Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3448108
Ik had een bietensalade voor vanavond, maar ik had niet aan de lunch gedacht :-[…. Dus de bietensalade opgegeten en voor mn avondeten maar wat pasta gekookt et wat geraspte kaas uit de vriezer gehaald :biggrin2: …..
Door Siberienne
#3448156
Omelet uit de oven met sopp en gebakken rijst met wortel en erwten. En een pepertje. Een scherp pepertje :cool:

Toe bolletje ijs met frambozen en Noorse aardbeien. Met nog een stukje pruimen clafoutis.

Morgen weer bosbessen plukken, want die zijn op.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3448166
Ik had uiteindelijk gisteren de sperziebonen gedaan. Met aardappels, een auf wieder schnitzel en appelmoes.
En dan vandaag de Chinese kool gewokt met ui, abrikozen, ketjap en sambal. Met rijst en quorn in pindasaus.
Vanmiddag naar de pluktuin geweest en frambozen, bramen, appels, pruimen en snijbiet meegenomen. Dus het toetje bestond uit frambozen met ijs.
Door - pien -
#3448191
Gisteren courgetti met pesto (blegh, de courgetti was bitter dus dat viel erg tegen) met een prutje van bleekselderij/puntpaprika/ui/knoflook gebakken en daar in 3 eieren gebroken, een soort Shakshuka maar dan Frans (vanwege de Persaillotte).

Vanavond eet ik krokante tofu met broccoli :)
Door Too
#3448201
Kaela schreef: za 13 aug 2022, 13:02 Ik ga straks voor twee dagen sushi bestellen. Koken met dit weer is echt geen doen en ik vind dat ik na negen maanden best wat in te halen heb :cool:
;D
Goed plan, lekker!


Er zijn boontjes, wortels, spitskool, komkommer ... gado gado is een optie
Of wrap met falafel en bietensalade
Of Surinaams van een bezorgfiets, saoto lijkt me ook zo lekker of roti of net als Karin sushi
Of, of ...

Zal waarschijnlijk een boterham met pindakaas worden :P
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3448206
Ik had gisteren al het kooktoestel uitgeleend aan het plaatselijke Chinese restaurant. Die heeft gisteren zoveel gekookt, dat er voor vandaag ook nog wel wat over is.
Door smulpaap
#3448216
Hier restjes groenten , moest groentemix voor tut maken . Geen zin om naar de wat grotere plaats te gaan . Daar kan ik wel per ons kopen . In de buurtsuper niet
Gebakken aardappels erbij. Klaar
#3448232
- pien - schreef: za 13 aug 2022, 12:09 Gisteren courgetti met pesto (blegh, de courgetti was bitter dus dat viel erg tegen) met een prutje van bleekselderij/puntpaprika/ui/knoflook gebakken en daar in 3 eieren gebroken, een soort Shakshuka maar dan Frans (vanwege de Persaillotte).

Vanavond eet ik krokante tofu met broccoli :)
Oei, wat jammer dat de courgetti tegenvielen. Met pesto en een zongedroogd tomaatje is hier favoriet...

Hopelijk viel de tofu beter mee.. :)

Wij hadden een verjaardagsfeestje. Maxime is 4 geworden. En we hadden hamburgers op de bbq. Was goed. :biggrin2:
En we kunnen er de rest van de week nog van eten. :cool:
Door - pien -
#3448237
Oei, wat jammer dat de courgetti tegenvielen. Met pesto en een zongedroogd tomaatje is hier favoriet...

Hopelijk viel de tofu beter mee.. :)

Wij hadden een verjaardagsfeestje. Maxime is 4 geworden. En we hadden hamburgers op de bbq. Was goed. :biggrin2:
En we kunnen er de rest van de week nog van eten. :cool:
Ik denk dat de courgette er te lang lag ::) dat dat de reden was...

De tofu was weer heerlijk ! (vooral het sausje mmmm, met knoflook en gember en sojasaus en chingkiangazijn (of rijstazijn))

Gefeliciteerd met Maxime en handig dat er voor de rest van de week nog is ;D

Vanavond eet ik gebakken aardappeltjes met sla en een biorunderworstje
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door