Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Lida. S schreef:Dat probleem hebben wij ook alle besjes komen wel op in de loop van het jaar. Die kan je ook goed invriezen het overschot aan tomaten kunnen we meestal ook wel aan (soep en saus invriezen). Maar al die appels. We hebben ca 30 appelbomen. Kennissen van ons hebben paarden staan (20 of 30), die geven we zoveel mogelijk appels. Maar dan nog. We wilden dit jaar appelsap ervan laten maken. Er schijnt een bedrijf te zijn die dat doet. Pakken van 3 of 5 liter. Maanden houdbaar. Het probleem is alleen dat ik geen appelsap drink/lust.

30 appelbomen klinkt bijna als de horror :biggrin2: Ik maak wat appeltaarten en appelmoes ect, maar dat is maar ene fractie van wat er geoogst kan worden. Aan destraat zetten is ook al doelloos, want ze hebben hier allemaal appelbomen :biggrin2:

Heb het 1ste jaar hier ook een aantal flessen appelsap gemaakt, maar ook hier...drink geen appelsap. Iig niet zoveel.
Bij jouw hoeveelheden zou je eigenlijk weer een bedrijfje moeten vinden die ook die appelsap weer wil verkopen.
Bij de grote groentenkraam hier in terapelkanaal verkopen ze ook vruchtensappen die door iemand anders in de buurt gemaakt worden.
Door Angelique
Lizzy schreef:Elke dag stoofperen met appeltaart eten Lique :biggrin2: ! Die peertjes van jullie boom smaakte echt Goddelijk als stoofpeertjes :dribble:

Wij hebben trouwens wel veel aalbessen! Witte en rode.

Besjes gaan hier ook goed, al het fruit eigenlijk wel. 1x stoofperen per jaar is wel genoeg hoor. :biggrin2:
Door - pien -
eelke schreef:Ik ga dit jaar cider maken van de appels en peren die we in de familie 'over' hebben. Wel mooi he, dat je grond zo veel terug geeft :)
O wat leuk, cider, geweldig!
Ik hoop dit jaar voor het eerst op oogst van onze appel- en peren- en pruimenbomen (maar 1 van elk hoor) maar misschien zijn ze nog te jong, moet ik nog een jaartje wachten.
Door Laika
Doordat vorig jaar de late vorst veel fruit in aanleg kapot gemaakt heeft zitten veel fruitbomen en struiken dit jaar bomvol. Ze hebben wat in te halen zeker ;D
Wij hebben 2 moerbeibomen staan die afgeladen zijn met vruchten. Ze worden niet gelijktijdig rijp zodat we elke dag een flinke hoeveelheid moerbeien kunnen eten.
Ze zijn zo lekker dat we onze paarse vingers voor lief nemen.
Door Angelique
Laika schreef:Doordat vorig jaar de late vorst veel fruit in aanleg kapot gemaakt heeft zitten veel fruitbomen en struiken dit jaar bomvol. Ze hebben wat in te halen zeker ;D
Wij hebben 2 moerbeibomen staan die afgeladen zijn met vruchten. Ze worden niet gelijktijdig rijp zodat we elke dag een flinke hoeveelheid moerbeien kunnen eten.
Hier idem, vorig jaar precies 1 hele stoofpeer aan de boom en nu hangt die bomvol.

Jullie houden toevallig niet van stoofperen :biggrin2:
Door Lida. S
Angelique schreef:Hier idem, vorig jaar precies 1 hele stoofpeer aan de boom en nu hangt die bomvol.

Jullie houden toevallig niet van stoofperen :biggrin2:
Ik ben verzot op stoofperen. Vorig jaar hebben we 2 stoofperen geplant. Ik ben benieuwd naar onze opbrengst, anders kom ik wel bij jou langs
Door pearlsofpassion
Laika schreef:Doordat vorig jaar de late vorst veel fruit in aanleg kapot gemaakt heeft zitten veel fruitbomen en struiken dit jaar bomvol. Ze hebben wat in te halen zeker ;D
OH ! Moerbeien zijn super lekker! :D
Door Angelique
Lida. S schreef:Ik ben verzot op stoofperen. Vorig jaar hebben we 2 stoofperen geplant. Ik ben benieuwd naar onze opbrengst, anders kom ik wel bij jou langs
Is prima, als je maar geen ruilappels meebrengt :biggrin2:
Door Lida. S
Angelique schreef:Is prima, als je maar geen ruilappels meebrengt :biggrin2:
Wij hebben anders hele lekkere appels hoor :biggrin2:
Door Pauline
Charlie Angel schreef:Stoofperen kun je nooit teveel hebben toch? :biggrin2:
Zolang je port genoeg hebt niet nee! :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door