijk, ze is niet ziek. Jaja, de generatie van de oude stempel. Ze kon er niet meer tegenop boksen.
Als ze mentaal en/of fysiek niet in staat is om daar nog tegenop te boksen dan is er sprake van arbeidsongeschiktheid en dat is een goede reden om zich ziek te melden vind ik, zeker gezien de omstandigheden. En mogelijk kan ze wel gewoon haar pensioenaanvraag doen? Is het België of Nederland?
Door Tanna
MillyMol schreef: ma 20 apr 2020, 22:42 Als ze mentaal en/of fysiek niet in staat is om daar nog tegenop te boksen dan is er sprake van arbeidsongeschiktheid en dat is een goede reden om zich ziek te melden vind ik, zeker gezien de omstandigheden. En mogelijk kan ze wel gewoon haar pensioenaanvraag doen? Is het België of Nederland?
Nederland. Maar ze gaat zich vast niet ziekmelden, jammer vind ik dat. Zo moet je niet met werk stoppen.
Door Fenixjuh
Ik vind het heel vervelend hoe sommigen met bescherming omgaan....
En als er dan iemand een winkel kan openen met voldoende materiaal omdat de regering weigert zich aan te passen aan de huidige marktprijs...
Hier ook een organisatie die me belt dat het niet goed gaat met iemand, goed, prima bedankt, denk je zelf nog aan bescherming, schijnt alleen te hoeven bij bewezen besmettingen... Ja, zo heb je nooit iets nodig, want ik geloof ook in veel vals-negatieven...
We hebben nu een terminale patiënt met waarschijnlijk corona (de GGD komt vandaag), hoe komt zo iemand eraan?
Ik denk echt dat we meer moeten inzetten op de thuiszorg... En ophouden met als Nederland altijd de laagste prijs voor zorg willen onderhandelen en gewoon zorgen voor beschermmateriaal voor iedereen....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Tanna
Fenixjuh schreef: di 21 apr 2020, 06:27 Ik vind het heel vervelend hoe sommigen met bescherming omgaan....
En als er dan iemand een winkel kan openen met voldoende materiaal omdat de regering weigert zich aan te passen aan de huidige marktprijs...
Hier ook een organisatie die me belt dat het niet goed gaat met iemand, goed, prima bedankt, denk je zelf nog aan bescherming, schijnt alleen te hoeven bij bewezen besmettingen... Ja, zo heb je nooit iets nodig, want ik geloof ook in veel vals-negatieven...
We hebben nu een terminale patiënt met waarschijnlijk corona (de GGD komt vandaag), hoe komt zo iemand eraan?
Ik denk echt dat we meer moeten inzetten op de thuiszorg... En ophouden met als Nederland altijd de laagste prijs voor zorg willen onderhandelen en gewoon zorgen voor beschermmateriaal voor iedereen....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Zo is het. Te dol voor woorden hoe het nu gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door