Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
Riek schreef: Ook echt niet praten en al helemaal niet gaan fluisteren.
Daarmee kweek je knobbels op je stembanden, en die wil je echt niet.

Als je weer kunt gaan praten stemoefeningen doen.

Zeg nnnnommmmmennnnnn nnnnommmennn  nnnnimmmennnnn nnnnimmmennnn nnnnnnnnammmmmmennnnnn nnnnnnnnammmmmmennnnn
En probeer je hoofd als klankkast te gebruiken, daarmee masseer je je stembanden.
En beter doe je deze oefeningen als je alleen bent  ::)
Fluisteren voelt niet goed inderdaad.
Stemoefeningen, dat is wel een idee Riek.
Heb je logopedie gehad, dat je dit zo uit je mouw schud?

Bij gebrek aan Beerenburg mar een Underberg genomen :-)
Door Riek
Borke schreef: Fluisteren voelt niet goed inderdaad.
Stemoefeningen, dat is wel een idee Riek.
Heb je logopedie gehad, dat je dit zo uit je mouw schud?

Bij gebrek aan Beerenburg mar een Underberg genomen :-)
Ben ooit mijn stem echt één maand kwijt geweest.
Oorzaak was stress en een virus op mijn stembanden.
Zo ben ik bij een logopediste terecht gekomen.
Mocht toen eerst 3 maanden echt niets meer zeggen en zeker niet fluisteren, en daarna deze oefeningen, hiermee heb ik een operatie voorkomen.
Heul vervelend om niet effe snel iets te kunnen communiceren  :(  , beterschap! En ja het heerst wel: vorige week keelpijn en nu een beginnende oorontsteking.

Ben aan het rekenen en ik kom er maar niet uit >:( Vandaag is de beslissing gevallen dat ik na 38 jaar werk, waarvan 20 bij de huidige werkgever, per 1 januari werkloos ben :-\ Probeer mijn ww uit te rekenen maar er komt steeds wat anders uit..... morgen maar even opnieuw proberen!
Door Borke
*milyck* schreef: Ben aan het rekenen en ik kom er maar niet uit >:( Vandaag is de beslissing gevallen dat ik na 38 jaar werk, waarvan 20 bij de huidige werkgever, per 1 januari werkloos ben :-\ Probeer mijn ww uit te rekenen maar er komt steeds wat anders uit..... morgen maar even opnieuw proberen!
Wat een vervelend nieuws zeg  :'(
Sterkte, want dat is toch een flinke klap!

Voor die WW, check goed je bronnen, want er is recent een wetsvoorstel aangenomen met andere regels voor de WW. Mogelijk is dat de reden dat je steeds op iets anders uitkomt?
Door Riek
*milyck* schreef: Heul vervelend om niet effe snel iets te kunnen communiceren  :(  , beterschap! En ja het heerst wel: vorige week keelpijn en nu een beginnende oorontsteking.

Ben aan het rekenen en ik kom er maar niet uit >:( Vandaag is de beslissing gevallen dat ik na 38 jaar werk, waarvan 20 bij de huidige werkgever, per 1 januari werkloos ben :-\ Probeer mijn ww uit te rekenen maar er komt steeds wat anders uit..... morgen maar even opnieuw proberen!
Ai, dat is hartstikke naar!
Sterkte ermee!
Door Borke
Riek schreef: Ben ooit mijn stem echt één maand kwijt geweest.
Oorzaak was stress en een virus op mijn stembanden.
Zo ben ik bij een logopediste terecht gekomen.
Mocht toen eerst 3 maanden echt niets meer zeggen en zeker niet fluisteren, en daarna deze oefeningen, hiermee heb ik een operatie voorkomen.
Drie maanden echt helemaal niet spreken - oh wat lijkt me dat moeilijk!
En dan echt geen woord Riek?
Ik spreek alleen met Leo, korte zinnen of losse woorden en verder veel gebarentaal.

Ben jij toen nog bij een KNO arts geweest?

Hoe is het trouwens met jouw hielspoor Riek?
Borke schreef: Wat een vervelend nieuws zeg  :'(
Sterkte, want dat is toch een flinke klap!

Voor die WW, check goed je bronnen, want er is recent een wetsvoorstel aangenomen met andere regels voor de WW. Mogelijk is dat de reden dat je steeds op iets anders uitkomt?
Nou, heb nu 2 verschillende mensen van het UWV aan de telefoon gehad  en iemand van de Belastingen particulieren maar ze spreken elkaar tegen.... Ik weet niet meer wie ik moet geloven..

@ Kim en Riek: ja heel erg raar gevoel, dringt ook nog niet goed door..... ik wordt in december 60 dus ik denk dat ik het kan schudden.... :-\
Na ja, eerst maar eens effe aan idee wennen en dan kijken  waar mijn kansen liggen!
Laatst gewijzigd door millyckk op di 08 jul 2014, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Riek
Borke schreef: Drie maanden echt helemaal niet spreken - oh wat lijkt me dat moeilijk!
En dan echt geen woord Riek?
Ik spreek alleen met Leo, korte zinnen of losse woorden en verder veel gebarentaal.

Ben jij toen nog bij een KNO arts geweest?

Hoe is het trouwens met jouw hielspoor Riek?
Ben toen inderdaad bij een KNOarts geweest.
Dat was na 1 maand geen stem hebben.
Hij heeft een stembandonderzoek gedaan, ik mocht mee kijken erg gaaf! en daar zaten kleine knobbeltjes.
Van hem kreeg ik het advies 3 maanden echt niets zeggen, anders moest er echt geopereerd worden.
Na die 3 maanden ben ik bij een logopediste geweest, en van haar kwam dit advies.
Maar ik mocht zelfs niet met mijn kinderen praten.
Heb me daar niet helemaal aan gehouden, ze waren 8 en 5, dat was niet helemaal haalbaar.
Het lastige is dat mensen ook tegen jou zacht gaan praten.
En het kost je al moeite om jezelf duidelijk uit te drukken, en dan moet je ook nog eens goed je best doen om hen te horen.
Zelfs de kinderen werden er rustiger van. Dat was dan wel weer handig.

Tja, met die hielspoor weet ik het niet zo.
Vorige week had ik een goede week, kon ik 4 van de 7 dagen naar het bos.
Maar deze week is het echt weer minder.
Vooral startpijn en een algeheel beurs gevoel in mijn hele ondervoet.
Morgen voor de 8e x shockwavetherapie. De ene keer denk ik het werkt heel goed, en de andere keer niet zo eigenlijk.
Morgen maar eens overleggen wat verstandig is en wat de verdere mogelijkheden zijn.
Er zijn nog genoeg enge behandelingen heb ik al gehoord. Maar of mijn hoofd dat wil, dat weet ik nog even niet.
Door Martine-Tom
@Riek, ik heb al 5 jaar hielspoor, begonnen met beide voeten en nu alleen nog links, in de zomer loop ik vooral op Birkenstocks en heb dan werkelijkwaar nergens last van, Fitflops zitten ook zalig, mss niet charmant maar pijnvrij prefereer ik dan toch  ;)
Door Riek
Martine-Tom schreef: @Riek, ik heb al 5 jaar hielspoor, begonnen met beide voeten en nu alleen nog links, in de zomer loop ik vooral op Birkenstocks en heb dan werkelijkwaar nergens last van, Fitflops zitten ook zalig, mss niet charmant maar pijnvrij prefereer ik dan toch  ;)
Grappig, ik heb vorige week Fitflops gekocht.
Ze zitten aardig, maar kan er geen ochtend op werken.
Birkenstocks kan ik een klein stukje op lopen, maar gaan pijn doen tussen mijn tenen na een uurtje.
En op mijn werk mag ik sowieso geen slippers dragen.
Daar heb ik mijn hoge Lowa's aan.
Maar die staan niet beister charmant onder een driekwart broek.
En ze zitten ook nog eens ontiegelijk warm.
Door Borke
Riek, ik zou echt op je werk regelen dat je niet staat tijdens het werk.
Staan is funest met dit soort klachten!
Van fitflop heb je trouwens ook schoenen.
Bij mij zaten MBT schoenen het beste, die zijn er ook wat eleganter dan lompe wandelschoenen.
Door Nadia
Dwayne vanmiddag naar mijn moeder gebracht. Daar gezellig wat gegeten. En heb ik beneden alles grondig gepoetst. Boven was alles nog schoon. Dus daar heb ik enkel wat bijgehouden (wc enzo).
Morgen de heeeeeeeele grote berg was weg werken. En mijn vriendin komt gezellig lunchen.

Vanmiddag flink stuk met de honden gewandeld. Regenpak en laarzen aan. Want tis geen moment droog geweest. De honden waren door het dolle heen.
Door Martine-Tom
Riek schreef: Grappig, ik heb vorige week Fitflops gekocht.
Ze zitten aardig, maar kan er geen ochtend op werken.
Birkenstocks kan ik een klein stukje op lopen, maar gaan pijn doen tussen mijn tenen na een uurtje.
En op mijn werk mag ik sowieso geen slippers dragen.
Daar heb ik mijn hoge Lowa's aan.
Maar die staan niet beister charmant onder een driekwart broek.
En ze zitten ook nog eens ontiegelijk warm.
Ik moet er ook iedere keer weer heel erg aan wennen maar eenmaal gewend gaat het prima :)
Heb ook nog een klein huidprobleempje dus de huid tussen mijn grote en 2e teen ligt er altijd af die eerste week en het inlopen van Birkies....auch! Van dat voetbed ligt mij hale voetzool eraf  ::) Maar goed, ik weet dus dati k daarna volledig pijnvrij ben dus ik zet wel ff door  :)
Er schijnen ook dichte schoenen met birkie voetbed te zijn, ga ik voor deze winter toch eens naar zoeken  :)
Door Riek
Borke schreef: Riek, ik zou echt op je werk regelen dat je niet staat tijdens het werk.
Staan is funest met dit soort klachten!
Van fitflop heb je trouwens ook schoenen.
Bij mij zaten MBT schoenen het beste, die zijn er ook wat eleganter dan lompe wandelschoenen.
Dat is ook geregeld Astrid.
Ik sta/loop nu 2,5 uur en dan zit ik 1 uur en dan kan ik nog wel weer 2 uur staan. Eigenlijk loop je heel veel heen en weer bij de zelfscan.
Het plein is vrij groot in Ede, we hebben 10 betaalpalen, dus ik heb wel de ruimte om wat te lopen.

En mijn Fitflops zien er uit als een soort bootschoenen. Ze zien er best leuk en sportief uit vind ik zelf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door