Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Kim_S schreef: Ruilen? Jij de houtkachel, ik jouw CV installatie?  :biggrin2:
Ja maar dan kan ik niet warm douchen ??? dan wil ik ook wel jouw boiler en schoorsteen erbij, dan zou ik het best doen!

Mag ik vragen hoe dat dan met dat geld van de dsb zit? Krijg je dat dan nooit meer? Dat is toch een lening? Waarom moet je er dan wel voor betalen, of kan je dan niet ergens anders lenen?

Als ik dat allemaal niet mag vragen zeg je maar gewoon meteen NEE hoor  :biggrin2:

Ohhhh Nadia....  :) :groenvanjaloeziesmiley: x 10! Lekker! Ik hoor dat we dat ook hebben over een paar weken...

keetje schreef:

Kachel is nu al weer een paar uur "uit' maar hij blijft loeiheet. Het is nog steeds 22 graden. En de stoofpeertjes waren super. Dat is dan toch wel weer mooi meegenomen.
Is het nu opgelost met de lekkage?
Door keetje
We hebben ondertussen, nouja wij niet maar de leverancier, foto's naar de fabriek gestuurd en die namen vandaag contact met ons op. Zolang er geen rookgassen lekken, en dat doet hij niet volgens meneer Keetje die met allerlei meters aan de gang is geweest, dan kan het een condensplek zijn. Dus een tijd stoken en dan kijken of de plek wegtrekt. Er zit 10 jaar garantie op en die mevrouw zei dat als de plek niet echt wegtrekt er "gewoon' een nieuwe kachel komt, dus dat is toch een fijn gevoel. Het is echt verbazingwekkend, we hebben hem vanmiddag om een uurtje of 1 opgestookt, hij heeft 2 uur gebrand en is nu nog steeds heet. Ik wist dat het zo werkte volgens de folder maar het is echt zo.
Door Kim_S
eelke schreef: Ja maar dan kan ik niet warm douchen ??? dan wil ik ook wel jouw boiler en schoorsteen erbij, dan zou ik het best doen!

Mag ik vragen hoe dat dan met dat geld van de dsb zit? Krijg je dat dan nooit meer? Dat is toch een lening? Waarom moet je er dan wel voor betalen, of kan je dan niet ergens anders lenen?

Als ik dat allemaal niet mag vragen zeg je maar gewoon meteen NEE hoor  :biggrin2:

Ohhhh Nadia....  :) :groenvanjaloeziesmiley: x 10! Lekker! Ik hoor dat we dat ook hebben over een paar weken...

Is het nu opgelost met de lekkage?
NEE  :biggrin2: :P

Een deel van de hypotheek stond gereserveerd voor verbouwing. Zou uitgekeerd worden bij inleveren van de rekeningen van de verbouwing.  Dat geld kon niet meer worden uitgekeerd, wat wel logisch is als de bank failliet is. Dat bedrag is van de hypotheek afgehaald, dus we betalen wel iets minder per maand dan in het begin. Maar ja, ik had liever iets meer hypotheek betaald en verwarming en isolatie gehad...

Boiler mag je hebben, das toch een *piep*-ding  :P
En die schoorsteen... die is nog wel goed, maar zo fantastisch is die ook niet echt  ::)

O, en lenen lukt voor geen meter met 2 hypotheken en 1 salaris  ::)
Laatst gewijzigd door Kim_S op di 21 okt 2014, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
keetje schreef: We hebben ondertussen, nouja wij niet maar de leverancier, foto's naar de fabriek gestuurd en die namen vandaag contact met ons op. Zolang er geen rookgassen lekken, en dat doet hij niet volgens meneer Keetje die met allerlei meters aan de gang is geweest, dan kan het een condensplek zijn. Dus een tijd stoken en dan kijken of de plek wegtrekt. Er zit 10 jaar garantie op en die mevrouw zei dat als de plek niet echt wegtrekt er "gewoon' een nieuwe kachel komt, dus dat is toch een fijn gevoel. Het is echt verbazingwekkend, we hebben hem vanmiddag om een uurtje of 1 opgestookt, hij heeft 2 uur gebrand en is nu nog steeds heet. Ik wist dat het zo werkte volgens de folder maar het is echt zo.
:groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley:

Welke kachel hebben jullie eigenlijk?

Kim_S schreef: NEE  :biggrin2: :P

Een deel van de hypotheek stond gereserveerd voor verbouwing. Zou uitgekeerd worden bij inleveren van de rekeningen van de verbouwing.  Dat geld kon niet meer worden uitgekeerd, wat wel logisch is als de bank failliet is. Dat bedrag is van de hypotheek afgehaald, dus we betalen wel iets minder per maand dan in het begin. Maar ja, ik had liever iets meer hypotheek betaald en verwarming en isolatie gehad...

Boiler mag je hebben, das toch een *piep*-ding  :P
En die schoorsteen... die is nog wel goed, maar zo fantastisch is die ook niet echt  ::)

Aaahh en voor dat iets minder per maand kan je niet hetzelfde lenen omdat een losse lening duurder is, gok ik...  knudde zeg.
Door Kim_S
eelke schreef: :groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley:

Welke kachel hebben jullie eigenlijk?

Aaahh en voor dat iets minder per maand kan je niet hetzelfde lenen omdat een losse lening duurder is, gok ik...  knudde zeg.
Had het er al bij gezet, lenen lukt niet met 2 hypotheken en 1 salaris  ::)
Door eelke
Kim_S schreef: Had het er al bij gezet, lenen lukt niet met 2 hypotheken en 1 salaris  ::)
Flauw zeg  :biggrin2:

Maar eigenlijk wel gek dat jullie dat bedrag wel konden bijlenen bij het kopen van het huis, of toen had jij nog werk?

Echt een rampscenario. Daarom ook bedacht om maar lekker een kacheltje in dit huis te doen en nog maar geen pony in de tuin, en nog tig jaar flink te gaan sparen voor m'n gewenste boerderie. Maar ja, inmiddels vind ik dit wel echt een flut huis dus  ::)
Door Kim_S
eelke schreef: Flauw zeg  :biggrin2:

Maar eigenlijk wel gek dat jullie dat bedrag wel konden bijlenen bij het kopen van het huis, of toen had jij nog werk?

Echt een rampscenario. Daarom ook bedacht om maar lekker een kacheltje in dit huis te doen en nog maar geen pony in de tuin, en nog tig jaar flink te gaan sparen voor m'n gewenste boerderie. Maar ja, inmiddels vind ik dit wel echt een flut huis dus  ::)
Huis hebben we gekocht toen we allebei nog werkten, 6,5 jaar geleden. Manlief is een paar jaar werkloos geweest, (ook toen de DSB failliet ging) door een mega burnout. Een week nadat hij eindelijk weer begon met werken, kreeg ik mijn ontslag...
Om over rampscenario's te spreken  ::)
Door marina
eelke schreef: Flauw zeg  :biggrin2:

Nou ik heb de pony's in de tuin, een houtkachel maar dan weer geen CV  ;D
Het is wel echt een rot verhaal Kim_S.. Ik wist van tevoren nog waar ik aan begon (of eerder dacht te weten, in het echt is het veul erger  :biggrin2: ) en kan ik als ik het zat ben gewoon vertrekken, maar ja de paarden in de tuin maakt toch wel heel heel veel goed hoor!

Ik ben heel heel jaloers op de kachel van Keetje, echt geweldig! Ik ga is wat prijzen opzoeken, interessant voor later als ik groot ben.
Door eelke
keetje schreef: We hebben een Altech eclips complet (Geloof ik)  Disse dus,...http://www.altechkachels.nl/complet
Mooi zeg!!
Kim_S schreef: Huis hebben we gekocht toen we allebei nog werkten, 6,5 jaar geleden. Manlief is een paar jaar werkloos geweest, (ook toen de DSB failliet ging) door een mega burnout. Een week nadat hij eindelijk weer begon met werken, kreeg ik mijn ontslag...
Om over rampscenario's te spreken  ::)
Ja precies, echt bizar.
marina schreef: Nou ik heb de pony's in de tuin, een houtkachel maar dan weer geen CV  ;D
Het is wel echt een rot verhaal Kim_S.. Ik wist van tevoren nog waar ik aan begon (of eerder dacht te weten, in het echt is het veul erger  :biggrin2: ) en kan ik als ik het zat ben gewoon vertrekken, maar ja de paarden in de tuin maakt toch wel heel heel veel goed hoor!

Ik ben heel heel jaloers op de kachel van Keetje, echt geweldig! Ik ga is wat prijzen opzoeken, interessant voor later als ik groot ben.
Kan ik me heel goed voorstellen ja! Ik heb alleen nog konijnen :P
Door smulpaap
Miss Smurf heeft haar bed plus kleed maar voor de kachel gelegd  :biggrin2:
Het ligt heulemaal weggedoken onder het kleed te maffen
Ik heb ooit voor een vorige wat oudere JRT eens een kattenmandje gekocht wat je aan de cv kan hangen
Zou smurf denk ik ook wel willen  :biggrin2:
Door Lil
Lekker! Thuis was ook erg aangenaam gelukkig.
[quote="Nadia"]
Kom hierheen. Tis inmiddels 24,5 in huis. 
Laatst gewijzigd door Lil op di 21 okt 2014, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Els&Flow
Mijn meiden (1 logee) liggen allebei op de bank, strak tegen elkaar aan want deze stoere labradors hebben weinig op met slecht weer. En ik weiger vooralsnog te stoken met 19 graden, dus ze moeten elkaar maar warm houden. :biggrin2:

In mijn eigen oude huis, in Rotterdam, had ik in het begin maar 1 gaskachel met kuren in de achterkamer. De voorkamer en de hele bovenverdieping waren met vorst zo verschrikkelijk koud dat zelfs heet douchen niet leuk meer was, een extra dekbed op de bank en ik soms een hele winter op de bank sliep. :cold: Na een paar jaar sparen kon ik me 2 extra gaskachels veroorloven, dat scheelde echt enorm!! Die keuken is nooit warm geweest, het was verschrikkelijk om in dat huis s winters te moeten koken of afwassen. Ik ben er ook van overtuigd dat ik daar ziek ben geworden, dat daar de fibrom is begonnen en verergert. Nu hebben we godzijdank een goede cv, wel een convectorput (stofnest) maar die zat al in het huis en kunnen we het hele huis goed verwarmen. Tegenwoordig kunnen we de cv zelfs op afstand bedienen, dat is wel heel erg luxe.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door