Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Fenixjuh schreef: wo 01 apr 2020, 20:55 Stress is er genoeg... De helft van onze corona-verdenkingen sturen we weer naar huis met hyperventilatie....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
En toch......mijn lief is ooit twee keer om die reden naar huis gestuurd. De derde keer mocht hij niet eens meer komen bij de plaatsvervangend huisarts, is toch gegaan omdat hij zo ziek was en bleek toen het derde hartinfarct van die week te hebben, wat hem haast fataal is geworden.
Tanna schreef: wo 01 apr 2020, 22:56 En toch......mijn lief is ooit twee keer om die reden naar huis gestuurd. De derde keer mocht hij niet eens meer komen bij de plaatsvervangend huisarts, is toch gegaan omdat hij zo ziek was en bleek toen het derde hartinfarct van die week te hebben, wat hem haast fataal is geworden.
He bah :-\
Artsen moeten wel opletten dat ze geen vooringenomen diagnoses stellen..

Er is een meisje van 12 aan Corona overleden omdat ze bij de hulpdienst het telefoontje niet goed konden verstaan, er was veel geschreeuw en paniek. Dan stuur je toch iemand, zou je denken... :(

Goed nieuws voor katten en honden in Shenzhen, China:

https://www.nu.nl/coronavirus/6042023/s ... atten.html
Door - pien -
Kaio schreef: wo 01 apr 2020, 18:15 In Duitsland waar volgens mij meer dan genoeg religie wordt uitgeoefend hebben ze diensten ( bij alle religies) kunnen verbieden. Of het is ook met medewerking van de religie instanties gegaan. Zij bieden via internet diensten aan of zo. En zo in je eentje kun je binnenwandelen he.
Als bijeenkomsten zijn verboden, zijn bijeenkomsten verboden. Dat heeft mi niets met religie te maken, Nu staat religie boven de wet! Alsof het normaal is dat we niet met meer dan 3 man over straat mogen of zo ::) die vrijheid is ook afgepakt, en verenigingen moeten dicht, waarom dan zo'n kerkdienst dan wel moet? Zoals gezegd kan in deze tijden ook digitaal als het perse mot.

Ik ken zoveel mensen die nu financieel in de problemen raken door dit, lang niet iedereen wordt gecompenseerd en heeft de schaapjes op het droge. En er gaan ontslagen vallen overal. Voor deze nasleep heb ik eigenlijk veel meer vrees :'(
Dit! En ja, zelf nadenken, bij veel religies moet je gewoon regels naleven en niet meer zelf nadenken. Terwijl ik dan denk 'jouw god heeft niet voor niks hersens uitgedeeld'.
Het kan ook anders nl digitaal. Beter voor iedereen. Het gaat namelijk niet alleen om jou, maar ook om de ander en vooral om ons zorgsysteem wat het allemaal net aankan.
Door - pien -
Eef+Stippels schreef: do 02 apr 2020, 09:41 He bah :-\
Artsen moeten wel opletten dat ze geen vooringenomen diagnoses stellen..

Er is een meisje van 12 aan Corona overleden omdat ze bij de hulpdienst het telefoontje niet goed konden verstaan, er was veel geschreeuw en paniek. Dan stuur je toch iemand, zou je denken... :(

Goed nieuws voor katten en honden in Shenzhen, China
:

Wat betreft de wet markets...ergens las ik dat er al weer open zijn in China. Even zoeken hoor of ik een bron kan vinden.
https://www.nu.nl/coronavirus/6042023/s ... atten.html
Geweldig! Of zou het dan ondergronds gaan :-\

De wet markets zijn weer geopend in China ::)
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 10:52 Geweldig! Of zou het dan ondergronds gaan :-\

De wet markets zijn weer geopend in China ::)
Ik hoop dat als mensen bang zijn Corona van honden en katten te krijgen, ze ze dan niet alsnog gaan opeten..
Maar goed, dat weet je maar nooit bij sommige mensen, ze eten ook giftige kogelvissen voor de spanning ::)
Door Kim_S
Lizzy schreef: do 02 apr 2020, 14:33 Hoe is het eigenlijk met meneer Kim_S en hoe is het met jouzelf Kim_S?
Lief dat je het vraagt! :-*

Ik ben wel weer een heel eind opgeknapt (3 weken nadat het hoesten begon). Toch hoest ik nog steeds wel wat, maar niet meer heel erg.

Meneer blaft nog steeds als een zeehond, maar ook hij voelt zich inmiddels wel wat beter (2 weken nadat het hoesten begon).

We zijn er zelf nog steeds van overtuigd dat het wel corona is / was, hoewel dat natuurlijk niet bewezen is (integendeel, mijn test was negatief, maar van wat ik overal lees is die ook niet goed afgenomen...)

Ik denk dat we het ergste hier gehad hebben gelukkig. We wachten met smart op een antilichaam-sneltest, om te weten te komen of dit nou corona is / was.
Siberienne schreef: do 02 apr 2020, 14:58 Gewaagd om nu dit stuk te schrijven en toch... ik denk dat de man wel een punt heeft. Niet om de mensen die nu op de IC liggen een schuldgevoel aan te praten maar wel om aan te geven dat een gezondere levensstijl ook in dit soort ziektes belangrijk is

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/01/co ... l-a3995543
Oef, 80% van de IC-patiënten is obees?! Dat belooft nog wat voor de uitbraak in de Verenigde Staten...

Als ik zie hoezeer de lucht letterlijk is opgeklaard, overal ter wereld, nu de economie overal zo goed als stilligt, denk ik dat heel veel mensen ook zonder luchtwegklachten tóch ongezonde longen kunnen hebben. Niet ongezond genoeg om er in het dagelijks leven last van te hebben, maar wel zo ongezond dat een agressief virus zich er makkelijk in kan nestelen. Want die foto's die voorbijkomen soms, van de lucht vóór de coronaquarantaine en erna... die zijn soms ongelofelijk.
Door MillyMol
Anne in Zweden schreef: do 02 apr 2020, 15:16 Oef, 80% van de IC-patiënten is obees?! Dat belooft nog wat voor de uitbraak in de Verenigde Staten...

Als ik zie hoezeer de lucht letterlijk is opgeklaard, overal ter wereld, nu de economie overal zo goed als stilligt, denk ik dat heel veel mensen ook zonder luchtwegklachten tóch ongezonde longen kunnen hebben. Niet ongezond genoeg om er in het dagelijks leven last van te hebben, maar wel zo ongezond dat een agressief virus zich er makkelijk in kan nestelen. Want die foto's die voorbijkomen soms, van de lucht vóór de coronaquarantaine en erna... die zijn soms ongelofelijk.
Ja, in De VS staan ze op de drempel van de hel denk ik. Niet alleen vanwege de obesitas epidemie daar, maar ook omdat het gezondheidszorgsysteem daar zo slecht en duur is dat maar een klein deel van de bevolking zich kan permitteren zich onder behandeling te stellen voor hun klachten. Het gevolg is dat hun fysieke conditie zo slecht is dat als ze ziek worden door Corona, een heel groot deel geen schijn van kans heeft om het te overleven. Amerika zal binnen nu en volgende week het dodental van Italië overtreffen vermoed ik, en uiteindelijk het land met de meeste sterfgevallen blijken te zijn. Meer nog dan alle landen tezamen vrees ik.
Door Tanna
Kim_S schreef: do 02 apr 2020, 14:40 Lief dat je het vraagt! :-*

Ik ben wel weer een heel eind opgeknapt (3 weken nadat het hoesten begon). Toch hoest ik nog steeds wel wat, maar niet meer heel erg.

Meneer blaft nog steeds als een zeehond, maar ook hij voelt zich inmiddels wel wat beter (2 weken nadat het hoesten begon).

We zijn er zelf nog steeds van overtuigd dat het wel corona is / was, hoewel dat natuurlijk niet bewezen is (integendeel, mijn test was negatief, maar van wat ik overal lees is die ook niet goed afgenomen...)

Ik denk dat we het ergste hier gehad hebben gelukkig. We wachten met smart op een antilichaam-sneltest, om te weten te komen of dit nou corona is / was.
Ik vroeg me ook al af hoe het met jullie zou zijn. En ik kan me voorstellen dat je graag de volgende test wilt hebben.
Door Tanna
MillyMol schreef: do 02 apr 2020, 15:34 Ja, in De VS staan ze op de drempel van de hel denk ik. Niet alleen vanwege de obesitas epidemie daar, maar ook omdat het gezondheidszorgsysteem daar zo slecht en duur is dat maar een klein deel van de bevolking zich kan permitteren zich onder behandeling te stellen voor hun klachten. Het gevolg is dat hun fysieke conditie zo slecht is dat als ze ziek worden door Corona, een heel groot deel geen schijn van kans heeft om het te overleven. Amerika zal binnen nu en volgende week het dodental van Italië overtreffen vermoed ik, en uiteindelijk het land met de meeste sterfgevallen blijken te zijn. Meer nog dan alle landen tezamen vrees ik.
Daar ben ik ook van overtuigd.
Door Siberienne
MillyMol schreef: do 02 apr 2020, 15:34 Ja, in De VS staan ze op de drempel van de hel denk ik. Niet alleen vanwege de obesitas epidemie daar, maar ook omdat het gezondheidszorgsysteem daar zo slecht en duur is dat maar een klein deel van de bevolking zich kan permitteren zich onder behandeling te stellen voor hun klachten. Het gevolg is dat hun fysieke conditie zo slecht is dat als ze ziek worden door Corona, een heel groot deel geen schijn van kans heeft om het te overleven. Amerika zal binnen nu en volgende week het dodental van Italië overtreffen vermoed ik, en uiteindelijk het land met de meeste sterfgevallen blijken te zijn. Meer nog dan alle landen tezamen vrees ik.

Ja, plus dat daar niet werken = geen inkomen, ook als je in loondienst bent. En er is veel extreme armoede, ik denk dat daar heel veel slachtoffers gaan vallen.

EDIT : niet werken bij klachten is daar geen echte optie voor veel mensen, dat bedoel ik te zeggen. En als je dan ook nog bedenkt dat hamsteren daar niet WC papier maar wapens was, ben ik toch een beetje angstig voor wat daar gaat gebeuren..

Voeg daarbij nog dat ze hun test capaciteit ook niet op orde hebben en je hebt een "perfect storm" ....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door