Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-Saskia- schreef:Hij doet ut. Hij kan weer uit.ohnoooooo, hij is aan.
Kim_S schreef: Ruilen? Jij de houtkachel, ik jouw CV installatie?Ja maar dan kan ik niet warm douchen ??? dan wil ik ook wel jouw boiler en schoorsteen erbij, dan zou ik het best doen!![]()
keetje schreef:Is het nu opgelost met de lekkage?
Kachel is nu al weer een paar uur "uit' maar hij blijft loeiheet. Het is nog steeds 22 graden. En de stoofpeertjes waren super. Dat is dan toch wel weer mooi meegenomen.
eelke schreef: Ja maar dan kan ik niet warm douchen ??? dan wil ik ook wel jouw boiler en schoorsteen erbij, dan zou ik het best doen!NEE
Mag ik vragen hoe dat dan met dat geld van de dsb zit? Krijg je dat dan nooit meer? Dat is toch een lening? Waarom moet je er dan wel voor betalen, of kan je dan niet ergens anders lenen?
Als ik dat allemaal niet mag vragen zeg je maar gewoon meteen NEE hoor
Ohhhh Nadia....![]()
x 10! Lekker! Ik hoor dat we dat ook hebben over een paar weken...
Is het nu opgelost met de lekkage?
keetje schreef: We hebben ondertussen, nouja wij niet maar de leverancier, foto's naar de fabriek gestuurd en die namen vandaag contact met ons op. Zolang er geen rookgassen lekken, en dat doet hij niet volgens meneer Keetje die met allerlei meters aan de gang is geweest, dan kan het een condensplek zijn. Dus een tijd stoken en dan kijken of de plek wegtrekt. Er zit 10 jaar garantie op en die mevrouw zei dat als de plek niet echt wegtrekt er "gewoon' een nieuwe kachel komt, dus dat is toch een fijn gevoel. Het is echt verbazingwekkend, we hebben hem vanmiddag om een uurtje of 1 opgestookt, hij heeft 2 uur gebrand en is nu nog steeds heet. Ik wist dat het zo werkte volgens de folder maar het is echt zo.
Kim_S schreef: NEE![]()
Een deel van de hypotheek stond gereserveerd voor verbouwing. Zou uitgekeerd worden bij inleveren van de rekeningen van de verbouwing. Dat geld kon niet meer worden uitgekeerd, wat wel logisch is als de bank failliet is. Dat bedrag is van de hypotheek afgehaald, dus we betalen wel iets minder per maand dan in het begin. Maar ja, ik had liever iets meer hypotheek betaald en verwarming en isolatie gehad...
Boiler mag je hebben, das toch een *piep*-ding
En die schoorsteen... die is nog wel goed, maar zo fantastisch is die ook niet echt![]()
eelke schreef:Had het er al bij gezet, lenen lukt niet met 2 hypotheken en 1 salaris![]()
![]()
![]()
Welke kachel hebben jullie eigenlijk?
Aaahh en voor dat iets minder per maand kan je niet hetzelfde lenen omdat een losse lening duurder is, gok ik... knudde zeg.
Kim_S schreef: Had het er al bij gezet, lenen lukt niet met 2 hypotheken en 1 salarisFlauw zeg![]()
eelke schreef: Flauw zegHuis hebben we gekocht toen we allebei nog werkten, 6,5 jaar geleden. Manlief is een paar jaar werkloos geweest, (ook toen de DSB failliet ging) door een mega burnout. Een week nadat hij eindelijk weer begon met werken, kreeg ik mijn ontslag...
Maar eigenlijk wel gek dat jullie dat bedrag wel konden bijlenen bij het kopen van het huis, of toen had jij nog werk?
Echt een rampscenario. Daarom ook bedacht om maar lekker een kacheltje in dit huis te doen en nog maar geen pony in de tuin, en nog tig jaar flink te gaan sparen voor m'n gewenste boerderie. Maar ja, inmiddels vind ik dit wel echt een flut huis dus![]()
eelke schreef: Flauw zegNou ik heb de pony's in de tuin, een houtkachel maar dan weer geen CV
Maar eigenlijk wel gek dat jullie dat bedrag wel konden bijlenen bij het kopen van het huis, of toen had jij nog werk?
Echt een rampscenario. Daarom ook bedacht om maar lekker een kacheltje in dit huis te doen en nog maar geen pony in de tuin, en nog tig jaar flink te gaan sparen voor m'n gewenste boerderie. Maar ja, inmiddels vind ik dit wel echt een flut huis dus![]()
keetje schreef: We hebben een Altech eclips complet (Geloof ik) Disse dus,...http://www.altechkachels.nl/completMooi zeg!!
Kim_S schreef: Huis hebben we gekocht toen we allebei nog werkten, 6,5 jaar geleden. Manlief is een paar jaar werkloos geweest, (ook toen de DSB failliet ging) door een mega burnout. Een week nadat hij eindelijk weer begon met werken, kreeg ik mijn ontslag...Ja precies, echt bizar.
Om over rampscenario's te spreken![]()
marina schreef: Nou ik heb de pony's in de tuin, een houtkachel maar dan weer geen CVKan ik me heel goed voorstellen ja! Ik heb alleen nog konijnen![]()
Het is wel echt een rot verhaal Kim_S.. Ik wist van tevoren nog waar ik aan begon (of eerder dacht te weten, in het echt is het veul erger) en kan ik als ik het zat ben gewoon vertrekken, maar ja de paarden in de tuin maakt toch wel heel heel veel goed hoor!
Ik ben heel heel jaloers op de kachel van Keetje, echt geweldig! Ik ga is wat prijzen opzoeken, interessant voor later als ik groot ben.