Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3430067
dinky89 schreef:Wanneer hij wordt gebruikt door trimsalons is het misschien nog een optie dat een trimsalon hem heeft en jij het eens uit zou mogen proberen? Misschien heel gek idee maar daar moest ik aan denken toen je schreef dat hij door trimsalons wordt gebruikt ;)
Ja, is een idee, maar heb gelezen dat hij daar ook gebruikt werd, maar geen idee welke Afbeelding
Heb al zoveel langs zien komen op google, dat ik ook niet meer weet waar.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door Elf
#3430068
Jaaaaa, ikke!! Ik had eerst de voorloper en die heb ik na 7 jaar versleten. Nu deze en hij is vele malen lichter dan de vorige. Ik weet niet waar je woont? Je mag de borstel van mij uitproberen als je wilt
#3430069
Elf schreef:Jaaaaa, ikke!! Ik had eerst de voorloper en die heb ik na 7 jaar versleten. Nu deze en hij is vele malen lichter dan de vorige. Ik weet niet waar je woont? Je mag de borstel van mij uitproberen als je wilt
Ohhhh wat super lief.
Hij bevalt jou zo te horen erg goed.
Ik woon in Bemmel, tussen Arnhem en Nijmegen. Geen idee waar jou huis staat Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3430072
Elf, ik zie in je profiel dat je in Eindhoven woont en dat is niet helemaal naast de deur
Maar ik begrijp dat hij jou goed bevalt, want neem aan dat je anders deze opvolger niet had gekocht.
Denk je dat hij voor een tervuerense herder met behoorlijk dikke (onder)vacht goed zou werken?
En zou je dan met of zonder slang voor de stofzuiger nemen?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk


Door Elf
#3430073
BlissSpirit schreef: do 22 jul 2021, 15:34 Elf, ik zie in je profiel dat je in Eindhoven woont en dat is niet helemaal naast de deur Afbeelding
Maar ik begrijp dat hij jou goed bevalt, want neem aan dat je anders deze opvolger niet had gekocht.
Denk je dat hij voor een tervuerense herder met behoorlijk dikke (onder)vacht goed zou werken?
En zou je dan met of zonder slang voor de stofzuiger nemen?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Ikzelf heb alleen ervaring met labradoodles met rechte vacht en met poedelvacht. Misschien kan je het navragen bij ADB, of de borstel voor zo’n dikke vacht geschikt is?
Ik heb de slang maar gebruik de borstel meestal zonder. Het is wel heel bevredigend om te zien (in een zakloze stofzuiger) hoeveel stof en troep er naast de haren uit een hond komen :o :biggrin2:
#3430076
Elf schreef: Ikzelf heb alleen ervaring met labradoodles met rechte vacht en met poedelvacht. Misschien kan je het navragen bij ADB, of de borstel voor zo’n dikke vacht geschikt is?
Ik heb de slang maar gebruik de borstel meestal zonder. Het is wel heel bevredigend om te zien (in een zakloze stofzuiger) hoeveel stof en troep er naast de haren uit een hond komen :o :biggrin2:
Ja, denk dat ik er maar eens een belletje aan waag.
Hahaha, ja, snap ik. Ik sta elke keer weer versteld hoeveel haar er na het borstelen uit is gekomen en dan nog zie je aan Spirit niet dat ze minder vacht heeft.
Lang leve de vacht na sterilisatie.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door Elf
#3430077
BlissSpirit schreef: do 22 jul 2021, 16:40 Ja, denk dat ik er maar eens een belletje aan waag.
Hahaha, ja, snap ik. Ik sta elke keer weer versteld hoeveel haar er na het borstelen uit is gekomen en dan nog zie je aan Spirit niet dat ze minder vacht heeft.
Lang leve de vacht na sterilisatie.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
En mocht je toch nog eens in de buurt zijn dan ben je welkom om de borstel te proberen!
#3430121
Heb contact gehad met de trimsalon in Lienden, maar zij gebruikt hem niet meer.
Ze zegt dat die (slicker)borstel de vacht
beschadigd.
Zij raadde aan om het alleen met een waterblazer klit vrij te houden.
Nou ben ik echt super fan van mijn waterblazer en wordt hier ook veel gebruikt, maar daar houdt ik echt haar vacht niet klit vrij mee. En blaas toch heel netjes en niet alle kanten op
De ondervacht gaat dan uiteindelijk toch vervilten/ op elkaar zitten, want die is bij Spirit heel dicht.

Elf, jij hebt niet het idee dat de vacht beschadigd?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3430127
Elf schreef:Nee, totaal niet. Mijn honden gaan om de 7-8 weken naar een trimsalon en de trimster heeft nog nooit iets gezegd over een beschadigde vacht
Okee, fijn om te horen!AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door eelke
#3430128
BlissSpirit schreef: vr 23 jul 2021, 19:03 Heb contact gehad met de trimsalon in Lienden, maar zij gebruikt hem niet meer.
Ze zegt dat die (slicker)borstel de vacht
beschadigd.
Zij raadde aan om het alleen met een waterblazer klit vrij te houden.
Nou ben ik echt super fan van mijn waterblazer en wordt hier ook veel gebruikt, maar daar houdt ik echt haar vacht niet klit vrij mee. En blaas toch heel netjes en niet alle kanten op Afbeelding
De ondervacht gaat dan uiteindelijk toch vervilten/ op elkaar zitten, want die is bij Spirit heel dicht.

Elf, jij hebt niet het idee dat de vacht beschadigd?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Was je haar dan ook?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door