Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3388367
Ik heb me laten verleiden om de Enzymatische tandpasta van Virbac te kopen. Staat erop :

"Waarschuwingen: dit product is niet bedoeld om door het dier ingeslikt te worden".

Dus ik zeg tegen mijn honden na het poetsen "spoelen maar en uitspugen" maar dat doen die rakkers niet. Ze slikken die rommel in.

OK, dat wordt dus "kliko open, tube erin, kliko dicht" want ik ga mijn honden hun tanden niet poetsen met deze rommel maar eigenlijk zakt mijn broek hier vanaf. Hoe halen ze het in hun hoofd om tandpasta te maken die een hond niet in mag slikken?
#3388371
Je had ook gewoon de enzymatische kauwstrips moeten kopen ::) :biggrin2:

Maar idd een hele bijzondere tandpasta. Hoe bedenk je 't.
Mag voor mij in het lijstje van...bij overdosering ernstig ziekmakende tot dodelijke tabletten aanbieden als smakelijke tablet. Enige wat dan nog een voordeel is, is dat ik nog steeds geen hond ken die die pillen zo opvreet.
Ik denk soms echt..en niet onterecht...daar daar toch wel wat hondenhaters moeten werken.
#3388373
Angelique schreef: di 22 okt 2019, 14:24 Je had ook gewoon de enzymatische kauwstrips moeten kopen ::) :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Maar idd een hele bijzondere tandpasta. Hoe bedenk je 't.
Mag voor mij in het lijstje van...bij overdosering ernstig ziekmakende tot dodelijke tabletten aanbieden als smakelijke tablet. Enige wat dan nog een voordeel is, is dat ik nog steeds geen hond ken die die pillen zo opvreet.
Ik denk soms echt..en niet onterecht...daar daar toch wel wat hondenhaters moeten werken.
Ik kiepte ook net echt uit mijn bureaustoel. Dit is toch te gek voor woorden? Zit trouwens titaniumdioxide in. E171. En dat wordt in verband gebracht met een verhoogd risico op darmkanker. In Frankrijk is E171 verboden. Kennelijk niet in dierenspulletjes :-X (Virbac is van origine echt een Frans bedrijf).

https://www.foodwatch.org/nl/current-ni ... stof-e171/.

De founder van Virbac is Pierre-Richard Dick. Tja ::) . Ik denk het ook Angelique. Dit valt in de categorie "hondenmondwater met xylitol" :-X . Ze hebben echt een pesthekel aan honden.
#3388397
Nee gewoon je hond goed opvoeden dat ie dat niet doet , duh! Zo simpel!

::) ::) ::)


Zouden ze bedoelen dat je het niet als snack moet geven ? Dus een beetje op tandenborstel kan nog ( alhoewel dat ook dubieus is) maar niet meenemen als beloningssnack in een tube?
Of zou het toch echt zijn dat het eigenlijk zo gevaarlijk is dat het er maar opstaat ( wat toch geen hond eh mens leest) om juridisch in orde te zijn voor het geval dat.... :g:

Ik poets hier hun tanden nooit moet ik bekennen
#3388399
Kaio schreef: wo 23 okt 2019, 07:30 Nee gewoon je hond goed opvoeden dat ie dat niet doet , duh! Zo simpel!

::) ::) ::)


Zouden ze bedoelen dat je het niet als snack moet geven ? Dus een beetje op tandenborstel kan nog ( alhoewel dat ook dubieus is) maar niet meenemen als beloningssnack in een tube?
Of zou het toch echt zijn dat het eigenlijk zo gevaarlijk is dat het er maar opstaat ( wat toch geen hond eh mens leest) om juridisch in orde te zijn voor het geval dat.... :g:

Ik poets hier hun tanden nooit moet ik bekennen
Ja, dat zei Leo ook al. Maar dan nog vind ik de waarschuwing echt heel erg niet passend. Of eigenlijk gewoon raar. Maar ja goed, tel je daar bij op dat er stoffen in zitten die de kans op kanker doen toenemen: laat maar. Kliko. Het is jammer dat ik toch al zo'n keer of 4 per hond deze troep heb gebruikt. Het was puur luiigheid van mij. Ik word er wel eens een beetje simpel van om steeds uit een grote pot wat kokosolie te moeten graaien en met deze temperaturen is het keihard, dus moet ik het eerst weer wat zachter laten worden, bla bla. Ik dacht "makkelijk, tandpasta, zo uit een tube".

Ik poets hier de tanden wel. Ze zijn hier echt nauwelijks snack-waardig. Alleen Fritzi vindt het leuk om op een bullepees of stuk kophuid te knagen. Biscuit vindt het saai. Doet soms mee en soms niet. Frou Frou begint er vaak niet eens aan. Nu ze weer regelmatig een geitenhoofdje krijgen gaat het wel weer beter met de tanden en kiezen maar ja, ik vind een goede bek-hygiëne echt mega belangrijk dus ik poets liefst dagelijks want doe ik dat niet, zie ik hier en daar toch wel eens een beetje aanslag aan de kiezen. Heb ik zo de schurft aan.
#3388412
Lizzy schreef: wo 23 okt 2019, 07:40 Ik word er wel eens een beetje simpel van om steeds uit een grote pot wat kokosolie te moeten graaien en met deze temperaturen is het keihard, dus moet ik het eerst weer wat zachter laten worden, bla bla. Ik dacht "makkelijk, tandpasta, zo uit een tube".
Ik heb voor de meiden een klein glazen potje en daar gaan 2 eetlepels kokosolie uit de grote pot in.
Daar haal ik dan voor het poetsen iets met de tandenborstel uit.
Blijft een beetje hannessen met de temperatuur nu, dat wel...

Ik las dat je ook op moet letten met glycerine in tandpasta omdat dat de sapstromen zou tegenwerken :???:
Heb verder nog niet naar bronnen gezocht, maar toen dacht ik kokosolie is toch wel ideaal, zit niets engs in :biggrin2:
#3388416
Ik poets met een vochtige tandenborstel. Geen gesmak op tandpasta borstel en de gebitten zijn goed genoeg. Ik heb wel een filmpje gezien van Lizzy aan het poetsen, bijna alleen maar gesmak.
Niet mijn idee over poetsen, maar niet ieder denkt daar zo over.
Lizzy, heb jij wat langer geleden niet met zilverwater gepoetst, of is de zilverwater tijd voorbij?
Vraag me af, of kokosolie een meerwaarde heeft, waterschon lijkt me ook prima.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door