Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3399895
Lizzy schreef: vr 03 apr 2020, 08:07 Nee, maar wat moet ie dan? Het leger in zetten? Ik vind het prima hoor. Maar ik dacht dat het in België allemaal zo fantastisch was geregeld. Dus dan denk ik "Belgische regering: fix it". Of zie ik dat verkeerd?
Het leger inzetten lijkt me nog helemaal niet zo verkeerd... Hun oefeningen zijn toch afgelast?
Overal vallen doden door dit virus en ze zijn er toch om het land te beschermen, laat ze mooi de grenzen bewaken denk ik dan :)
#3399896
Hoe doen jullie dat allemaal met de hondjes? Gaan jullie nog naar het bos? Of laat je ze alleen in de wijk uit?

Wij proberen toch nog wel af en toe naar het bos te gaan, wij moeten ook nog ‘gewoon’ werken dus als we samen vrij zijn vinden we dat zelf ook wel lekker. Maakt je hoofd toch makkelijker leeg dan in de wijk. Maar het is zoveel drukker! Gelukkig is de Veluwe groot en weten we de rustige stukken wel te vinden, maar toch.

In de wijk is het trouwens ook retedruk met wandelaars... Harry is daar ook echt een beetje van de leg van merken wij (iets met snel overprikkeld)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3399898
Het leger inzetten? Dat is echt je laatste redmiddel geloof dat maar! Dat doet zoveel voor mensen , voor het gevoel, de angsten, paniek! Echt dat wil je niet, serieus niet.

En waarom we niet meteen stopten met reizen toen er in China iets uitbrak, in Italië? Economie. En de gevolgen voor de economie gaan nu dus grootst zijn. Niet alleen voor de bedrijven minder winst, maar vooral veel ontslagen, faillissementen etc. En dat gaan we nog jaren voelen. Daarom wordt er niet direct alles gestaakt. Want al deze dingen hebben wellicht nog meer invloed op het welzijn van de mens. :( ik vrees ervoor.
constance.blokzijl schreef:Hoe doen jullie dat allemaal met de hondjes? Gaan jullie nog naar het bos? Of laat je ze alleen in de wijk uit?

Wij proberen toch nog wel af en toe naar het bos te gaan, wij moeten ook nog ‘gewoon’ werken dus als we samen vrij zijn vinden we dat zelf ook wel lekker. Maakt je hoofd toch makkelijker leeg dan in de wijk. Maar het is zoveel drukker! Gelukkig is de Veluwe groot en weten we de rustige stukken wel te vinden, maar toch.

In de wijk is het trouwens ook retedruk met wandelaars... Harry is daar ook echt een beetje van de leg van merken wij (iets met snel overprikkeld)
Tja we wonen in het voorlaatste huis van een Duits paar straten dorpje. Er is hier weinig veranderd qua wandelen. We rijden ook af en toe naar bos, maar dat zijn sowieso niet van die grote toeristische bossen. Ok daar is het wel beduidend drukker maar nodig niet zo heel erg.
Ja erg vervelend als je hond zo overprikkeld raakt, ik denk dat de mijne dat ook zouden hebben is het zo druk is is ineens :( Best lastig, ik denk dat het nu nl ook lastig is een tijdstip te vinden dat het rustig is?
#3399900
In Den Haag eo was het de afgelopen 2,5 week extreem druk in de parken en "bossen". Ik loop in de ochtend rond 06.00 zodat Smokey ook mee kan. In de middag kan hij nu echt niet mee voor zijn eigen bestwil. De 2 jongste honden zitten in de middag nu ook veelal aan de lijn. Domweg omdat veel mensen die er nu lopen 2 hersencellen hebben en die staan nog geeneens op een rij. Dus ja ik loop nog wel maar tandenknarsend.
Door Siberienne
#3399904
Wij gaan nog naar het bos maar dat is echt vlakbij, begingt aan de rand van de wijk. Als je een beetje de goede tijden kiest is het daar ook rustig. Wel iets drukker dan gewoonlijk maar niet extreem. Zo rond half 6 's avonds is er bijna niemand. Wij eten toch later.
Door Lizzy
#3399906
Wij gaan nog naar het bos. Op hele achterlijke tijden ('s morgens als het nog donker is - mijn honden vinden het enig, want op dit tijdstip lopen er nog fazanten door het bos :biggrin2: ). Komende zondag gaan wij echt absoluuuuut niet. Want ik ben er zeker van dat het uber druk gaat wezen. Het is nu ook (zelfs op achterlijke tijden, hoewel niet om half 7 's ochtends) veel drukker.....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3399911
Hier gelukkig nog net zo rustig als anders. Vanmorgen weer 3km. hard gelopen met de hond los en niemand gezien. Als ml. thuis werkt (normaal 3dgn per week maar nu dus constant). Maakt hij tussen de middag altijd een wandelingetje van 3 kwartier en komt dan net als anders hoogst zelden iemand tegen.
Door Tanna
#3399915
Wij boffen hier heel erg. Huis uit, 9 huizen verder het paadje naar links, bruggetje over en het wandelgebied in. Een eindje verderop de weg oversteken en we lopen het bosperceeltje van het Drentse Landschap in. Natuurlijk kom ik regelmatig een buurtgenoot tegen maar vaak genoeg zie ik helemaal niemand en we houden goed rekening met elkaar. De honden kunnen gewoon los, ook hartstikke fijn. In het weekend is het wat drukker maar toeristen komen hier niet, dat is het voordeel van de Veenkoloniën ;D .
Zelfs 's avonds laat of 's nachts lopen we er met het lampje van de telefoon aan.
Wat een zegen dat we uit Rotterdam zijn ontsnapt..........
Laatst gewijzigd door Tanna op vr 03 apr 2020, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3399919
MillyMol schreef: vr 03 apr 2020, 10:29 Dit is ook een interessante link voor degenen die op de hoogte willen blijven van de verspreiding van het virus:
https://www.ft.com/coronavirus-latest
Heel interessant, dankvoor het delen.

Alleen geloof ik China niet. Wuhan ging weer open.. maar bijna alles is weer terug gedraaid en weer gesloten. En ze hebben geen besmettingen van binnen China? Ik geloof het gewoon echt niet. En een bekende van mij met contacten in China ook niet. China liegt.
Door Siberienne
#3399920
Tanna schreef: vr 03 apr 2020, 11:23 https://www.scientias.nl/coronamaatrege ... odig-zijn/

https://www.scientias.nl/bij-veel-coron ... erdwijnen/
Dat laatste verhaal is lastig en wil ik een klein beetje nuanceren: de PCR test blijft bij veel mensen langer positief. Maar er is dan geen kweekbaar virus aantoonbaar. De vraag is dus of dit "dood" DNA is (dat denken we)
De tweede vraag is: hoe besmettelijk is iemand die helemaal geen klachten meer heeft. Dat zou ook nog wel eens heel erg mee kunnen vallen.

Goed handhygiene blijft wel heel belangrijk voorlopig denk ik.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3399922
Tanna schreef: vr 03 apr 2020, 11:23 https://www.scientias.nl/coronamaatrege ... odig-zijn/

https://www.scientias.nl/bij-veel-coron ... erdwijnen/
Als ik dit lees, denk ik alleen maar: 700.000 mensen? Dat is 0,01% van de wereldbevolking. En daarvoor moet de hele wereld op zijn kop!? Is dat wellicht niet een beetje overdreven?
Laatst gewijzigd door Spikkelneus op vr 03 apr 2020, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Tanna
#3399924
Siberienne schreef: vr 03 apr 2020, 12:21 Dat laatste verhaal is lastig en wil ik een klein beetje nuanceren: de PCR test blijft bij veel mensen langer positief. Maar er is dan geen kweekbaar virus aantoonbaar. De vraag is dus of dit "dood" DNA is (dat denken we)
De tweede vraag is: hoe besmettelijk is iemand die helemaal geen klachten meer heeft. Dat zou ook nog wel eens heel erg mee kunnen vallen.

Goed handhygiene blijft wel heel belangrijk voorlopig denk ik.
Zonder meer, handenwassen is altijd belangrijk. Was volgens mij het eerste
dat wij thuis leerden zodra we als kinderen zelf iets konden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door