Chouka schreef: ↑wo 01 apr 2020, 15:05
Ik ben blij dat NL nu ook alle mogelijke maatregelen neemt. En hoop dat jullie curve ook snel afvlakt.
NL is pas een week na België in actie geschoten. Die week kwam hier in de pers als keuze voor groepsimmuniteit. Waar of niet waar laat ik graag in het midden. Het is gewoon goed dat er maatregelen kwamen.
Hier naderen de cijfers van het aantal nieuwe opnames die van de ontslagen. Verder nemen de nieuwe cijfers af. Onze curves zijn aan het afvlakken.
Een week later?
Sluiting scholen, horeca, afgelasting evenementen, etc. in Belgie vanaf 13 maart 00:00u, in Nederland vanaf 15 maart 18:00u.
In Brabant waren eerder al evenementen ed afgelast. De speech van onze premier waarin groepsimmuniteit werd genoemd is op 16 maart geweest.
Heel eerlijk gezegd begin ik me wat te storen aan de toon dat België, of welk ander land dan ook, het zoveel beter doet.
Ik ga er van uit dat elke overheid zich baseert op adviezen van deskundigen en die besluiten neemt die passend en nodig zijn en rekening houdend met de gevolgen in brede zin. En dat kan dus betekenen dat Nederland het anders doet dan Belgie, of China, of Italie omdat elk land nu eenmaal de zorg anders heeft georganiseerd, een andere demografische samenstelling heeft, een andere volksaard heeft, etc etc.