Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: zo 17 jan 2021, 08:22 Nou, ik hoop snel dan ;D ! Ik eet om 18 uur voor het laatst en nu is het bijna half 9 en ik val zowat om. Ben er gewoon misselijk van. Dus om op die manier van zeg 10 tot 11 naar het bos te gaan is gewoon niet grappig.
Maar dan heb je ook al bijna 15 uur niet gegeten.
Je lichaam moet wennen aan het anders eten en als het gewend is aan minder koolhydraten schakel je over naar vetverbranding. Je hebt dan veel minder hongergevoel.
Basil schreef: zo 17 jan 2021, 13:48 Dat laatste is heel herkenbaar, eet iets met suiker en je blijft trek houden
Maar dat geldt dan niet voor het eten van dadels enzo?

Ik heb bananenbrood in de oven staan (met amandelmeel, dadels, banaan, noten, kokosrasp en eieren) en ik durf er niet van te eten. Bang dat ik mijn hang naar suiker weer aanslinger ;D
Lizzy schreef: zo 17 jan 2021, 08:03 Ja, maar dat het ZOVEEL zou schelen :-X . Maar ook de ingrediënten van duur voer zijn super duur. Noten, gedroogde vruchten, avocado's :-X :-X

Heerlijk, dank je wel voor je nieuwe recepten! Ik ga ze weer allemaal opslaan en uitproberen :-* . Moet even kijken hoe curry gaat vallen bij Leo. Pittig is op het moment echt niet zijn ding.
Je kunt rode currypasta ook zelfmaken en dan bepaal jezelf hoe pittig die wordt. Is ook veel lekkerder dan die kant-en-klaarzooi.
Lizzy schreef: zo 17 jan 2021, 07:57 Holysh*t, je meent het niet?!? Was dit recent? Hebben ze een gastroscopie gedaan Erna? En hoe is maagzweer behandeld, met AB en maagzuurremmers?
De eerste keer weten ze het aan een doorgemaakte griep en lag het volgens de deskundige aan een soort van ontstoken spier rond de hartstreek als gevolg dus van een griepje.

De tweede keer hebben ze verder gezocht en kwamen ze uit op een beginnende maagzweer. Of er een gastro dinges is gedaan weet ik niet helemaal zeker meer. Hij heeft wel een dagje in het ziekenhuis doorgebracht dus het zou best kunnen. Verder inderdaad AB, maagzuurremmers, vermijden van stress, rust en koolhydraat arm eten. Het heeft ook wel even geduurd voordat hij de juiste remmers had hoor. Ik heb hem ook al heel lang niet meer over zijn maag gehoord. Voor die tijd at hij ook gezinsverpakkingen rennies en dat doet hij ook niet meer.
Poeh dat is zoeken.... maar zag dat je ook al een hoop lekkere gerechten hebt gehad.
Ik denk dat ik goed heb gelezen, maar zijn peulvruchten ook geen optie ? Misschien voor jezelf, omdat je aangeeft nog trek te hebben ? Ik doe zelf graag kidneybonen, kikkererwten en/of linzen door van alles en nog wat.
En kwa recepten...
Een quiche maken zonder bodem, en dan de groente erdoor die je lekker vind en goed vallen.
Groente roerbakken met wat Ketjap (manis). Of groente met wat curry kruiden (ik heb zo'n geel potje van de toko, die is niet zo scherp) met wat kokos melk.
Of wraps maken van omelet en vullen met dat wat je lekker vind....
Van de peulvruchten zijn linzen vaak nog het beste te verteren. Zouden zelfs een gunstig effect op de darm flora kunnen hebben.

Leo heeft geen lactose intolerantie? Want lactose zit soms in verrassend veel produkten en in de ene kaas niet en in de andere wel. En dat kan hele flinke buikpijn geven die soms niet 1-1-2-3 weg is. Het verwarrende is ook dat dat opbouwt. Mijn meneer heeft geregeld buikpijn aanvallen en we komen er niet helemaal uit waardoor, maar een vakantie had hij heel veel last, tot we stopten met chocomelk en wafels van een kant-en-klare mix waar melkpoeder in zat. Af en toe wat zuivel met lactose verdraagt hij wel maar als het te veel wordt gaat het mis.

Succes met je zoektocht, kan heel frustrerend zijn.
Siberienne schreef: ma 18 jan 2021, 08:00 Van de peulvruchten zijn linzen vaak nog het beste te verteren. Zouden zelfs een gunstig effect op de darm flora kunnen hebben.
OK, dank je, dan gaan we ook linzen proberen!
Leo heeft geen lactose intolerantie? Want lactose zit soms in verrassend veel produkten en in de ene kaas niet en in de andere wel. En dat kan hele flinke buikpijn geven die soms niet 1-1-2-3 weg is. Het verwarrende is ook dat dat opbouwt. Mijn meneer heeft geregeld buikpijn aanvallen en we komen er niet helemaal uit waardoor, maar een vakantie had hij heel veel last, tot we stopten met chocomelk en wafels van een kant-en-klare mix waar melkpoeder in zat. Af en toe wat zuivel met lactose verdraagt hij wel maar als het te veel wordt gaat het mis.

Succes met je zoektocht, kan heel frustrerend zijn.
Ik heb me dat ook wel afgevraagd. En ik weet het niet. Leo heeft niet alleen aanvallen trouwens. Hij heeft al weken geen aanval meer gehad maar wel heeft hij iedere dag een gevoelige maag en voelt zich er gewoon niet helemaal lekker bij.

Maar goed, hij reageert dus heel goed op yoghurt. Daar knapt hij echt van op. En hij reageert ook goed op kefir. Dat vindt hij echt heerlijk en daar knapt hij ook van op (en ik las dat kefir kan helpen bij maagzweren dus dacht "vooruut maar"). En verder heeft hij gisteren feta op, ik zal aan hem vragen hoe dat gevallen is. Ik heb zelf niet echt het idee dat hij een lactose intolerantie heeft maar ja, zeker weten doe ik het niet....

Wel fijn dat jullie erachter zijn wat bij meneer Siberienne mis gaat! Ik heb daar wel beeld bij dat je tot op zekere hoogte dingen kan hebben. Maar je moet goed naar je lichaam kunnen luisteren om daar snel achter te komen en ik verbaas me er iedere keer weer over dat Leo helemaal niet goed naar zijn lichaam luistert en kleine signalen niet opvangt. Ik heb nu 3 dagen havermout gegeten. Nou, het gaat gewoon niet goed. Ik krijg een rare last van mijn maag en hoofdpijn maar allemaal ZO vaag dat het Leo beslist niet zou zijn opgevallen. Ik vind het dus eigenlijk vrijwel ondoenlijk om dit uit te vogelen en als we de weg van de reguliere geneeskunde gevolgd hebben en ze (hoop ik) niks/niks geks kunnen vinden: wil ik hem graag naar de natuur diëtisten laten gaan. Ze zullen daar ook vast allerlei ontlastingsonderzoeken gaan doen en dan hoop ik dat het duidelijker wordt.
Lizzy schreef: zo 17 jan 2021, 14:23 Maar dat geldt dan niet voor het eten van dadels enzo?

Ik heb bananenbrood in de oven staan (met amandelmeel, dadels, banaan, noten, kokosrasp en eieren) en ik durf er niet van te eten. Bang dat ik mijn hang naar suiker weer aanslinger ;D
Lekker van genieten hoor, hardstikke gezond!
Een dadel is meer dan suiker, ook veel vezels.
Mijn kleine broer en zus hebben als kind op heel wat dingen slecht gereageerd. Allergisch, maar m'n broer kreeg er vb luchtwegproblemen van. Gek he?
Toen heeft een alternatief therapeut heel eenvoudig (via energie) kunnen vaststellen waar ze wel of niet tegen konden. Klinkt zweverig, en ik kon het toen ook niet geloven, maar het werkte gewoon.. Gek hoor. Ik heb er zelf ook een aantal keren baat bij gehad. Vreemd gevoel hoor.
Maar wel soms gewoon het eenvoudigst en je kan gewoon alles testen.
pearlsofpassion schreef: ma 18 jan 2021, 10:25 Mijn kleine broer en zus hebben als kind op heel wat dingen slecht gereageerd. Allergisch, maar m'n broer kreeg er vb luchtwegproblemen van. Gek he?
Toen heeft een alternatief therapeut heel eenvoudig (via energie) kunnen vaststellen waar ze wel of niet tegen konden. Klinkt zweverig, en ik kon het toen ook niet geloven, maar het werkte gewoon.. Gek hoor. Ik heb er zelf ook een aantal keren baat bij gehad. Vreemd gevoel hoor.
Maar wel soms gewoon het eenvoudigst en je kan gewoon alles testen.
Oh dit gaat Leo niet doen. Die gelooft toch de uitkomst niet.....
Naar een natuurdietist gaan staat al een poos op mijn lijstje. Ik kan me altijd goed vinden in de artikelen die gepubliceerd worden. Ik vind alleen de consulten bij die therapeuten (die ik geraadpleegd heb tenminste) schrikbarend duur :o en gezien er bij mij meerdere dingen spelen wacht ik dat nog even af.

Ik ben wel benieuwd of Leo op gewicht kan blijven. Meneer Laika is ook zo'n vlieggewicht en als hij weinig koolhydraten eet dan vliegen de kilo's eraf. Wij eten dus koolhydraten maar wel de langzame (die jammer genoeg weer lastiger verteren). Meerdere keren per dag eten doen we al jaren en dat bevalt ons goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door