Kim_S schreef: ↑vr 12 feb 2021, 19:59 Het lijkt me altijd nog beter dan helemaal geen vaccin, als je in een risicogroep valt.Volgens mij heb je niks te kiezen. Het is of dit of niks. Nou ja, dat is ook een keuze
Maar ik snap wel dat je liever 95% bescherming hebt tegen ziek worden dan 60-65%. Maar als die overige 35-40% alleen verkouden wordt, lijkt het mij prima. Ik weet er niet genoeg van, wat de kans is om nog echt heel ziek te worden na dat vaccin.
Lastige materie om te kiezen lijkt mij![]()

En ik begrijp wel dat dit vaccin voor het geheel van de samenleving positief uitvalt, maar voor het individu vind ik het toch beduidend minder. Maar evengoed gaat men kwetsbare groepen daar ook mee vaccineren, dus helemaal begrijpen doe ik het niet. Maar inderdaad, als je niet echt ziek meer wordt na met dit vaccin gevaccineerd te zijn is dat ook veel waard natuurlijk. Ik heb nog nooit een griepprik gehaald, een eventuele griep neem ik ook voor lief. En als je wel een griepprik hebt gehaald kan je ook nog steeds griep krijgen, alleen minder heftig. Misschien kan je het zo een beetje vergelijken?