Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door DJ_Doerak_Tucker
Angelique schreef: Ik moest toch even googlen naar Ganzedijk  :biggrin2:  Kan me voorstellen dat je daar snel weg wilde.
;D Ook even gegoogled naar wat voor foto's je dan te zien krijgt... :o. Ja zo erg was het ongeveer wel. Wij hadden, en dat durf ik echt te zeggen, het netste huis. Mooie tuin, alles netjes afgewerkt. Dat zag je nergens.
Door galgo
Genji Miles schreef:

Huizen kopen/verkopen is geen hogere wiskunde maar de manier waarop makelaars hun tarieven bepalen wel en vergeet niet dat ze allemaal winst willen maken en snel willen verkopen en je daardoor dus soms tot dingen proberen te dwingen waar je niet op zit te wachten (lagere verkoopprijs).
Maar als je net zoals ik je huis al 2,5 jaar te koop hebt staan en moet verkopen en er komt geen mens op af, dan moet je toch wat.
En die makelaars kunnen alles recht lullen wat krom is en dan ben ik zelf uitgel.ld. Dus dan ga je toch maar zakken in prijs en schildert het hele huis wit.
Voor mij is het nu met de open huizen route de laatste poging. Ik kan niet verder meer zakken, maar ben ook fysiek en mentaal compleet op.
Als er nu (na opknappen en nieuwe foto's en prijsverlaging) nog niemand komt. Dan dondert mijn kracht in elkaar.
Het betekend ook dat ik nog jaren op een houtje moet bijten en misschien moet gaan overwegen om drastische beslissingen te nemen zodat ik het financieel red, maar ik leef al op t minimum.
En die beslissing gaat over het enige leuke wat ik heb in mijn leven, dus daar wil ik nog even niet over nadenken.
Door Laika
Wij hebben 3 jaar lang elke dag op Funda een rondje gedaan langs plaatsen waar we wel wilden gaan wonen.
Best spannend of je droomhuis er tussen staat.
We wilden vanuit N-Holland naar het oosten, het liefst Drenthe. Eerst ons oude huis verkocht (nog net voor de crisis) toen vonden we een skeetig huisje in Drenthe. We zijn daar 2x gaan kijken en zagen het helemaal zitten. Toen wisten we nog niet dat we voorgelogen waren over de hoeveelheid verkeer dat daar elke dag langskwam.
Op de dag dat we getekend hadden en in ons nieuwe huisje waren hebben we samen zitten snikken.
We hadden al een afspraak gemaakt met een aannemer dat er een flink stuk aan het huis gebouwd moest worden en dat hebben we maar doorgezet. Dat verkeer daar wenden we wel aan dachten we. Niet dus!
We hebben het hele huis opgeknapt (flink bedrag geinvesteerd) en toen het klaar was kon het bord in de tuin.
We hebben dezelfde makelaar genomen die ons toen het huis verkocht had en hem duidelijk gemaakt dat hij eerlijk moest zijn tegenover de kopers. Deze makelaar had zelf de interieurfoto's gemaakt maar daar waren we niet tevreden over. Toen er een profess ionele fotografe kwam om een hoogtefoto van het pand te nemen hebben we haar opdracht gegeven om de foto's opnieuw te maken.
Dat was een wereld van verschil en heeft er mede voor gezorgd dat we het huis binnen 3 mnd verkocht hadden.
Vrij snel hebben we toen een huis in ZO Groningen (westerwolde) gevonden. De prijzen liggen hier een stuk lager, de omgeving is prachtig, de mensen zijn heel aardig en voor ons heel belangrijk: we wonen nu aan een rustige weg.
We hebben een hele dure les geleerd maar we zijn toch nog goed terechtgekomen.
Door heicke
Maar als je net zoals ik je huis al 2,5 jaar te koop hebt staan en moet verkopen en er komt geen mens op af, dan moet je toch wat.
En die makelaars kunnen alles recht lullen wat krom is en dan ben ik zelf uitgel.ld. Dus dan ga je toch maar zakken in prijs en schildert het hele huis wit.
Voor mij is het nu met de open huizen route de laatste poging. Ik kan niet verder meer zakken, maar ben ook fysiek en mentaal compleet op.
Als er nu (na opknappen en nieuwe foto's en prijsverlaging) nog niemand komt. Dan dondert mijn kracht in elkaar.
Het betekend ook dat ik nog jaren op een houtje moet bijten en misschien moet gaan overwegen om drastische beslissingen te nemen zodat ik het financieel red, maar ik leef al op t minimum.
En die beslissing gaat over het enige leuke wat ik heb in mijn leven, dus daar wil ik nog even niet over nadenken.
Niet de moed opgeven Galgo! Ik heb een huis in mei 7 jaar te koop staan en heb eind december de knoop doorgehakt om het andere huis te koop gaan zetten en terug te gaan naar Nederland naar dat onverkoopbare huis. Daarnaast ook nog een einde aan m'n relatie gemaakt  :-X en ondanks dat ik totaal geen vertrouwen meer heb in de makelaars er toch maar weer eentje uitgezocht voor het huis in Duitsland. Jouw gevoel dat je mentaal en fysiek op bent herken helemaal, zeker nu mijn ex ook nog andere dingen geflikt blijkt te hebben en ik er ook nog verplicht mee samen moet blijven wonen totdat dat huis is verkocht (financieel gezien kan ik niet nu al terug naar Nederland)...
Maar straks met een nieuwe schone lei verder kunnen gaan en hopen dat nu het huis maar snel verkocht raakt! Probeer ergens een lichtpuntje te zien Galgo, eens gaat die zon weer schijnen! Ik hou me er ook gewoon aan vast, al jaren lang. Eens moet er een 'gek' komen die het huis koopt. Die open huizen routes zijn leuk maar er kwam bij mij nooit iemand opdagen dus daar heb ik de laatste 2 jaar al niet meer aan deelgenomen, de domper was mij te groot. Misschien is verhuren via overbruggingsverhuur (leegstandswet) nog een optie voor jou? Ik heb een hele moeilijke hypotheekverstrekker maar ze zijn er uiteindelijk, na bijna een jaar poot stijf houden wel akkoord gegaan. Dat verlicht de lasten wel (de huurders betalen gewoon jouw hypotheeklasten namelijk).
Zet 'm op, zoek dat lichtpuntje en  :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door heicke op do 03 apr 2014, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sammy1980
Kaio schreef: Zal ik eens ongevraagd mijn mening geven over de foto's?
Je hebt best een heel net en niet te klein appartement, zeker weten, maar ik zie dingen op de foto die ik anders zou doen of waar ik vragen bij zou krijgen als potientiele koper.
Waarom staat je eettafel niet in het midden maar tegen de muur? Is de ruimte er te klein voor? ( volgens mij niet) nu heb je ook zo'n enorme leegte als je vanuit de woonkamer de foto maakt. Tevens zie je al die witte aanslag op de balkonmuur. Je balkon leeft niet, die kan (nep) planten en evt tafeltje stoeltje gebruiken.
3 hondenmanden in de woonkamer, voor de foto's zou ik ze allemaal aan de kant smijten, voor alle foto's uit alle hoeken. Hetzelfde geldt voor je afvalemmer in de keuken, de keuken is al klein en dat ding staat een beetje in de weg. Wel een heel mooi fornuis! Dus gewoon voor de foto's dat soort dingen weghalen. Voor bezichtingen indien mogelijk ook.
Gewoon echt kleine dingetjes voor een goede foto, snap niet dat een makelaar er niet mee komt  :-X  ::)
Je slaapkamer, gaat dat 2 persoonbed van muur tot muur, moet je erovereenklimmen om aan de andere kant te komen? Die indruk wekt de foto wel.
Dank je wel  :-* :-*
Het is fijn om dit soort punten te krijgen van iemand die er 'buiten 'staat.
En het zijn hele goede punten, daar waar je zelf niet aan denkt.

Binnenkort komen er nieuwe meubels en wordt er geverfd, daarna zullen er ook nieuwe foto's komen. Dan gaan we dit soort dingen zeker meenemen!!
Door eelke
Sammy1980 schreef: Dank je wel  :-* :-*
Het is fijn om dit soort punten te krijgen van iemand die er 'buiten 'staat.
En het zijn hele goede punten, daar waar je zelf niet aan denkt.

Binnenkort komen er nieuwe meubels en wordt er geverfd, daarna zullen er ook nieuwe foto's komen. Dan gaan we dit soort dingen zeker meenemen!!
Dan heb ik nog wel wat puntjes, als je toch nieuwe foto's gaat maken :) op de eerste foto van de keuken. Die waar je richting balkon kijkt, dan zie je aan de rechterkant nog een stukje van een houten lepel (?) staan. Vind ik ook storend, is te dichtbij en dat maakt klein. Overigens niet iets waar jij wat aan kunt doen...puntje voor de makelaar. Die dingen op de vensterbank had ik ook weggehaald. En ik had er een neutraler dekbed opgelegd, pantoffels weggehaald, douchespullen uit de rekjes (of alleen een paar luxe producten voor de 'sier') douchekop recht hangen, en die tafeltjes bij de schuifdeuren weg.

Succes!
Door Sammy1980
eelke schreef: Dan heb ik nog wel wat puntjes, als je toch nieuwe foto's gaat maken :) op de eerste foto van de keuken. Die waar je richting balkon kijkt, dan zie je aan de rechterkant nog een stukje van een houten lepel (?) staan. Vind ik ook storend, is te dichtbij en dat maakt klein. Overigens niet iets waar jij wat aan kunt doen...puntje voor de makelaar. Die dingen op de vensterbank had ik ook weggehaald. En ik had er een neutraler dekbed opgelegd, pantoffels weggehaald, douchespullen uit de rekjes (of alleen een paar luxe producten voor de 'sier') douchekop recht hangen, en die tafeltjes bij de schuifdeuren weg.

Succes!
Dank je wel Eelke, zeker punten waar ik wat aan heb  :-* :-*
Gelukkig zit mijn broertje ook in dat wereldje en weet hij goed dit soort dingen, hij gaat de nieuwe foto's ook maken!
*Dorothea* schreef: Is toch best raar dat de makelaar dat soort dingen niet opmerkt?  :-\
Ja wel een beetje jammer inderdaad, dat zijn wel dingen die hij hoort op te merken  :-X :-[
Door eelke
Sammy1980 schreef: Dank je wel Eelke, zeker punten waar ik wat aan heb  :-* :-*
Gelukkig zit mijn broertje ook in dat wereldje en weet hij goed dit soort dingen, hij gaat de nieuwe foto's ook maken!

Ja wel een beetje jammer inderdaad, dat zijn wel dingen die hij hoort op te merken  :-X :-[
Ja zou je ook zeggen he... nou veel succes met de nieuwe foto's, toch altijd een hele klus om alles foto klaar te maken...
Door Martine-Tom
Wij zijn nu ook bezig een huis kwijt te raken  :-X
Mijn oma is naar een aanleunwoning gegaan en haar huis is nu dus op de markt...zoals ze het noemen een naoorlogse opknapper met potentie in een saneringswijk. Oftewel, totaal slopen en alles opnieuw opbouwen  :P
Electriciteit stamt uit het jaar kruk, de schuren staan op instorten, de houten vloeren zijn verrot, keuken...vooral niet te hard niesen want dan vallen de kasten van de muur, enz enz enz.

Leuke bijkomstigheid is dat het huis van de buuf ook op de markt is gekomen, en 5 huizen verderop ook een huis wat er al langer te koop staat en die 2 zijn volledig gerenoveerd en zou je zo in kunnen trekken. Het huis van oma gaat voor 50.000 minder weg dus we hopen op een jong stel met sterke klusambities  :biggrin2:
Door Samjo
En soms tref je een goede makelaar. Mijn ouders moesten vanwege gezondheid hun huis uit. Nadat hun vertrokken waren naar hun aanleunwoning heb ik met mijn kids het oude huis leeg gehaald en schoongemaakt.

Maandag makelaar laten komen en dinsdag is het huis onder voorbehoud van financiën verkocht.  :D We wisten niet wat ons overkwam en nu maar duimen dat de kopers de hypotheek krijgen.
Door Angelique
*Dorothea* schreef: Is toch best raar dat de makelaar dat soort dingen niet opmerkt?  :-\
Ja, is raar, maar opgeruimd en netjes is leuk natuurlijk, maar ook niet zaligmakend. In veel gevallen spelen er gewoon nog teveel factoren mee waar je als verkoper geen invloed op hebt.

Neemt niet weg dat er tenenkrommende presentaties op funda staan, maar daar zijn eigenaren deels ook schuld aan. Je weet dat wr een fotograaf komt, kun je zelf ook bedenken om even het aanrecht vrij te maken van vuile vaat. En veel mensen denken ook...je neemt het maar zoals het is, die losse persoonlijke troep neem ik tenslotte mee.

Maar bij sommigen is het wel typerend dat men in 4 jaar tijd wel van 398 naar 250 is gezakt, maar dat dan niemand lijkt te denken...goh, zullen we anders eens iets aan de presentatie doen.
Door Angelique
Martine-Tom schreef: Wij zijn nu ook bezig een huis kwijt te raken  :-X
Mijn oma is naar een aanleunwoning gegaan en haar huis is nu dus op de markt...zoals ze het noemen een naoorlogse opknapper met potentie in een saneringswijk. Oftewel, totaal slopen en alles opnieuw opbouwen  :P
Electriciteit stamt uit het jaar kruk, de schuren staan op instorten, de houten vloeren zijn verrot, keuken...vooral niet te hard niesen want dan vallen de kasten van de muur, enz enz enz.

Leuke bijkomstigheid is dat het huis van de buuf ook op de markt is gekomen, en 5 huizen verderop ook een huis wat er al langer te koop staat en die 2 zijn volledig gerenoveerd en zou je zo in kunnen trekken. Het huis van oma gaat voor 50.000 minder weg dus we hopen op een jong stel met sterke klusambities  :biggrin2:
Zeeland schijnt qua verkopen nog rampzaliger te zijn dan het noorden  :-X
Door Martine-Tom
Angelique schreef: Zeeland schijnt qua verkopen nog rampzaliger te zijn dan het noorden  :-X
Yep, en het is een dramawijk, ze hebben pas een zooi huizen platgegooid en opnieuw gezet waardoor de drugsverslaafden die er woonden nu wel weg zijn, maar er staan nog heel wat flats en huizen die nog moeten worden gesloopt, veel bouwverkeer, veel onduidelijkheid omdat de woningbouw die dit plan heeft niet zoveel financien meer heeft en niemand die dus echt weet wat er nog gaat gebeuren en hoe lang het gaat duren. De naam de de wijk nu heeft is niet al te best....om er te wonen is vele malen minder erg dan het imago doet geloven...maar ja overtuig daar de kopers eens van  :-X
Door Genji Miles
Even over de prijs nog. Wat wel erg opvallend was dat onze (bijna) koper de huizen van de buren en die daarnaast (ja er staan er veel te koop) niet bekeken heeft omdat de vraagprijs 5000,- euro hoger lag! Moet je nagaan wat een klein verschil het dus kan zijn of iemand uberhaupt wil komen kijken of niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door