Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lida. S schreef:Dat probleem hebben wij ook alle besjes komen wel op in de loop van het jaar. Die kan je ook goed invriezen het overschot aan tomaten kunnen we meestal ook wel aan (soep en saus invriezen). Maar al die appels. We hebben ca 30 appelbomen. Kennissen van ons hebben paarden staan (20 of 30), die geven we zoveel mogelijk appels. Maar dan nog. We wilden dit jaar appelsap ervan laten maken. Er schijnt een bedrijf te zijn die dat doet. Pakken van 3 of 5 liter. Maanden houdbaar. Het probleem is alleen dat ik geen appelsap drink/lust.
Lizzy schreef:Elke dag stoofperen met appeltaart eten Lique! Die peertjes van jullie boom smaakte echt Goddelijk als stoofpeertjes
![]()
Wij hebben trouwens wel veel aalbessen! Witte en rode.
eelke schreef:Ik ga dit jaar cider maken van de appels en peren die we in de familie 'over' hebben. Wel mooi he, dat je grond zo veel terug geeftO wat leuk, cider, geweldig!
Laika schreef:Doordat vorig jaar de late vorst veel fruit in aanleg kapot gemaakt heeft zitten veel fruitbomen en struiken dit jaar bomvol. Ze hebben wat in te halen zekerHier idem, vorig jaar precies 1 hele stoofpeer aan de boom en nu hangt die bomvol.![]()
Wij hebben 2 moerbeibomen staan die afgeladen zijn met vruchten. Ze worden niet gelijktijdig rijp zodat we elke dag een flinke hoeveelheid moerbeien kunnen eten.
Ze zijn zo lekker dat we onze paarse vingers voor lief nemen.
Angelique schreef:Hier idem, vorig jaar precies 1 hele stoofpeer aan de boom en nu hangt die bomvol.Ik ben verzot op stoofperen. Vorig jaar hebben we 2 stoofperen geplant. Ik ben benieuwd naar onze opbrengst, anders kom ik wel bij jou langs
Jullie houden toevallig niet van stoofperen
Laika schreef:Doordat vorig jaar de late vorst veel fruit in aanleg kapot gemaakt heeft zitten veel fruitbomen en struiken dit jaar bomvol. Ze hebben wat in te halen zekerOH ! Moerbeien zijn super lekker!![]()
Wij hebben 2 moerbeibomen staan die afgeladen zijn met vruchten. Ze worden niet gelijktijdig rijp zodat we elke dag een flinke hoeveelheid moerbeien kunnen eten.
Ze zijn zo lekker dat we onze paarse vingers voor lief nemen.
Lida. S schreef:Ik ben verzot op stoofperen. Vorig jaar hebben we 2 stoofperen geplant. Ik ben benieuwd naar onze opbrengst, anders kom ik wel bij jou langsIs prima, als je maar geen ruilappels meebrengt
Angelique schreef:Is prima, als je maar geen ruilappels meebrengtWij hebben anders hele lekkere appels hoor
Lida. S schreef:Wij hebben anders hele lekkere appels hoor
Charlie Angel schreef:Stoofperen kun je nooit teveel hebben toch?Zolang je port genoeg hebt niet nee!