Ik word weer gek van Nina nu en dat k hondje van de buren ,die het niet erg vinden, maar ik wel!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
de Meiden schreef: Niet.. alleen als ze "aan het huis komen" aanbellen bv...Dit dus.
Als we buiten zitten en er wordt toch onnodig geblaft, worden ze naar binnen gestuurd..
Ik heb een hekel aan aanhoudend blaffende honden, dus de onze mogen dat ook niet !
Kaela schreef: Oscar blaft voor een mechelaar bijzonder weinig. Dus ik heb weinig moeite met de keren dat hij blaft. In de meeste situaties is hem bedanken en vragen of hij nu weer stil wil zijn ook wel voldoende, eventueel begeleid met een klein snoepjes-zoeken spelletje. Hij blaft eigenlijk alleen uit waken, dus dan moet ik hem even geruststellen en zeggen dat hij een fantastische waakhond isDit, dat is wat Doerak doet. De anderen blaffen uit zichzelf eigenlijk niet maar reageren op Doerak als hij aanhoudend blaft als er ook echt iemand de oprit op komt of aan de bel komt. Als we 's avonds buiten zitten en het donker wordt is Doerak wat alerter op alles en blaft dan ook meer, daar haal ik hem uit want ik vind het niet nodig dat hij de boel bewaakt. Dat doen wij zelf wel.
Enige vervelende is dat wanneer we bezoek krijgen hij nogal hard, schel en lang blaft en dan moeilijk stil te krijgen is. Daar ligt nog een puntje, want dat doet ie gewoon omdat ie het heel eng vindt. Dus tja.
Tijdens de laatste training twee weken terug, kwam er ineens halverwege een oefening een ik-vind-het-zo-leuheuk blaf uit. Dan smelt ik!