Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje schreef:Ik vind het jammer dat er zoveel zaden in een zakje zitten die ik niet gebruik.
Misschien via hier een zadenuitwissellijst maken?

Ik zaai met zaadjes die ik 3 jaar geleden heb gekocht. Ze beginnen het nu wat slechter te doen dus dit is denk ik het laatste jaar.

Ik bewaar mijn zaadjes in de zakjes in lege potten in de koelkast zo'n vochtvreter silica zakje erbij wat je in sommige producten vind (portemonnees en boxby hondensnoepjes bijvoorbeeld)
De moestuinbak is bijna klaar! We hebben weer een hele slag geslagen. Nog een paar verstevigende hoekjes erin schroeven (schroefmachientje leeg, arm lam, doen we volgende week wel ;D ) en worteldoek halen.

Afbeelding
Door Martine-Tom
Kaela schreef:De moestuinbak is bijna klaar! We hebben weer een hele slag geslagen. Nog een paar verstevigende hoekjes erin schroeven (schroefmachientje leeg, arm lam, doen we volgende week wel ;D ) en worteldoek halen.

Afbeelding
Mooi! Hoe diep is ie en zit er ook iets van afwatering in?

Ik wilde een moestuin maar door artrose in mn rug gaat dat m niet worden dus ben me nu aan het orienteren op bakken ;)
Martine-Tom schreef: Mooi! Hoe diep is ie en zit er ook iets van afwatering in?

Ik wilde een moestuin maar door artrose in mn rug gaat dat m niet worden dus ben me nu aan het orienteren op bakken ;)
De planken zijn 25 cm, dus zo diep is ie. Jelle geeft 20 cm als richtlijn aan en uit mijn hoofd zelfs maar 15 cm makkelijke moestuinmix. Er liggen als bodem planken los in met sleuven er tussen, zodat het water weg kan. Dat zou voldoende moeten zijn. Hij is van larixhout gemaakt, dat raadt Jelle van de Makkelijk Moestuin aan. Prijs viel me mee voor hardhout, maar ik heb het hout wel speciaal moeten bestellen bij de houthandel.

Het is altijd een beetje afwachten hoe een plannetje in de werkelijkheid uitpakt. Ik was bang dat ie idioot groot zou zijn voor die plek, maar ik was ook een beetje bang dat het tegen zou vallen qua ruimte voor de plantjes. Beide valt me heel erg mee gelukkig!
Ziet er goed uit!

Ik heb besloten in ieder geval dit jaar geen konijnenkoppel terug aan te schaffen, en de ren te gaan gebruiken als moestuin. Tegels eruit, en dan blijven de planten mooi beschermd tegen honden. Ik heb er plantenkasfolie opgedaan (voor de konijnen zodat ze droog zitten) maar voor de planten werkt dat ook wel verwarmend denk ik (voor de konijnen ook maar dan zette ik er een parasol boven). De bovenkant kan ook makkelijk open geklapt worden als de planten groot worden.
Ga er in ieder geval courgette in zetten. Verder nog even over denken.
Afbeelding

Nou ik snap niet waarom t plaatje t niet doet.
Je plaatje is geen jpg, dus kan het niet weergegeven worden.

Ik heb afgelopen week een zakje suikermaiszaadjes gehaald, gewoon bij de AH. Leek me wel leuk en weer eens iets anders dan pompoen die we toch niet eten.
Mooi bakje Ka!! Hoop op een goede opbrengst voor je !

Hier doet de knoflook het uitstekend; heb 52 plantjes :P :P :P

Als het dit weekend een beetje weer is gaat de prei eruit, wordt de compostbak leeggehaald, wormen "geteld" en teruggezet met de nog niet gecomposteerde groentenresten en ik heb dit weekend verse paardenmest meegenomen vanaf Barbara, die gaat ook in de compostbak.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door