Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door spreeuwtje
Net toch maar zaai en stek grond gekocht. Ik heb de pompoenen en courgettes apart in plastic soepbakjes boven op een vensterbankje gezet.
Toen ik die poenen en courgettes uit de kweekbakjes trok, trok ik de kriebeltjes paprika mee. :(
Ik heb die maar voorzichtig weer terug gezet.
Nog wat eigen zaadjes en zaadjes die ik van hanna had gekregen gezaaid. Zoals krop sla, gemengde sla, bos ui, Franse boontjes en kom kommer.
Geen idee of t slim is om t in zo'n kweekbakje te doen. De rucola moet je, las ik, wijd uitwaaieren. :-X
Daar heb je in een kweekbakje niks an. :P die heb ik dus eruit gegooid.
Radijs heb ik 2 kleine halfdode plantjes in een soepbakje gezet. Die had ik gezaaid maar las dat je dat bovengronds moest doen. Misschien is t daarom mis gegaan. Ik heb ze opnieuw gezaaid en misschien doen die 2 halfdode nog wat.
Ook wat tomatenzaden in een soepbakje gezet. Wie weet wordt t wat. :P
Door spreeuwtje
Het is leuk als er iets opkomt. De dag nadat ik gezaaid heb ga ik al zitten gluren in dat bakje. :P
Net een klein kind. :biggrin2:

Ik denk dat het toch t handiger is om pas echt te gaan zaaien als de MM bakken er staan.

Hoe zat dat ook weer met courgettes? Moeten die ook omhoog?
Door Kaio
spreeuwtje schreef: Het is leuk als er iets opkomt. De dag nadat ik gezaaid heb ga ik al zitten gluren in dat bakje. :P
Net een klein kind. :biggrin2:

Ik denk dat het toch t handiger is om pas echt te gaan zaaien als de MM bakken er staan.

Hoe zat dat ook weer met courgettes? Moeten die ook omhoog?
Haha en als het eindelijk allemaal flink groeit denk je rustig aan!!! Ik heb buiten nog niet voor jullie klaar.
Onee dat was ik  :P Ik was ook zo blij met de eerste sprietjes !  :D
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 20 mar 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
Verdikken, ben vandaag vrij en THE sun is shining!!!! Heeft er iemand een Betrouwbare weersite???  Wat gaat het weer nou doen de komende dagen/weken? Het staat hier te springen om naar buiten te gaan, zeker de peultjes... Maar als t gaat vriezen.... zucht!!!!
Door Roosj
Jantina schreef: Verdikken, ben vandaag vrij en THE sun is shining!!!! Heeft er iemand een Betrouwbare weersite???  Wat gaat het weer nou doen de komende dagen/weken? Het staat hier te springen om naar buiten te gaan, zeker de peultjes... Maar als t gaat vriezen.... zucht!!!!
Hier blijft het zo lang ze vooruit kunnen kijken nog altijd 's nachts 4 graden vriezen en as zaterdag zal het overdag 0 graden zijn.

Op het rtl weerbericht heb ik van de week gezien dat ze verwachten dat dit nog wel heel lang aan zal houden. Zo lang, dat ze nog niet konden voorspellen wanneer het weer over zou zijn.
Door Nynke
Jantina schreef: Het seizoen begint niet echt top voor onze tuintjes in ieder geval, maar houd moed allemaal! Ooit stopt het toch met de vorst zeker???
Ik hoop het wel  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: 
hannabelgje schreef: Jawel, hoe weet jij zo zeker dat het jou schuld niet is dan? Heb je dat op papier?  :P
nee  :( :(  maar ik heb er echt niet om gevraagd dat het zo lang door blijft winteren !!!!
spreeuwtje schreef: Hoe zat dat ook weer met courgettes? Moeten die ook omhoog?
Nee, courgettes groeien laag, de planten hebben wel redelijk veel ruimte nodig, zeg 60 cm rondom :) :)
Door spreeuwtje
Nynke schreef: Ik hoop het wel  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  nee  :( :(  maar ik heb er echt niet om gevraagd dat het zo lang door blijft winteren !!!!
Nee, courgettes groeien laag, de planten hebben wel redelijk veel ruimte nodig, zeg 60 cm rondom :) :)
Ok dank!!  Ik denk dat ik mijn voortuin maar als moestuin ga inrichten. Achter lopen die honden overal dwars doorheen. :-X
Door Mandarijn
spreeuwtje schreef: Hoe zat dat ook weer met courgettes? Moeten die ook omhoog?
Nynke schreef: Nee, courgettes groeien laag, de planten hebben wel redelijk veel ruimte nodig, zeg 60 cm rondom :) :)
Er zijn twee soorten die klimmen. Moet je wel goed zoeken, want ze zijn niet overal te verkrijgen.

De klimcourgette heet 'Long Green Trailing' en er is er nog eentje. Daar weet ik de naam niet van. Deze 2 soorten kun je via een raster laten klimmen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door