Siberienne schreef: ↑ma 18 jan 2021, 08:00
Van de peulvruchten zijn linzen vaak nog het beste te verteren. Zouden zelfs een gunstig effect op de darm flora kunnen hebben.
OK, dank je, dan gaan we ook linzen proberen!
Leo heeft geen lactose intolerantie? Want lactose zit soms in verrassend veel produkten en in de ene kaas niet en in de andere wel. En dat kan hele flinke buikpijn geven die soms niet 1-1-2-3 weg is. Het verwarrende is ook dat dat opbouwt. Mijn meneer heeft geregeld buikpijn aanvallen en we komen er niet helemaal uit waardoor, maar een vakantie had hij heel veel last, tot we stopten met chocomelk en wafels van een kant-en-klare mix waar melkpoeder in zat. Af en toe wat zuivel met lactose verdraagt hij wel maar als het te veel wordt gaat het mis.
Succes met je zoektocht, kan heel frustrerend zijn.
Ik heb me dat ook wel afgevraagd. En ik weet het niet. Leo heeft niet alleen aanvallen trouwens. Hij heeft al weken geen aanval meer gehad maar wel heeft hij iedere dag een gevoelige maag en voelt zich er gewoon niet helemaal lekker bij.
Maar goed, hij reageert dus heel goed op yoghurt. Daar knapt hij echt van op. En hij reageert ook goed op kefir. Dat vindt hij echt heerlijk en daar knapt hij ook van op (en ik las dat kefir kan helpen bij maagzweren dus dacht "vooruut maar"). En verder heeft hij gisteren feta op, ik zal aan hem vragen hoe dat gevallen is. Ik heb zelf niet echt het idee dat hij een lactose intolerantie heeft maar ja, zeker weten doe ik het niet....
Wel fijn dat jullie erachter zijn wat bij meneer Siberienne mis gaat! Ik heb daar wel beeld bij dat je tot op zekere hoogte dingen kan hebben. Maar je moet goed naar je lichaam kunnen luisteren om daar snel achter te komen en ik verbaas me er iedere keer weer over dat Leo helemaal niet goed naar zijn lichaam luistert en kleine signalen niet opvangt. Ik heb nu 3 dagen havermout gegeten. Nou, het gaat gewoon niet goed. Ik krijg een rare last van mijn maag en hoofdpijn maar allemaal ZO vaag dat het Leo beslist niet zou zijn opgevallen. Ik vind het dus eigenlijk vrijwel ondoenlijk om dit uit te vogelen en als we de weg van de reguliere geneeskunde gevolgd hebben en ze (hoop ik) niks/niks geks kunnen vinden: wil ik hem graag naar de natuur diëtisten laten gaan. Ze zullen daar ook vast allerlei ontlastingsonderzoeken gaan doen en dan hoop ik dat het duidelijker wordt.