Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
Gras maaien blijk een heel gevaarlijke activiteit. ⚠️
Ik heb twee weken geleden mijn pols gebroken. :-\
Voor de kenners: distale radius fractuur met dislocatie.

Gelukkig waren de buren thuis dus zij hebben me naar het ziekenhuis gereden.

Daar is de pols verdoofd is alles met wat trekken en duwen weer in anatomische stand gezet.

So far so good.
Vorige week controlefoto en nieuw gips. En dan merk ik wel dat dit niet NL is.
Het spreekuur was een chaos, geen gesprek mogelijk over een evt operatie omdat het gewoon geen mooie fractuur is icm met medicatie die nu ook niet bepaald bevorderlijk is voor voldoende nieuwe botvorming in zes weken en echt verschrikkelijk gips: niet eerst een kousje, dan velband (ja, met een “l” ;) ) en vervolgens lichtgewicht synthetisch gips, maar een dun laagje papieren omwikkeling en vervolgens tig lagen zwaar gips. Er zit totaal geen laagje demping tussen het gips en mijn arm, dus ik voel echt elke beweging.

Volgende week controle foto’s. Hopelijk zien we wat botvorming. :-X
Door Kaela
Oh Millymol, dat klinkt heel naar! Ik hoop dat het toch goed geneest zo! Sterkte!
Door eelke
Vandaag kwam elektricien nr 3 de klus uitvoeren die al 1,5 jaar moest. De 1e kwam een paar keer niet opdagen op de afgesproken tijd, de 2e kwam wel, voerde meteen de klus voor de helft uit, maar heb ik erna nooit meer wat van gehoord, wel nog tussendoor contact gezocht, en ook nooit een rekening van gehad.
Vandaag kwam de 3e. Vond ik best stoer, want gedeeltelijk op de niet-geisoleerde zolder, da's warm, zo aan het eind van de dag. Het duurde ook nog twee keer zo lang als hij zelf dacht, en ik kom er net achter nu hij weg is dat een lichtschakelaar niet werkt. Vind ik ook lullig voor hem want hij deed echt zijn best en het zat al niet mee.

Tis wel een echte maandag vandaag zeg.
Door sam28
Oohnee, Milly wat een ellende. Zou je niet nu terug willen naar NL en je hier laten opereren? Heel veel sterkte!
Door Kim_S
Balen Milly! Zou inderdaad ook denken "is NL geen optie?", maar misschien zit je dan met zorgverzekering en zo?

Eigen klaag: Na 4,5 dag corona lijk ik het ergste wel gehad te hebben, maar ik ben echt doodmoe. En dan heb je van die pubers (okee 1 bijna-puber en 1 mega-puber) die daar 0,0 rekening mee houden. Strompel je naar de wc: papier op ::) Wil je je corona-zakdoeken weggooien: prullenbak voller dan vol met nog een berg daar bovenop ::)
Wil je je even opfrissen: alle handdoeken op en op een grote berg bovenop de berg in de mand met vuile was ::)
>:( >:( >:(
Door CindyMayella
Beterschap Millymol :-*

Eigen klaag:
Paar dagen flinke dip gehad, betekent voor mij erg weinig tot niet eten en veel huilen…. Laatste dagen ging het beter, mede omdat ik moest werken, dus dan krijg je honger en jongste dochter wilde hier eten (🥳, ben ik erg blij mee)…. En dan ineens weer heel veel dromen, weer terug naar weinig eten en heel veel stomme fouten maken op mn werk… en dat is frustrerend dat ik onbewust er niet bij ben en onnodige fouten maak….. Je ouders en broer laten je links liggen, terwijl je ze zo hard nodig hebt 🥺🥺……

Zou bijna zeggen dat ik rijp ben voor een psych :-[ :-\ …. Ik begrijp het heel goed, hier gaat tijd overheen en dat heb ik te accepteren…. Denk ik 🤔🤔… Moet ook weer een sociaal leven opbouwen, maar hoe, als je niemand hebt????
Moest het ff kwijt ;) ….
Door eelke
CindyMayella schreef:Beterschap Millymol :-*

Eigen klaag:
Paar dagen flinke dip gehad, betekent voor mij erg weinig tot niet eten en veel huilen…. Laatste dagen ging het beter, mede omdat ik moest werken, dus dan krijg je honger en jongste dochter wilde hier eten (Afbeelding, ben ik erg blij mee)…. En dan ineens weer heel veel dromen, weer terug naar weinig eten en heel veel stomme fouten maken op mn werk… en dat is frustrerend dat ik onbewust er niet bij ben en onnodige fouten maak….. Je ouders en broer laten je links liggen, terwijl je ze zo hard nodig hebt AfbeeldingAfbeelding……

Zou bijna zeggen dat ik rijp ben voor een psych :-[ :-\ …. Ik begrijp het heel goed, hier gaat tijd overheen en dat heb ik te accepteren…. Denk ik AfbeeldingAfbeelding… Moet ook weer een sociaal leven opbouwen, maar hoe, als je niemand hebt????
Moest het ff kwijt ;) ….
Wat is er mis met rijp zijn? Het kan geen kwaad om hulp te vragen hoor. En ik lees eigenlijk dat je wel hulp kan gebruiken, liefst van je ouders of broer, dat snap ik. Maar wellicht dat professionele hulp je ook uit de dip kan helpen.

En die hebben ook nog eens een wachtlijst. Dus je aanmelden, waarom niet?
Door eelke
Kim_S schreef:Balen Milly! Zou inderdaad ook denken "is NL geen optie?", maar misschien zit je dan met zorgverzekering en zo?

Eigen klaag: Na 4,5 dag corona lijk ik het ergste wel gehad te hebben, maar ik ben echt doodmoe. En dan heb je van die pubers (okee 1 bijna-puber en 1 mega-puber) die daar 0,0 rekening mee houden. Strompel je naar de wc: papier op ::) Wil je je corona-zakdoeken weggooien: prullenbak voller dan vol met nog een berg daar bovenop ::)
Wil je je even opfrissen: alle handdoeken op en op een grote berg bovenop de berg in de mand met vuile was ::)
>:( >:( >:(
Pffff zo kom je er wel weer achter wat je normaal allemaal zelf doet.
Door doranto
CindyMayella schreef: ma 18 jul 2022, 19:40 Beterschap Millymol :-*

Eigen klaag:
Paar dagen flinke dip gehad, betekent voor mij erg weinig tot niet eten en veel huilen…. Laatste dagen ging het beter, mede omdat ik moest werken, dus dan krijg je honger en jongste dochter wilde hier eten (🥳, ben ik erg blij mee)…. En dan ineens weer heel veel dromen, weer terug naar weinig eten en heel veel stomme fouten maken op mn werk… en dat is frustrerend dat ik onbewust er niet bij ben en onnodige fouten maak….. Je ouders en broer laten je links liggen, terwijl je ze zo hard nodig hebt 🥺🥺……

Zou bijna zeggen dat ik rijp ben voor een psych :-[ :-\ …. Ik begrijp het heel goed, hier gaat tijd overheen en dat heb ik te accepteren…. Denk ik 🤔🤔Moet ook weer een sociaal leven opbouwen, maar hoe, als je niemand hebt????
Moest het ff kwijt ;) ….
Toen wij hier 3 jaar terug kwamen wonen kenden wij hier ook helemaal niemand. Ml. heeft zijn werk en vind dat genoeg. Maar ik ben met pensioen en heb het gebrek aan een sociaal leven opgelost door hier lokaal bij de gymles te gaan en bij het zwemmen. Daardoor heb ik inmiddels verschillende contacten. Is bij jou in de buurt ook niet iets wat je interesse heeft en waar je je bij aan kunt sluiten?
Door Kim_S
eelke schreef: ma 18 jul 2022, 19:45 Pffff zo kom je er wel weer achter wat je normaal allemaal zelf doet.
En wat zij dus nog steeds niet doen als ik het 4,5 dag niet doe :P

Manlief had al 1 was gedaan deze week (die weet nog niet dat ik dat elke dag moet doen om bij te blijven :biggrin2: ) en hij kookt ook en zo, zorgt voor de dieren, het huis etc. Dus die snapt het wel. Maar die kinders... Wel geld komen vragen om een ijsje te kopen, want het is tenslotte heet.
De prioriteiten van de puber ;D
Door Kim_S
CindyMayella schreef: ma 18 jul 2022, 19:40 Beterschap Millymol :-*

Eigen klaag:

Zou bijna zeggen dat ik rijp ben voor een psych :-[ :-\ …. Ik begrijp het heel goed, hier gaat tijd overheen en dat heb ik te accepteren…. Denk ik 🤔🤔… Moet ook weer een sociaal leven opbouwen, maar hoe, als je niemand hebt????
Moest het ff kwijt ;) ….
Lekker klagen hier! Je hebt het ook niet makkelijk (gehad), en dat kost inderdaad tijd. Het beste wat je kunt doen is jezelf die tijd geven en accepteren dat het is wat het is. Dus ja, er gaan stomme dingen mis op je werk. Begrijpelijk toch? En ja, je bent emotioneel incontinent. Ook begrijpelijk toch?
Wat zou je tegen een vriendin zeggen die dit mee zou maken? Dat mag je dan ook ff tegen jezelf zeggen ;)
Door Too
Helemaal eens met Kim maar ook met Eelke waarom zou je niet een beetje hulp vragen?
Misschien heb je al genoeg handvatten na aan paar gesprekken met de POH

En om je 'wereld' te vergroten en wat nieuwe mensen te leren kennen is Doranto's tip hartstikke goed : iets doen of leren wat je leuk lijkt en iets ondernemen met nieuwe mensen

En verder is het ook niet erg of raar dat het allemaal niet zomaar vanzelf goed en makkelijk gaat hè :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door