dinky89 schreef: ↑di 31 mar 2020, 21:38
Wanneer ik voor mijzelf spreek dan is dat een discussie voor nadat de huidige situatie weer genormaliseerd is. De huidige focus moet liggen op de zorg nu in zo goed mogelijke banen te leiden
Ach de discussie mag best gevoerd worden. Als ik over de labs spreek; daaR is de afgelopen jaren ook flink op bezuinigd en moest alles lean en zo min mogelijk voorraden en vooral geen extra capaciteit. Ben heel trots op al onze medewerkers die nu toch een hoop dingen wel voor elkaar krijgen. Maar het mag best een wake up call zijn dat als je extreem mager bent je weinig kan hebben ....
En tegelijk denk ik ook: Nederland heeft een aantal dingen ook heel goed gedaan, we hebben bijvoorbeeld veel minder MRSA problemen (en ook MRSA doden) gehad als de rest van Europa. En veel minder andere resistentie problemen als bv Italië en Spanje maar we doen het ook beter dan Duitsland. Toen Duitsland een grote uitbraak had met een gevaarlijke E. coli werd pijnlijk duidelijk dat de infrastructuur om dat soort uitbraken op te sporen toch echt minder goed geregeld was als in NL
Maar misschien hebben we juist daardoor ook dit wel een beetje onderschat en dachten we goed voorbereid te zijn. Ja, met protocollen en richtlijnen wel, maar met voorraden en IC bedden niet.
Morgen gaan we weer met frisse moed verder, gesteund door jullie knuffels en met een gezonde snack van de Lidl. (we kregen allemaal dozen met fruit van hun).
Tot morgen weer!