Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: di 31 mar 2020, 18:38 Voor mij wel hoor.
Maar ik wist al wat groepsimmuniteit was, ik had gewoon verkeerdelijk begrepen dat NL dat actief ging opzoeken. En dan vroeg ik me af hoe dat precies in zijn werk ging. Maar daar is dus gewoon niet het geval als ik ter goed begrijp.
In de Belgische media was sprake van het bewust bepaalde groepen te laten besmetten (ale, dus vrij te laten bewegen onderling hé) om sneller een hogere groepsimmuniteit te verkrijgen. Maar dat is dus gelogen, dan.
Toch is het wel jammer, dat NL Internationaal zo zwart wordt afgeschilderd, want ja, dat is totaal gelogen.
Door sam28
Siberienne schreef:Ik heb trouwens even geen zin meer in discussies over de keuzes die ooit gemaakt zijn. Hoewel het goed is daarover te praten.

Maar na een dagje ziekenhuis ben ik gewoon verdrietig. We hebben opgeschakeld op de IC, maar het begint nu echt spannend te worden. Zoveel erg zieke mensen bij elkaar. Het is niet te bevatten.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Hopelijk heb je oke kunnen slapen.
Door Chouka
Lizzy schreef: wo 01 apr 2020, 10:46 Toch is het wel jammer, dat NL Internationaal zo zwart wordt afgeschilderd, want ja, dat is totaal gelogen.
Ik ben blij dat NL nu ook alle mogelijke maatregelen neemt. En hoop dat jullie curve ook snel afvlakt.

NL is pas een week na België in actie geschoten. Die week kwam hier in de pers als keuze voor groepsimmuniteit. Waar of niet waar laat ik graag in het midden. Het is gewoon goed dat er maatregelen kwamen.

Hier naderen de cijfers van het aantal nieuwe opnames die van de ontslagen. Verder nemen de nieuwe cijfers af. Onze curves zijn aan het afvlakken.
Door Lizzy
Chouka schreef: wo 01 apr 2020, 15:05 Ik ben blij dat NL nu ook alle mogelijke maatregelen neemt. En hoop dat jullie curve ook snel afvlakt.

NL is pas een week na België in actie geschoten. Die week kwam hier in de pers als keuze voor groepsimmuniteit. Waar of niet waar laat ik graag in het midden. Het is gewoon goed dat er maatregelen kwamen.

Hier naderen de cijfers van het aantal nieuwe opnames die van de ontslagen. Verder nemen de nieuwe cijfers af. Onze curves zijn aan het afvlakken.
Je kunt natuurlijk altijd zelf naar de persconferentie van Rutte luisteren.

Maar goed, mij hoor je ook niet zeggen dat NL de juiste beslissingen heeft genomen en al helemaal niet dat ze die op tijd hebben genomen. Ze hebben naar mijn mening echt meerdere steken laten vallen en dat doen ze tot op de dag van vandaag nog steeds.

Ik ben trouwens voor jullie echt ongelofelijk blij dat de curves afzwakken. Ik hoop dat andere landen mogen volgen :-*
Door pluk
Chouka schreef: wo 01 apr 2020, 15:05 Ik ben blij dat NL nu ook alle mogelijke maatregelen neemt. En hoop dat jullie curve ook snel afvlakt.

Een week later?
Sluiting scholen, horeca, afgelasting evenementen, etc. in Belgie vanaf 13 maart 00:00u, in Nederland vanaf 15 maart 18:00u.
In Brabant waren eerder al evenementen ed afgelast. De speech van onze premier waarin groepsimmuniteit werd genoemd is op 16 maart geweest.

Heel eerlijk gezegd begin ik me wat te storen aan de toon dat België, of welk ander land dan ook, het zoveel beter doet.
Ik ga er van uit dat elke overheid zich baseert op adviezen van deskundigen en die besluiten neemt die passend en nodig zijn en rekening houdend met de gevolgen in brede zin. En dat kan dus betekenen dat Nederland het anders doet dan Belgie, of China, of Italie omdat elk land nu eenmaal de zorg anders heeft georganiseerd, een andere demografische samenstelling heeft, een andere volksaard heeft, etc etc.
Ik vind het beter dat de regels in NL een tikje soepelder zijn. In die zin dat je vb nog bij je familie op bezoek mag in de tuin of samen gaan wandelen, als je maar afstand houdt.. Dat mag officieel in België niet.
En dat is eigenlijk nergens voor nodig vind ik. Ik vind ook dat het toch niet werkt, want wie nu braaf luistert had toch wel voorzichtig geweest. En wie het niets kan schelen trekt zich nu ook van de regels niets aan (riskeren serieuze boete maar goed, enkel als ze je pakken natuurlijk).
Dat afstand houden is eigenlijk belangrijker als regel, en mensen lijken dat hier nu ook veel te veel te vergeten. Vooral in de supermarkt blijkt dat onmogelijk. En daar stoor ik me dan aan.. Ongewild kom je veel te nauw met vreemden in contact dan je zou willen, maar even bij je ouders iets gaan drinken in de tuin mag niet...
Stond vandaag een supermarktmedewerker te zingen in het midden van het gangpad, je kon er met geen mogelijkheid langs. En daarna stond ie te praten, gewoon naast elkaar met - je raadt het al-een bejaarde man. Dan begrijp ik het allemaal niet meer hoor...
Door Chouka
Lizzy schreef: wo 01 apr 2020, 15:10
Maar goed, mij hoor je ook niet zeggen dat NL de juiste beslissingen heeft genomen en al helemaal niet dat ze die op tijd hebben genomen. Ze hebben naar mijn mening echt meerdere steken laten vallen en dat doen ze tot op de dag van vandaag nog steeds.

Ik ben trouwens voor jullie echt ongelofelijk blij dat de curves afzwakken. Ik hoop dat andere landen mogen volgen :-*
Dan zijn we het gewoon helemaal met elkaar eens.

Hier heb ik gisteren gelezen dat in Noord Brabant … (ik weet de juiste woorden niet, maar de eerste resultaten waren te zien)
Door Chouka
pluk schreef: wo 01 apr 2020, 15:29 Een week later?
Sluiting scholen, horeca, afgelasting evenementen, etc. in Belgie vanaf 13 maart 00:00u, in Nederland vanaf 15 maart 18:00u.
In Brabant waren eerder al evenementen ed afgelast. De speech van onze premier waarin groepsimmuniteit werd genoemd is op 16 maart geweest.

Heel eerlijk gezegd begin ik me wat te storen aan de toon dat België, of welk ander land dan ook, het zoveel beter doet.
Ik ga er van uit dat elke overheid zich baseert op adviezen van deskundigen en die besluiten neemt die passend en nodig zijn en rekening houdend met de gevolgen in brede zin. En dat kan dus betekenen dat Nederland het anders doet dan Belgie, of China, of Italie omdat elk land nu eenmaal de zorg anders heeft georganiseerd, een andere demografische samenstelling heeft, een andere volksaard heeft, etc etc.
De bejaardentehuizen zijn hier als eerste gesloten. Bij jullie een week later.
Hier was een samenscholingsverbod en bij jullie nog een week feestjes tot 100 personen toegelaten.

Ik vrees dat ik hiermee olie op het vuur doe.

Het is ook moeilijk om op voorhand te voorspellen. Iedereen kan achteraf conclusies trekken en bijstellen. Voor nu en voor de toekomst. En ja, met de ervaring van andere landen kan je ook conclusies trekken.
Door CallistaBea
Siberienne schreef: di 31 mar 2020, 20:38 Ik heb trouwens even geen zin meer in discussies over de keuzes die ooit gemaakt zijn. Hoewel het goed is daarover te praten.

Maar na een dagje ziekenhuis ben ik gewoon verdrietig. We hebben opgeschakeld op de IC, maar het begint nu echt spannend te worden. Zoveel erg zieke mensen bij elkaar. Het is niet te bevatten.
Het lijkt me ook verschrikkelijk :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Lizzy
Chouka schreef: wo 01 apr 2020, 16:04 De bejaardentehuizen zijn hier als eerste gesloten. Bij jullie een week later.
Hier was een samenscholingsverbod en bij jullie nog een week feestjes tot 100 personen toegelaten.

Ik vrees dat ik hiermee olie op het vuur doe.

Het is ook moeilijk om op voorhand te voorspellen. Iedereen kan achteraf conclusies trekken en bijstellen. Voor nu en voor de toekomst. En ja, met de ervaring van andere landen kan je ook conclusies trekken.
Nee hoor, voor mij niet (olie op het vuur). Ik vind dat NL daar gewoon te traag heeft gereageerd. En zo vind ik het te debiel voor woorden dat religieuze bijeenkomsten tot 30 man nog steeds zijn toegestaan. Hoe halen ze het in hun botte harses?! En het kan natuurlijk ook niet waar zijn dat er gisteren gewoon een vliegtuig vol mensen uit New York op Schilphol arriveert en de mensen zo door naar huis mogen lopen :-X
Lizzy schreef: Nee hoor, voor mij niet (olie op het vuur). Ik vind dat NL daar gewoon te traag heeft gereageerd. En zo vind ik het te debiel voor woorden dat religieuze bijeenkomsten tot 30 man nog steeds zijn toegestaan. Hoe halen ze het in hun botte harses?! En het kan natuurlijk ook niet waar zijn dat er gisteren gewoon een vliegtuig vol mensen uit New York op Schilphol arriveert en de mensen zo door naar huis mogen lopen :-X
En die religieuze bijeenkomsten is dan ook gelijk de reden dat er op bepaalde plekken zgn brandhaarden ontstaan... bijv daar waar mijn werk is, midden in de zgn bible belt.... iets met Gods wil roepen ze dan.
Door Lizzy
constance.blokzijl schreef: wo 01 apr 2020, 16:56 En die religieuze bijeenkomsten is dan ook gelijk de reden dat er op bepaalde plekken zgn brandhaarden ontstaan... bijv daar waar mijn werk is, midden in de zgn bible belt.... iets met Gods wil roepen ze dan.
Nou prima, dat ze dat vinden maar laten ze zich met elkaar dan maar opsluiten zodat ze geen andere mensen kunnen besmetten en afzien van medische hulp >:(
Oooh meer dan eens! Maar helaas doen doe mensen ook boodschappen en collega’s die daar wonen ook... in de plaats waar ik werk (dorp hoor 30.000 man geloof ik, mijn woonwijk is bijna net zo groot) zijn inmiddels 45 vastgestelde besmettingen... en dan dus nog die het hebben en niet getest zijn, en die zijn er ongetwijfeld ook....
Door pluk
Religieuze bijeenkomsten verbieden is ongrondwettelijk.
Vast een mouw aan te passen door uitroepen van de noodtoestand of zo. Leveren we vrees ik alleen allerlei grondrechten en rechtstatelijke zekerheden voor in. Dus doe maar niet zou ik zeggen.
Door Lizzy
pluk schreef: wo 01 apr 2020, 17:17 Religieuze bijeenkomsten verbieden is ongrondwettelijk.
Vast een mouw aan te passen door uitroepen van de noodtoestand of zo. Leveren we vrees ik alleen allerlei grondrechten en rechtstatelijke zekerheden voor in. Dus doe maar niet zou ik zeggen.
Je hoeft ze ook niet te verbieden. Hek eromheen en toegang tot zorg ontzeggen. Ik word echt pislink om dit soort dingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door