Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3432569
Ina schreef: zo 19 sep 2021, 09:56 @Anne.....ik kwam net je oplossing tegen.....koop een geit :D
Die ervaring hebben wij ook! Ik heb ongeveer 30 jaar geiten gehad en de kippen liepen altijd op dezelfde wei. Nóóit is er een door een roofvogel gepakt. Toen de geiten weg waren omdat wij gingen verhuizen (de kippen wilden wij meenemen naar het nieuwe huis, dus die liepen daar een poosje alleen), kwamen de roofvogels wél.
Door Anne in Zweden
#3432570
Doranto schreef: zo 19 sep 2021, 15:10 Die ervaring hebben wij ook! Ik heb ongeveer 30 jaar geiten gehad en de kippen liepen altijd op dezelfde wei. Nóóit is er een door een roofvogel gepakt. Toen de geiten weg waren omdat wij gingen verhuizen (de kippen wilden wij meenemen naar het nieuwe huis, dus die liepen daar een poosje alleen), kwamen de roofvogels wél.
Neem me niet kwalijk, maar ik vind dat deze kip wel degelijk wordt gepakt door die roofvogel... Toegegeven, de geit voorkomt erger, maar toch. :-X

Ik denk dat de enige oplossing voor ons is om volgend voorjaar alle bomen in de ren te kortwieken zodat er één groot, stevig net overheen kan. Nu is het zo dat het net op sommige plaatsen om de bomen heen is gespannen, en daardoor zijn er toch wat openingen gebleven waar de buizerd blijkbaar doorheen kon.

Naja, nog een maandje, dan zullen de kippen naar binnen moeten in het nieuwe winterhok, en dan is het roofvogelprobleem een maand of zes uit de wereld. Mijn lieve buren zijn ook al langs geweest om Wilma te begraven. Ik was eigenlijk van plan haar ergens in het bos te leggen, maar toen ik buuf een berichtje stuurde, dat een van de kippen alsnog het loodje had gelegd, schreef ze meteen terug dat buum en zij eraan kwamen en dat buum een gat zou graven. Zo schattig. :D Nu ligt Wilma in het bos naast de ren, met een paar flinke stenen op haar graf zodat ze niet kan worden opgegraven door vossen. Al weet je dat in dit land nooit zeker natuurlijk :-X Ik begin serieus de charmes van een flatje in Amsterdam-Noord te zien... :-X
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432572
Anne in Zweden schreef: zo 19 sep 2021, 15:34 Neem me niet kwalijk, maar ik vind dat deze kip wel degelijk wordt gepakt door die roofvogel... Toegegeven, de geit voorkomt erger, maar toch. :-X

Ik denk dat de enige oplossing voor ons is om volgend voorjaar alle bomen in de ren te kortwieken zodat er één groot, stevig net overheen kan. Nu is het zo dat het net op sommige plaatsen om de bomen heen is gespannen, en daardoor zijn er toch wat openingen gebleven waar de buizerd blijkbaar doorheen kon.

Naja, nog een maandje, dan zullen de kippen naar binnen moeten in het nieuwe winterhok, en dan is het roofvogelprobleem een maand of zes uit de wereld. Mijn lieve buren zijn ook al langs geweest om Wilma te begraven. Ik was eigenlijk van plan haar ergens in het bos te leggen, maar toen ik buuf een berichtje stuurde, dat een van de kippen alsnog het loodje had gelegd, schreef ze meteen terug dat buum en zij eraan kwamen en dat buum een gat zou graven. Zo schattig. :D Nu ligt Wilma in het bos naast de ren, met een paar flinke stenen op haar graf zodat ze niet kan worden opgegraven door vossen. Al weet je dat in dit land nooit zeker natuurlijk :-X Ik begin serieus de charmes van een flatje in Amsterdam-Noord te zien... :-X
Oh ik zeg ook niet dat er nooit een roofvogel een poging heeft gedaan toen de geiten er nog liepen, want dat weet ik niet. Ik had geen zicht op de kippen en de geiten. Maar roofvogels zaten er volop, dus vind ik het wel frappant dat er nooit iets van te merken was, totdat de geiten weg waren.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3432597
Arbeidsovereenkomst is opgesteld, die onderteken ik woensdag (mn 1ste werkdag)…. Krijg zelfs een vast bedrag aan reiskosten elke maand 😋… Ik mocht gister meteen mee met het jaarlijks personeelsuitje :biggrin2: :biggrin2: ….. Heb dus meteen kennis kunnen maken met het hele team: alleen maar vrouwen, de bezorger is de enige man ;D ;D …. We hebben o.a. boerengolf gedaan tussen de koeien en geiten door de weilanden heen 🤣…..Maar het was heel erg gezellig!!! Heb er ontzettend zin in….. 2 (vaste) doordeweekse dagen en de zondag (die 150% wordt uitbetaald), meeste dagen in Zoetermeer en af en toe in DH….. Heb dr zin in :) ….
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door