Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3411904
hannabelgje schreef: wo 21 okt 2020, 09:20 Omdat het toch veel aangeraden wordt ga ik mijn dagelijkse multivit uitbereiden met vitamine d3 druppels. Ze komen vandaag binnen. Zijn er meer mensen die supplementen zijn gaan slikken? Veel vitamine c doe ik al.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik ben meer vitamine D3 gaan innemen. En een multivitamine met een goede hoeveelheid zink. Daarnaast slik ik van alles en nog wat en ga ik een andere multivitamine zoeken want in die ik nu heb zit vitamine K1 en ik wil K2 (menaquinone-7) omdat dit beter opneembaar is. Het is mij inmiddels wel opgevallen dat de meeste multivitamines knap waardeloos zijn en slecht opneembare type vitamines bevatten :-\

Ik neem elke dag:

Omega 3 als in algenolie
Vitamine D3 75 mcg
Multivitamine
Soms magnesium
Soms extra zink
Chlorella
Spirulina
Vitamine C 2000 mg
Astaxanthine

Maar het meeste nam ik dus eigenlijk al, behalve D3, daarvan nam ik 25 mcg per dag en nu dus 75 mcg en zink. Dat neem ik nu regelmatig extra in.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3411907
Multies doen wij niet aan, maar stellen zelf samen.
Wij nemen 2x per week MoreEpa, VeganDha en Astamax
1x p/week vit.E8.
4x p/week ubiquinol en K2 180mcg
Iedere dag ester-c 500mg, jodium en d3 druppels.
Daarnaast neem ik nog selenium, zink, magnesium en eischaalpoeder en ml neemt 4x p/week rode gist rijst.
Alles zoveel mogelijk van vitals.
Door hannabelgje
#3411918
Hmmm net nog even naar mijn hele dure multi zitten kijken en ja van veel dingen zitten er minderwaardige varianten van in. Vitamine K zit er helemaal niet in. Misschien beter ff een apart topic over aanmaken wat je het beste kan gebruiken en waarom.
Mijn D3 is binnen in elk geval. Per druppel is 25 mcg en ze adviseren in de winter 2 druppels per dag. Bizar genoeg is 1 druppel al 500% RI. En dat terwijl heel veel mensen een vitamine D tekort hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Siberienne
#3412063
Ik volg Zweden niet helemaal maar heb niks over een lockdown gezien in de kranten hier. En aangezien de Noren en de Zweden niet helemaal op 1 lijn zitten en de grens nogal lang is met veel grensverkeer (en een hoop gedoe geweest de afgelopen maanden) denk ik niet dat er op dit moment veel aan het veranderen is in Zweden.

In Noorwegen gaat de cijfers ook steeds verder omhoog, maar ze proberen uit alle macht de boel onder controle te krijgen. Maandag komen er nieuwe beperkingen in Oslo. Wij komen daar nu al weken niet meer voor onze lol, maar in het kader van ‘klein leed’: we zouden donderdag naar een musical in het Noors gaan (chess om precies te zijn). Maar ik vrees ervoor.
Door Siberienne
#3412081
Even de Noorse kranten gelezen maar op 15-10 berichtje dat het in Zweden niet de goede kant op gaat, thuiswerken weer gestimuleerd wordt en vooral inperken van de sociale activiteiten na te werk gevraagd wordt. Pieken vooral in de grotere steden.

Denemarken gaat de regels ook weer aanscherpen.
Door Siberienne
#3412086
Ik denk trouwens dat het vergelijken van landen echt moeilijk is. Voorbeeldje: Hier in Noorwegen is het ziekenhuis van Hammerfest gesloten vanwege een COVID19 uitbraak, 19 personeelsleden met COVID19 en er liggen 4 patiënten. Dat betekent concreet dat alle mensen nu naar een ziekenhuis moeten dat zo’n 450-600 km verderop ligt. Ook voor bv bevallingen. Da’s 9 uur rijden. In het uiterste noorden van Noorwegen waar het echt al winter is. Ik appte met een vriendin en die zij ‘zoveel besmet personeel hebben wij al op 1 afdeling van ons ziekenhuis’... en 4 patiënten... da’s toch helemaal niks.

Maar als je door gaat denken; stel dat je het niet onder controle krijgt en het ziekenhuis in Hammerfest raakt overspoeld, dan moet je op dat moment met mensen 600 km gaan rijden wat ruim 9 uur kost (er zijn daar geen snelwegen) in normaal weer. Of vliegen, maar da’s ook een duur geintje. En met slecht weer ook gevaarlijk.

Dus wordt er nu draconisch ingegrepen zodat het straks niet fout gaat.

Afgelopen voorjaar mochten de Noren niet op reis in eigen land, niet naar hun eigen hytter (vakantie huisjes) en dat is hier echt een mega ingreep maar dat was vooral omdat de ziekenhuizen in de buitengebieden bang waren om de zorgvraag niet aan te kunnen. Omdat ze nu eenmaal ingericht zijn op een bevolking van xx aantal mensen maar als de Noren met vakanties allemaal naar hun hutten trekken vertienvoudigd dat. Of dat nu weer gaat gebeuren is de vraag, er wordt wel al gewaarschuwd dat kerstmis niet gewoon gaat worden dit jaar.

Grote delen van Zweden zijn net zo leeg als grote delen van Noorwegen, dus tja, wat is daar de betekenis van een lockdown?

Overigens; het totale aantal Corona doden in Noorwegen staat op 279. Op een bevolking van 5,4 miljoen mensen. Economisch gaat het hier niet heel slecht maar Noorwegen heeft zijn staatsolie fonds en Zweden niet. Dat is echt wel luxe. Ze hebben ook wel een beetje het gevoel van ‘wij kunnen dit’ maar ik weet echt niet of ze het in Oslo en omgeving zo gaan houden want het piept en kraakt nu wel.
Door Lizzy
#3412087
OK. Dank je wel Siberienne, voor je uitgebreide uitleg en update. En nee, de landen zijn inderdaad niet te vergelijken... Ik zou zo graag willen dat we van elkaar konden leren. Misschien doen we dat achter de schermen ook wel, we horen niet alles. Jammer genoeg is er weinig Europese verbroedering :-\

Maar in de Nordics is het dus ook niet helemaal 100% geweldig :-\
#3412103
Heb net een late dienst (van 14-22 uur) gedraaid..... we waren met z’n 2-en, wat normaal gesproken redelijk te doen is (uitzendkracht omdat er teveel zieken zijn en de rest draait al overuren), maarre.... het was zo gigantisch druk!!!!! Iedereen tanken, de zakken ijsblokjes vlogen over de toonbank..... Ik had niet eens tijd om een voorraad (hot sandwich enzo) klaar te maken voor de volgende dag.... hoezo, Corona????? Ik heb niet eens kunnen eten tussendoor; het laatste dat ik had gegeten was een boterham met een gebakken eitje om half 1 :-\ .... we hebben de bakery om 5 uur al dicht gegooid, anders redde ik het niet met schoonmaken/opruimen/vegen/dweilen/buitenronde (vuilnisbakken legen plus de vuilniszakken van binnen weggooien) plus nog een aantal dingen.....
Ik begrijp het echt niet.... Een gehele lockdown dan maar????? :'( :( :'(
Gebruikersavatar
Door Ina
#3412105
CindyMayella schreef: za 24 okt 2020, 23:23 Heb net een late dienst (van 14-22 uur) gedraaid..... we waren met z’n 2-en, wat normaal gesproken redelijk te doen is (uitzendkracht omdat er teveel zieken zijn en de rest draait al overuren), maarre.... het was zo gigantisch druk!!!!! Iedereen tanken, de zakken ijsblokjes vlogen over de toonbank..... Ik had niet eens tijd om een voorraad (hot sandwich enzo) klaar te maken voor de volgende dag.... hoezo, Corona????? Ik heb niet eens kunnen eten tussendoor; het laatste dat ik had gegeten was een boterham met een gebakken eitje om half 1 :-\ .... we hebben de bakery om 5 uur al dicht gegooid, anders redde ik het niet met schoonmaken/opruimen/vegen/dweilen/buitenronde (vuilnisbakken legen plus de vuilniszakken van binnen weggooien) plus nog een aantal dingen.....
Ik begrijp het echt niet.... Een gehele lockdown dan maar????? :'( :( :'(

Het was de hele dag al bizar druk en onrustig in de wijk, geen idee waarom, maar zelden zoveel getoeter gehoord.
Ook erg veel sirenes heen en weer horen gaan.
Daarnaast was er weer een protestgebeuren op het Malieveld vanavond, dus veel heen en weer verkeer over de snelweg

Al met al zullen die dus ook allemaal jullie gepasseerd zijn met alle gevolgen van dien.

Waarschijnlijk gaan de komende dagen voor jullie rustiger worden omdat de doorgaande weg deels afgesloten gaat worden ivm filmopnames (horror voor de wijk, want als de doorgaande weg afgesloten is moet iedereen kruipdoor-sluipdoor op een andere manier de wijk uit zien te komen....gaat mij benieuwen hoeveel getoeter dat op gaat leveren :( )
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3412138
CindyMayella schreef:Heb net een late dienst (van 14-22 uur) gedraaid..... we waren met z’n 2-en, wat normaal gesproken redelijk te doen is (uitzendkracht omdat er teveel zieken zijn en de rest draait al overuren), maarre.... het was zo gigantisch druk!!!!! Iedereen tanken, de zakken ijsblokjes vlogen over de toonbank..... Ik had niet eens tijd om een voorraad (hot sandwich enzo) klaar te maken voor de volgende dag.... hoezo, Corona????? Ik heb niet eens kunnen eten tussendoor; het laatste dat ik had gegeten was een boterham met een gebakken eitje om half 1 :-\ .... we hebben de bakery om 5 uur al dicht gegooid, anders redde ik het niet met schoonmaken/opruimen/vegen/dweilen/buitenronde (vuilnisbakken legen plus de vuilniszakken van binnen weggooien) plus nog een aantal dingen.....
Ik begrijp het echt niet.... Een gehele lockdown dan maar????? :'( :( :'(
Komt dat niet gewoon omdat al het andere dicht is?
Mensen die voor hun werk onderweg zijn, ook lange dagen maken, overnachten in hotels, geen lunches kunnen krijgen op hun werklocatie, te lui om zelf iets te maken, etc. En dus nergens anders meer terecht kunnen voor hun voedsel? Dan maar daar bij jullie?
#3412147
Het was nog niet eens druk in de bakery, heb maar 2 halve stokbroodjes verkocht...... alleen maar mensen die moesten tanken, sigaretten en ijsblokjes.... Op zaterdag is al een stuk rustiger dan doordeweeks..... ik heb tussen 14 en 19 uur elk uur rond de €400/500,-moeten afromen, met 2x een uitschieter naar de €600/700,-...... da’s echt extreem... normaal is het om de 2 uur €350,-..... :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door