B12 tekort gaat vaak samen met D tekort, de klachten van de tekorten lopen in elkaar over.
Ik had dus zowel B12 als D tekort, ben enorm opgeknapt nu ik beide regelmatig neem (al moet ik zeggen dat ik D wat verwaarloos

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
sylvi@ schreef: Ik vraag me af hoe hoog jullie B12 waarde is (als die gemeten is), B12 wordt vaak beoordeeld als goed, terwijl het helemaal niet goed is. Een waarde van tussen de 150 en 300 moet als verdacht worden gezien, veel artsen vinden bv een waarde van 160/180 prima, terwijl er dan verder onderzoek gedaan moet worden, wat heel veel artsen dus niet doen.Ja ik begrijp dat, maar de huisarts wil het zo. Maar het bewijs zal in mijn bloed zijn denk ik dat het zo niet werkt bij mij
B12 tekort gaat vaak samen met D tekort, de klachten van de tekorten lopen in elkaar over.
Ik had dus zowel B12 als D tekort, ben enorm opgeknapt nu ik beide regelmatig neem (al moet ik zeggen dat ik D wat verwaarloos). En je kan beter dagelijks 800/1000/1200 IE nemen dan 1 x per maand 25000, verdeeld over de maand heb je er veel meer aan/neem je het veel beter op.
sylvi@ schreef: Ik vraag me af hoe hoog jullie B12 waarde is (als die gemeten is), B12 wordt vaak beoordeeld als goed, terwijl het helemaal niet goed is. Een waarde van tussen de 150 en 300 moet als verdacht worden gezien, veel artsen vinden bv een waarde van 160/180 prima, terwijl er dan verder onderzoek gedaan moet worden, wat heel veel artsen dus niet doen.Bij mij is een uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Hierbij is ook de B12 waarde gemeten. Alles was goed behalve de vitamine D. Hoe hoog de B12 is heb ik niet gevraagd maar dat ga ik zeker nog navragen.
Ik had dus zowel B12 als D tekort, ben enorm opgeknapt nu ik beide regelmatig neem (al moet ik zeggen dat ik D wat verwaarloos). En je kan beter dagelijks 800/1000/1200 IE nemen dan 1 x per maand 25000, verdeeld over de maand heb je er veel meer aan/neem je het veel beter op.
boskat schreef: Dan alles maar meenemen in 1 x inderdaad.Ik heb ze gisteren besteld en daarnet zijn ze door de postbode bezorgd. Bestel er altijd 2 en een zakje zonnebloempitten, zodat ik boven de € 20 uitkom en geen bezorgkosten hoef te betalen.
Wist niet dat er 5000 iu waren als dit potje met vit d leeg is .bestel ik de 5000iu ook ,bedank voor de tip,Pauline!
Daantje schreef:Best gek, want meestal beginnen de klachten pas, als je echt een té lage waarde hebt, als ik jou was zou ik toch zo af en toe prikken, zodat je een echte onderwaarde kan voorkomen.
en hoef ik alleen te slikken als ik merk dat er weer klachten terug zijn.
sylvi@ schreef: Ohja, mensen die Omeprazol slikken moeten extra alert zijn op een B12 tekort, deze medicijnen zorgen ervoor dat B12 niet meer wordt opgenomen vanuit je voeding.ha...dat verklaard dat mijn B12 nog steeds vrij laag is ondanks het bij slikken. Eens kijken of ik meer mag gaan gebruiken.