Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Indien er een hartafwijking is, is 1 maal daags tellen verstandig. Op die wijze kun je in een vroeg stadium hartfalen vast stellen, zodat je vlot hiermee de arts kunt bezoeken. Maar als ik het goed begreep, is er door Amsterdam middels de echo - door hen - geen hartafwijking vastgesteld?
Hoe dan ook, beperk je tot 1 maal daags tellen, anders wordt het gekmakend ;)

De bespiering vind ik lastig.. Wat is normaal? Dit was je zelf eerder toch eigenlijk nooit opgevallen als zorgelijk/merkwaardig weinig? En het is ook niet zichtbaar afgenomen t.o.v. hoe het was? Het is nog maar een jonge kat.. Jonge dieren (incl. mensen) zijn hoe dan ook nog maar beperkt bespierd, dat kán pas v/a de puberteit verder opgebouwd worden. Die periode gaat het net in. Daarnaast heeft de één natuurlijk ook in aanleg een andere bespiering dan de ander: bij de ene toont het veel meer dan bij de ander, bij dezelfde kracht/aktiviteit.

Ik hoop zó dat het niets (ernstigs) is!! :-*
Ik moet idd niet vaker gaan tellen nee. En bij de echo zagen ze geen afwijkingen. Maar alles wat ik wel of niet zie word ik gek van.
Hij is nu al een grote kat. Is ruim 5 maanden en weeg 4 kg.
Volgende week weer verder met onderzoeken. Ik ben heel blij dat mijn d a wil helpen!
Door Cizsel
Precies wat Parelridder zegt zat ik me ook al te bedenken. Hij is pas 5 maanden. Komt bij katten niet net zo goed de bespiering pas op latere leeftijd? Een pup is ook niet direct bespierd. Onze kat Gandii is ook heel lang rank gebleven. Het kan ook z'n bouw zijn inderdaad.

Op dit moment gewoon de nieuwe foto's en het bloedonderzoek afwachten.
En probeer je niet te druk te maken! Hij beweegt goed, hij beweegt veel, hij ziet er gezond uit - allemaal dingen die je zelf gezegd hebt. Op de foto's vind ik hem er ook absoluut niet slecht uit zien. En op de echo waren geen afwijkingen te zien!
Vervelend dat er nu nog geen duidelijkheid is. Mag hopen dat jouw da je tegemoet komt? Tenslotte heeft zijn foto voor onduideljkheid gezorgd. Overigens kun je met Utrecht ook prima een betalingsregeling sluiten dus laat dat je niet weerhouden.
Mijn d a is heel erg lief hoor. Die zorgt erg goed voor troetie en mij.
Daar maak ik me helemaal niet druk om.
Ikzelf was er ook van overtuigd en begrijp haar conclusie helemaal.
Ik ben eerder verbaasd dat er niks uit de echo kwam dan dat die foto niet klopt. Maar we gaan t checken.
Door Mojo77
jeehj wat een onzekerheid voor jullie.  Hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is, ik kan me voorstellen dat dit iets is om gek van te worden. Tis een prachtbeestje, inderdaad klein kontje/ heupjes en wat smalle schoudertjes, ik heb er geen verstand van hoor maar keek ernaar omdat jij het schreef bij die laatste foto. Tis nog maar een kleintje, die spiermassa kan ook later pas ontwikkelen, althans das bij honden zo.
Nou ik ga duimen voor een goede en duidelijke uitkomst voor Koekie en voor jullie
Vandaag weer met koekie naar eigen d a geweest.
Urine onderzoek gedaan en nogmaals thorax foto gemaakt.
Urine was goed. Dus bloed hebben we gelaten. Maar de thorax foto gaf weer een verrassing.
Nu van de andere kant genomen lijkt het of er een verbinding zit tussen het hart en iets vanuit de buik. Op de eerste foto zag je dat niet. Was alles netjes losbandige elkaar. En nu lijkt er dus iets aan het hart vast te zitten. :-X
Dus wordt vervolgd.
Vooralsnog voel ik me minder onzeker over Troeties toekomst.
Alsof het middenrif niet gesloten is maar op de eerste foto is die gewoon netjes dicht.
Hoe ziet dat erbij Doki uit dan?
Het ziet er uit als een soort witte tornado van het middenrif. Naar het hart.
Door Martine-Tom
spreeuwtje schreef: Alsof het middenrif niet gesloten is maar op de eerste foto is die gewoon netjes dicht.
Hoe ziet dat erbij Doki uit dan?
Het ziet er uit als een soort witte tornado van het middenrif. Naar het hart.
Ik weet het niet meer precies  :-\
Is alweer ff geleden, enige wat me zo is bijgebleven was dat er een schaduw was die er niet hoort oid...zal eens kijken of ik zijn dossier nog kan vinden.
Die schaduw zagen we op de zijligging thorax foto. Alsof er een bolling in t hart zat. Maar nu zie je die dus weer niet en zit er onderaan het hart iets vast wat uit/van t middenrif komt.

God, ik zal eens een normaal beest hebben. :o :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door