Kim_S schreef: ↑di 09 feb 2021, 14:06
Ik snap dat deels ook wel. Het is allemaal vrij onbekend natuurlijk, tenzij je er een hele studie naar doet.
Maar toch lijkt het mij voor haar echt minder fijn om corona te krijgen dan de vaccinatie. Volgens mij is de kans om te overlijden aan corona op oudere leeftijd toch echt een stuk groter dan om te overlijden als gevolg van de vaccinatie...
Maar hoe dan ook mag ze het zelf weten natuurlijk. Dat is zeker heel lastig en niet leuk voor haar omgeving misschien, maar ze mag het zelf beslissen.
Ja, dat heb ik haar ook gezegd en verteld maar ja..... op dit moment staat ze daar niet zo open voor. Ze moet maar even kijken. Misschien dat het ook de schrik is dat ze ineens aan de beurt is. Dat had ze niet verwacht.
Ze begon vanmiddag "jaaaa, maar dan moet ik met de taxi of ouderenbusje naar de GGD en dat vind ik dan ook weer niet fijn".
Dus ik zeg "Ik laat het bij jou mam. Als je gevaccineerd wil worden: ga ik vanzelfsprekend met jou naar de GGD vaccineerstraat, dus maak je daar geen zorgen om, maar verder is het aan jou".
Ik heb al zooooooo vaak alle na en vooral voordelen besproken dat ik ook niet aan de gang blijf, want anders voelt het alsof ik haar push en dat wil ik ook weer niet.
Haar nieuwe excuus om niet te willen vandaag was dat de vaccins met kroketbusjes worden vervoert (ja helaas, kan ik ook niks tegen in brengen

). Dus ze zorgt wel dat ze goed op de hoogte blijft

(ik moet er ook wel een beetje om lachen hoor).
Maar goed, toen begon ze natuurlijk dat ik ook niet in quarantaine zit momenteel dus dat het niet veilig is om bij mij in de auto te zitten (Leo die naar de huisarts en tandarts moet enzo) dus ik zei "mam, ik doe een FFP2 muilkorfje op, zet er bij jou ook een op, je kleedt je lekker dik aan en dan doen we de raampjes van de auto een stukje open en dan gaan we het gewoon doen! Maar, alleen als jij er aan toe bent, OK?".
We gaan het zien.