dinky89 schreef: ↑za 29 mei 2021, 17:51
Toch lijkt België en Duitsland verder te zijn met vaccineren wanneer je de cijfers in dit artikel ziet
https://nos.nl/l/2382781
Wij zijn qua maken van afspraken in Nederland nu bij 1976 en komt per dag 1 of 2 jaartallen bij. Mijn moeder heeft meer dan week terug afspraak gemaakt en is 8 juni aan de beurt. Verwacht dat vriendje komende week afspraak kan maken en ik kleine week later. Benieuwd hoe snel we prik krijgen nadat we afspraak kunnen maken. Zeker nu Jansen (tijdelijk) wegvalt
Haha sarcastisch lachje... Nee joh ik lees net dat ik in Nederland een uitnodiging zou krijgen deze week....
Echter woon ik in Duitsland....waar de vaccinatiecentra heel Juni al helemaal volgeboekt zijn met 2e vaccinaties. Mijn man met Prio 3 ook geen afspraak kan maken, niet bij de centra , niet bij de huisarts. Onze huisarts ook bij god niet weet wanneer ze vaccinaties zou kunnen zetten bij haar klanten omdat ze gewoon niet weet hoeveel en wanneer ze vaccinaties binnen krijgt.
Daarbij komt nog dat ze om de haverklap hun strategie wisselen, allerlei overleg voeren, beslissingen maken die alleen maar voor vertraging zorgen.
Dan wilden ze serieus nog eens vaccinaties gaan achterhouden voor de jeugd.... Ik snap wellicht dat je die ook graag wilt meenemen, maar eh hoe was het ook alweer oja: IC's ontlasten. En mensen van 50 hebben hier niet eens een vaccinatie kunnen krijgen. En wat ligt er nu op de IC's?
En dan hebben we daar dan weer een aantal weken ruzie en gesteggel over....
Dan mag over een week iedereen bellen voor een afspraak, ik gok op een puinhoop. Zoals Kim zeg het betreft nl. nog 30 miljoen volwassen mensen die niet eens een 1ste prik hebben gehad. Dan mag de jeugd ook nog , dus 12 tot 16 jarigen mogen er ook nog eens bij.
Daarbij komt dat mensen hier dan graag gevaccineerd worden aangezien gevaccineerden veel en veel meer mogen. Nee dat gaan we nooit doen....

Grapje toch wel!
Ze kunnen gewoon op vakantie zonder quarantaine plicht bij thuiskomst, kunnen gewoon overal naar toe zonder te laten testen etc. Mogen wel zo restaurant binnen etc....
AZ wordt massaal geweigerd door 60+ , en wordt afgeraden aan jonger dan 60. Daarbij moet dan een risico analyse gedaan worden en is HA verantwoordelijk. Ok die geef je dus ook alleen aan risico patienten.
pearlsofpassion schreef:Misschien komt het omdat mensen bij jullie zelf mogen bellen (en niet iedereen dat meteen doet) en je bij ons moet wachten tot je persoonlijk uitgenodigd wordt?
Maar ze hadden een aantal weken geleden toch meer beloofd dan het nu geworden is, dacht ik.
Toen die extra Pfizers geleverd werden, leek het of iedereen heel snel gevaccineerd zou worden. En dat lijkt toch tegen te vallen.
Nu ja, misschien heb ik het gewoon in m'n omgeving gemist en klopt dat gevoel niet.
oa en zie bovenstaande