Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Laika
Het is volgens mij alweer 2 jaar geleden dat ik raad heb gevraagd aan jullie omtrent kippenrassen.
Vorig jaar hebben we het hok gebouwd maar nadat deze dienst gedaan heeft als fietsenhok hebben we toch besloten om kippen te nemen. Het zijn 6 Sussex hennen van 18 weken oud geworden. We hebben ze Dora, Rena, Mia, Faja, Sola en Lara genoemd ;D

Ze hebben een binnenhok met aansluitend een kleine ren. Als ze daar goed aan gewend zijn mogen ze de grote ren van 12 x 12 meter in. Het is de bedoeling dat ze in de toekomst over het hele erf gaan lopen maar we moeten dan eerst een afspraak maken met onze Kelpie ;)
DSC05942uitweb.jpg
DSC05942uitweb.jpg (955 KiB) 2615 keer bekeken
Door Lizzy
Ohhhh, wat een mooie kipjes :smitten:

Die namen zijn om te gillen ;D ;D ;D ;D

Succes met het sluiten van een deal met jullie hond :biggrin2:
Door doranto
Briljante namen! ;D ;D ;D ;D ;D
En inderdaad erg mooie kipjes. Wij hebben deze ook en kruisen ze altijd met Australorp. Krijg je leuke mengelmoesjes :)
Door Laika
Angelique schreef:Wat een leukerds! Hou je ze wel goed uit elkaar :biggrin2:
We doen ons best maar ze lijken best veel op elkaar en ze verkleuren ook nog :biggrin2:
Door Laika
Doranto schreef:Briljante namen! ;D ;D ;D ;D ;D
En inderdaad erg mooie kipjes. Wij hebben deze ook en kruisen ze altijd met Australorp. Krijg je leuke mengelmoesjes :)
Tzt komt er wellicht een haan die Tido gaat heten ;D Ik heb begrepen dat een kruising Sussex x Rhode Island Red ook leuke nakomelingen geeft.
Door Angelique
Laika schreef:We doen ons best maar ze lijken best veel op elkaar en ze verkleuren ook nog :biggrin2:

Waar kleuren ze heen dan?

Daarom heb ik gewoon meerdere kleurtjes, dan is de naamvoering wat simpeler en vergis ik me bijna nooit :biggrin2:
Door Laika
Angelique schreef:Waar kleuren ze heen dan?

Daarom heb ik gewoon meerdere kleurtjes, dan is de naamvoering wat simpeler en vergis ik me bijna nooit :biggrin2:
Als het goed is worden de kraagveren nog donkerder.
Eentje heeft gele poten ipv wit dus die is makkelijk. Een andere heeft een dichtgeplakt oogje (waar we nu similasan in druppelen) maar ik hoop dat dat kenmerk weer verdwijnt. Het zijn trouwens wel handzame kippen. We zijn friese hoenders gewend. Die waren veel minder Zen.
Door Laika
Eef+doggies schreef:Wat een mooierds!
Kakelen ze ook op toon? :D
Ho,ho niet zo snel he. Ik laat ze eerst naar the sound of music kijken, daarna gaat het vast lukken ;D ;D
Door - pien -
Laika schreef:Ho,ho niet zo snel he. Ik laat ze eerst naar the sound of music kijken, daarna gaat het vast lukken ;D ;D
;D ;D ;D

Wat een leukerds! Veel plezier ermee :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door