Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nicky en Pip
Ja hoor dat kan gewoon! Het is verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de Bijenkorf. Ik woon in een dorp en hier hebben ze het zelfs bij een kapper staan! Ik denk dat op de site van Lampe Berger wel te vinden is waar het allemaal nog meer te koop is.
Door cath
Nicky en Pip schreef: Wij gebruiken vaak de "Lampe Berger' in huis voor rooklucht, etenslucht enz.
Nadat het 10-20 min. aan heeft gestaan ruik je letterlijk niks meer van die geuren. Het neutraliseert echt.
Ik neem aan dat dit ook de hondengeur weg kan halen.

Ook heb je deze in een 'reukloze' variant, die dus geen geur afgeeft maar wel neutraliseert!

http://www.bol.com/nl/p/lampe-berger-ge ... 0022058124
Vind ik ook supergoed!
Door Nadia
Lampe berger gebruiken wij ook. Idd fijn. Alleen de geur die we er nu in hebben vind ik stinken. Bah

Maar ik denk dat je hondenlucht uiteindelijk niet moet willen maskeren. Maar gewoon goed moet poetsen en alle plekken die hondengeur vast houden compleet moet schoonmaken. Een hele onderneming. Maarja, das een huis verkopen ook.

Succes met alles. Zowel de geur. als het verkopen van je huis. Nooit leuk zulke stappen :(
Door Jantina
Ik heb sinds gisteren weer een nieuwe Lampe Berger geur, Harvest. Heerlijk! Maar als je niet van geurtjes maskeren houdt dan gewoon de neutrale. Dan ruik je niks maar gaat de vieze geur wel weg.
Door Kaio
Volgens mij is geur wegpoetsen met newfoundlanders een beetje onmogelijk  ;D
Ik ruik ze niet.
Ze verplicht buiten laten slapen scheelt ook al. Ik ben ook van plan binnenkort de gordijnen te wasssen, daar zal ook langzamerhand geur inzitten. We hebben ook een heel grote mat, daar zit dus ook veel geur in maar die is dus niet zomaar uit te kloppen.  Daar moet ik iets op verzinnen.

Oo welke stinkgeur heb jij dan van lambe berger? heb er maar een aangeschaft, flesje met parfum ruikt sterk.

Nee voelt echt een beetje raar het huis verkopen. Moet er nog aan wennen...
Door Nadia
Ik kan het me voorstellen :(

Onmogelijk lijkt het me niet. Maar het is wel een hele klus. Idd, gordijnen, kleden, kussens, bank (ook leer). Stoelkussens??  maar ook de muren gaat allemaal geur in zitten. Dus tof is het niet als je aan dat project moet/gaat beginnen.

Een geur met een fruit mix. Weet even niet welke het is. Maar hij ruit echt TE zoet.
Door Lizzy
Ik weet dat het niet leuk klinkt want ik nu schrijf maar ik vind werkelijk niks viezer dan hondenluchtjes die gemaskeerd worden door andere luchtjes :-\. Wij zijn een keer letterlijk afgeknapt op een heel leuk huis dat zo naar de interieur parfum stonk dat ik er misselijk van werd :-\. Hondenlucht is misschien niet alles, maar gemaskeerde hondenlucht overtreft echt alles. Vind ik.
Door Lizzy
dinky89 schreef: Ja, maar daarom gaat het hier toch ook om neutraliseren en niet maskeren Lizzy?
De meeste van die dingen maskeren. Want wat maakt dat een flessie met een stoffie erin een hondenlucht kan neutraliseren? Ik geloof daar dus (eerlijk gezegd) niet in...
Door Nicky en Pip
Het is inderdaad heel iets anders dan een overdosis spraytjes. Het neutraliseert de lucht en daarbij kan je er voor kiezen om er eentje met een lekker luchtje te nemen of zonder geur. Want wat Lizzy zegt vind ik ook verschrikkelijk! En niet alleen met hondengeur, bah!
Door Kaio
Ja Lizzy dat is mijn probleem ook hoor. De makelaar stelde een spuitbus voor, nou ik wil ook nog in mijn huis kunnen wonen. Dus echte parfumlucht gaat het bij ons niet worden want ik vind dat dus echt stinken. Heb ik ook als mensen te veel luchtjes opgedaan hebben, het irriteerd mijn neus echt gewoon letterlijk, doet zelfs pijn en ik wordt er ronduit misselijk van.
Maar ik ga het gewoon proberen er zit ook neutraal bij, ik denk alleen dat ik niet weet of het werkt aangezien in mijn honden dus niet ruik uiteraard.
Nadia schreef: Ik kan het me voorstellen :(

Onmogelijk lijkt het me niet. Maar het is wel een hele klus. Idd, gordijnen, kleden, kussens, bank (ook leer). Stoelkussens??  maar ook de muren gaat allemaal geur in zitten. Dus tof is het niet als je aan dat project moet/gaat beginnen.

Een geur met een fruit mix. Weet even niet welke het is. Maar hij ruit echt TE zoet.
Muren worden nou sowieso een keer per week gedaan, de bank is van leer en er ligt een kleed op (3 honden waren niet goed voor het leer), dat kleed gaat er uiteraard vanaf bij bezichtigingen, De kussenhoezen van de bank worden ook regelmatig gewasssen, hmm misschien de kussens zelf ook eens doen. De hondenkussens gaan bij bezichtiging ook ff naar zolder, lijkt alles weer wat groter ook he. Het grote zware kleed hebben we laatst met een tapijtreiniger gedaan, ik wou dat ik er zelf een had!
En gelukkig hebben we wel 1x per week hulp in de vorm van een poetsvrouw, erg blij mee  :D scheelt al een hoop. En deze wist ook waarmee je de hondenvlekken van de witte muur afkrijgt.
Maar goed dit topic triggert weer iets: ik ga nu trapje pakken en gordijnen afhalen  ;)
Door Eef+Stippels
Ik denk dat het onmogelijk is een huis waar honden wonen hondengeur vrij te krijgen...
En chemische luchtjes om andere geuren te maskeren vind ik vreselijk. 

Wat ik wel lekker vind ruiken, zijn deze eco geurkaarsen:
http://www.eco-logisch.nl/BsaB-coco-Kok ... -peer-3115
Zelfs als je ze niet aan hebt ruik je een lekkere subtiele geur. Ik heb vanille.

En anders zou je etherische olie in een geurbrandertje kunnen proberen, wel een subtiel geurtje kiezen.

Verder goed ventileren en alle kussens, kleden etc uitwassen voor het bezoek komt.

Succes!!
Door inni
Geurtjes uit zetels en tapijten zou je kunnen verwijderen door ze te bestrooien met soda-bicarbonaat (bussen die je in de keuken gebruikt) een uurtje laten inwerken (desnoogs inborstelen) en goed stofzuigen.
Door Borke
Op hondenlucht kunnen mensen finaal afknappen, zeker als ze een hekel aan honden hebben.
Ik zou echt alles van de honden uit zicht houden.

Zet veel verse bloemen neer, dat ziet er gezellig uit en ruikt lekker.

Toen wij het huis van mijn ouders verkochten, wat enorm naar sigarettenrook stonk, heb ik wel met van die neutraliserende spuitbussen gespoten (daar zit dus geen geur aan) en dat hielp wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door