Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
Fijn dat het proefnachtje goed is gegaan, Rita!
... en die wil noooooooit meer naar huis na die maand, hahaha.

evelyn02 schreef: Logisch dat hij niet weg wilde: bij jou mag hij lekker in de sloot liggen  :)
Mogen ze bij Rita in de sloot? Dan gaan ze daarna blijkbaar allemaal in bad, want ik heb alleen maar schone hondjes bij haar gezien, ook de logeetjes. :)
Anne in Duitsland schreef: De taalpuristmierenneuker geeft hier haar goedkeuring aan. Kim had waarschijnlijk trek in pekingeend. :biggrin2:

Officieel is het trouwens "pekinees", dus met kleine letter. Met een hoofdletter gaat het om een inwoner van Peking.  ::)
Hij blijft een maand, Anne. Misschien is het wel een echte Pekinees ;)
Door Anne in Zweden
Ruisje schreef:
Hij blijft een maand, Anne. Misschien is het wel een echte Pekinees ;)
Alleen als Rita in Peking woont. :P :biggrin2:
Door miik
Super Rita :)
Ik moest even nadenken, of je nou een pekinees, een chinees of een pis-chinees bedoelde ;)
Wij hebben foxy een tijdje een pis-chinees genoemd omdat ze steeds binnen plaste als het regende....
Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef: De taalpuristmierenneuker geeft hier haar goedkeuring aan. Kim had waarschijnlijk trek in pekingeend. :biggrin2:

Officieel is het trouwens "pekinees", dus met kleine letter. Met een hoofdletter gaat het om een inwoner van Peking.  ::)
Ja maar ja maar, serieus, waarom schrijft de rasvereniging dan consequent pekingees?  ???
Door Ruisje
Kim_S schreef: Ja maar ja maar, serieus, waarom schrijft de rasvereniging dan consequent pekingees?  ???
Misschien verkeerd vertaald. In het Engels is het een pekingese.
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: Ja maar ja maar, serieus, waarom schrijft de rasvereniging dan consequent pekingees?  ???
Geen idee. "Pekingees" mag van Van Dale, maar krijgt de vermelding "niet algemeen". Algemeen is dus: pekinees.
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Geen idee. "Pekingees" mag van Van Dale, maar krijgt de vermelding "niet algemeen". Algemeen is dus: pekinees.
Grappig want als ik pekinees intik bij google krijg ik "bedoelt u pekingees" met allemaal sites die over pekingees praten :)
Door Kim_S
Martine-Tom schreef: Grappig want als ik pekinees intik bij google krijg ik "bedoelt u pekingees" met allemaal sites die over pekingees praten :)
Maar wij kunnen natuurlijk niet de taalpurist verbeteren  ::)
Door Martine-Tom
Kim_S schreef: Maar wij kunnen natuurlijk niet de taalpurist verbeteren  ::)
Ja hoor, ik hou wel van tegensputterende taalpuristenmierenneukers  :biggrin2:
Door Kim_S
Martine-Tom schreef: Ja hoor, ik hou wel van tegensputterende taalpuristenmierenneukers  :biggrin2:
+ 1  :biggrin2:
Door Hope

Hahaha! Misschien heeft ze die te logeren gehad?
Door Martine-Tom
Hope schreef: Hahaha! Misschien heeft ze die te logeren gehad?
Dan word het wel heel ingewikkeld  :o

Een Pekinese pekingees uit Peking  :D
Door Kim_S
Martine-Tom schreef: Dan word het wel heel ingewikkeld  :o

Een Pekinese pekingees uit Peking  :D
Tis eigenlijk Beijing ook nog  ::)
Door Martine-Tom
Kim_S schreef: Tis eigenlijk Beijing ook nog  ::)
Ook dat nog!  :o

Een Pekinese pekingees uit Beijing dus  8)

(leuke tongbreker  :biggrin2:)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door