Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

EliScooby schreef:Uhh, nou, wel een beetje, maar ik snapte het niet zo goed en heb braaf ja gezegd :biggrin2: Dus nu wachten op de knop, dan het zaad de grond in, jaartje wachten en dan nog een keer de grond in?
Als je vroeg gezaaid hebt zijn ze dit jaar ook goed, maar dan kun je ze niet de hele winter bewaren.
Mijn eerste doperwtjes. En aangezien die dingen natuurlijk niet allemaal tegelijk klaar zijn, zit je met 7 doperwtjes... Dus eens gek gedaan en rauw geproefd en woei die waren lekker! (en ik vind dus helemaal niets aan groente en fruit lekker, het is bij mij lusten of niet lusten, maar lekker???? Nope!)

Afbeelding
Ik plant geen dingen die ze lekker vinden, ik neem er genoegen mee of ik plant dingen die er wel tegen kunnen. Spruitjes werden vorig jaar kaalgevreten maar de spruitjes zelf waren prima. Zelfde met de rodekool, met name de grote bladeren werden aangevreten en de buitenste bladeren van de kooltjes. De rest was prima. De paksoi vonden ze wel erg lekker dus daar is voor ons niet zoveel van overgebleven. Dat doen we dus niet weer. ;D

En afrikaantjes zet ik maar niet meer in de volle grond, dat overleven ze nog geen drie dagen. :'(
T is wel nat voor t tuintje.... Pffff. Maar vanavond eten we de eerste aardappeltjes!!!! En we hebben al veel aardbeien en rode bessen, rabarber, andijvie, wat sla. De rest heeft nog wat mooi weer nodig. We hebben prei/ui/knoflook, pompoen/courgette/kalebassen/augurken, tomaat/paprika, spitskool/bloemkool/broccoli/witte kool/rode kool, peultjes/sperzie -en snijbonen, wortels, bietjes, meloen, venkel en nog wat fruitstruiken.
Hoe is het bij jullie?
Jantina schreef:T is wel nat voor t tuintje.... Pffff. Maar vanavond eten we de eerste aardappeltjes!!!! En we hebben al veel aardbeien en rode bessen, rabarber, andijvie, wat sla. De rest heeft nog wat mooi weer nodig. We hebben prei/ui/knoflook, pompoen/courgette/kalebassen/augurken, tomaat/paprika, spitskool/bloemkool/broccoli/witte kool/rode kool, peultjes/sperzie -en snijbonen, wortels, bietjes, meloen, venkel en nog wat fruitstruiken.
Hoe is het bij jullie?

Bij ons is het allemaal nog niet zo ver, maar het gaat wel de goede kant op. Zal morgen even wat fotootjes maken. :)
monster schreef:Ik heb alleen aardbeien en bessen. Alles wordt opgegeten, odanks biervallen en knolookaftreksel. Balen.
Bier werkte echt,tot de regen kwam en het ook nogeens warm bleef! Doperwten/peultjes,weg! Courgettes,zo goed als weg! Tuinboontjes,weg! Venkel,weg!! Ach ik houd op met wat weg is >:(

Op balkon,dus niet in de moestuin,doet mijn snijbiet het fantastisch! Staat in een oud ligbad :biggrin2: en hebben er al veel van gegeten! Snij-en spercieboontjes doen het ook oke. Daar ook geen last van slakken! Klopt af op hout!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door