Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Shanti en co
Die waren we tegengekomen toen we ons aan het inlezen waren, het is inderdaad een goede en leuke omschrijving.  :)
Als ik mijn posts teruglees lees ik inderdaad veel wetter, maar dat komt denk ik ook doordat die kant mij meer opvalt dan de poedel omdat het heel anders is dat Shanti (en onze vorige herder). Hij wil oefeningen wel meerdere keren achter elkaar doen dus dat is niet zo wetter achtig.  ???  :biggrin2:

Ongeacht waar zijn karakter vandaan komt, hij en Shanti gaan goed samen, meestal is hij een schatje en we zijn ontzettend blij met hem.  :smitten:

Boeke heeft al zijn grote honden tanden en kiezen!  :D
Hij heeft nog een dubbelde hoektand, de laatste kans om een melktand te vinden.
Door Simone V
Thessa en Shanti schreef: Gezellig, kunnen ze samen donderdraakje spelen.  ;D
ja dat komt wel goed denk ik! Draakje is mevrouw's middle name  ;)
Door Shanti en co
Gister zijn we naar Tannetje geweest met allebei de honden en bij Boeke was de enting op 16 weken goed aangeslagen, over een jaartje nog een keer controleren en als die dan goed is is Boeke klaar met entingen en titeren.  :)
Shanti heeft nu voor de tweede keer een goede titer dus zij is ook prima beschermd.  :D
En Boekje heeft zijn laatste melktand verloren, maar ook die heeft hij gewoon doorgeslikt denken we.

Bij Tannetje hebben we Tammo en baasje nog kort ontmoet, Shanti en Boeke vallen wel op samen dus zij herkende ons.  :)

Vroeg naar de uiterwaarden gegaan vanochtend, jammergenoeg toch mensen tegengekomen. Zij hadden hun hond aan de lijn dus ik doe die van mij ook aan de lijn maar blijkbaar hoeft dat niet en ze lopen vlak langs ons heen voordat ik de tijd had gehad even de berm in te lopen. Boeke vindt het allemaal iets te druk dus gaat blaffen en springen, ideaal als hij aan mij vastzit.  ::)
Tja, rustig blijven terwijl vreemde honden langslopen is nog iets wat we moeten oefenen maar het zou toch fijn zijn als mensen wat meer rekening met elkaar houden.
Voor de rest gelukkig wel een fijne wandeling gehad. Shanti vond nog een al lang geleden gehemeld beest om in te rollen die was helemaal in haar nopjes.  :biggrin2:
Thuis Shanti onder de tuinslang en ook Boeke hebben we gewassen, doorgeblazen en geknipt. We zijn nog niet helemaal klaar maar dan zal ik natuurlijk weer wat foto's plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Aprilsnow
Fijn om te horen dat ze beide er weer tegen kunnen. En wat is Boeke een heerlijk bolletje wol  :D  :D
Zo lekker zacht die wil je alleen maar knuffelen  :bigarmhug:

Tammo heeft nog een weg af te leggen wat andere honden betreft. Ruim een half uur wachten in een drukke omgeving vraagt al heel wat van hem  :-\ als daar dan ook nog andere honden bij komen.....

Maar idd die 2 samen zijn, dankzij de vele leuke foto's van jou, niet te missen  :biggrin2:
Jammer dat de omstandigheden er niet naar waren om echt kennis te maken, wie weet een volgende keer.

Hopelijk hebben jullie niet te lang meer hoeven wachten.
Door Shanti en co
Nu hij gewassen is is hij nog zachter. :D Gelukkig is Boeke ook helemaal fan van knuffelen.

We hebben nog kwartiertje gewacht denk ik, met het spoedgeval leek het wel weer goed te komen gelukkig.
Door Shanti en co
Vanochtend heb ik de vergelijk foto's alleen gemaakt en dat ging verrassend goed. Allebei bleven ze braaf zitten/liggen als ik dat vroeg. Omdat het toch wel veel werk blijft elke week en hij minder snel verandert nu heb ik besloten de vergelijk foto's vanaf nu 1 of 2 keer per maand te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Shanti en co
Gister hebben we de camera meegenomen naar de apporteertraining. Het was al best donker in het bos dus de foto's zijn niet zo mooi geworden.

We gingen voor het eerst naar het water toe, Boeke wilde niet zwemmen maar was wel super enthousiast met apporteren zolang hij grond voelde.  :D
Een keer dreef de dummy snel naar dieper water en kon Boekje er niet bij, dus toen heeft de Fauve die dol op zwemmen is de dummy opgehaald.  :)

We gaan het zwemmen deze zomer proberen aan te leren door zelf ook het water in te gaan, Shanti zwemt ook niet dus aan haar hebben we niet veel als voorbeeld en zijn dummy is blijkbaar niet leuk genoeg.

Braaf wachten tot hij mag rennen
Afbeelding

Afbeelding

Het afgeven doet hij ook al best knap.
Afbeelding

Afbeelding

Er blijft ook helemaal niks van hem over als hij nat is.  ;D
Afbeelding

En de Fauve met haar eigen blok (of die van de Cairn, die wilde ook niet zwemmen  :biggrin2: )
Afbeelding
Door Simone V
Thessa en Shanti schreef: Gister hebben we de camera meegenomen naar de apporteertraining. Het was al best donker in het bos dus de foto's zijn niet zo mooi geworden.

We gingen voor het eerst naar het water toe, Boeke wilde niet zwemmen maar was wel super enthousiast met apporteren zolang hij grond voelde.  :D
Een keer dreef de dummy snel naar dieper water en kon Boekje er niet bij, dus toen heeft de Fauve die dol op zwemmen is de dummy opgehaald.  :)

We gaan het zwemmen deze zomer proberen aan te leren door zelf ook het water in te gaan, Shanti zwemt ook niet dus aan haar hebben we niet veel als voorbeeld en zijn dummy is blijkbaar niet leuk genoeg.
Ha! nog een reden dat Boeke Sita eens moet ontmoeten  :biggrin2: Sita is gek op zwemmen en is er heeeel goed in om andere honden iets te laten doen wat ze normaal nooooít doen.
Zonder gekheid, wat een lekker ding zeg.
Door Shanti en co
Even de tuin bewaken tegen al die mensen die in het park zitten.
Afbeelding

Dan door de bloemetjes te rollen die baasje probeerde te fotograferen.  :D
Afbeelding

Om dan binnen die gevaarlijke poedel in het park in de gaten te houden vanaf je luie bank  ;D
Afbeelding

:-*
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door