Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3308035
Ik ben echt gek op zoet hoor! Van die merengue, heerlijk!!! Of gewone schuimpjes, zalig. Maar dit.., nee echt niet mijn ding.

Qua taart (eet ik heel weinig) ben ik echt meer een "zure".... ;D
Door eelke
#3308036
Pauline schreef:Ik ben echt gek op zoet hoor! Van die merengue, heerlijk!!! Of gewone schuimpjes, zalig. Maar dit.., nee echt niet mijn ding.

Qua taart (eet ik heel weinig) ben ik echt meer een "zure".... ;D
Alles mag zoet zijn, maakt niet uit wat ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3308038
eelke schreef:Alles mag zoet zijn, maakt niet uit wat ;D
Ik heb van ellende een stuk ouwe kaas er achteraan opgegeten, brrrrrrr ik kreeg die smaak maar niet uit mijn systeem. :-[ :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3308040
Meiden luister.... zou het nog helpen als ik de bovenlaag niet alleen van slagroom maak? Maar b.v. van mascarpone en wat slagroom?
Door fransbulletje
#3308047
Gecondenseerde melk is mierzoet vandaar mijn alternatief met geweekte, gepureerde medjoul dadels met wat roomboter :biggrin2:
Door El_Kato
#3308061
Pauline schreef:Tadaaaaa....... Tromgeroffel.......



IMG_20170721_200447.jpg


En nu komt het... Ik vind hem niet lekker! Véél te zoet, bah. Dus ik maak hem morgen als toetje voor de rest van het eetgezelschap en ooit nog eens voor mijn familie, maar voor mezelf hoeft het niet meer. Maak liever de citroenvariant.
Ik heb hem een paar jaar terug, bij de start van het topic ::) , een keer gemaakt en vond het ook niet voor herhaling vatbaar veel te zoet… :-[
Door Lizzy
#3308075
Pauline schreef:Meiden luister.... zou het nog helpen als ik de bovenlaag niet alleen van slagroom maak? Maar b.v. van mascarpone en wat slagroom?
Ehhhhh... Ik zou het gewoon proberen! Ja, wat valt er nog te verpesten?
Door Lizzy
#3308076
fransbulletje schreef:Gecondenseerde melk is mierzoet vandaar mijn alternatief met geweekte, gepureerde medjoul dadels met wat roomboter :biggrin2:
Klinkt nog steeds heerlijk! Nog een alternatief voor roomboter?
Door fransbulletje
#3308112
Lizzy schreef:Klinkt nog steeds heerlijk! Nog een alternatief voor roomboter?
De roomboter zorgt voor wat meer caramelsmaak en maakt het wat steviger in de koelkast.
Zonder boter kan ook heb ik ook wel eens gedaan, let dan goed op de stevigheid van je dadelpasta iets minder water of een dadel meer.
Voor wat meer caramelsmaak zou je wat caramel of vanille extract kunnen toevoegen.
Neem wel goede medjouldadels niet die gedroogde harde dingen. AH heeft ze ook staan in het verssschap bij de groente/fruit.
Bestel zelf medjoul dadels bij http://www.denotenshop.nl
Laatst gewijzigd door fransbulletje op za 22 jul 2017, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#3308113
Pauline schreef:Meiden luister.... zou het nog helpen als ik de bovenlaag niet alleen van slagroom maak? Maar b.v. van mascarpone en wat slagroom?
Zeker wel met 250 gram mascarpone en 3 eetlepels slagroom, gebruik dat zelf wel eens als vulling met wat vanille erdoor dan heb je geen zoet nodig.
Is wel stevige massa maar dan misschien iets meer slagroom gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3308121
Voor vanavond heb ik hem net als gisteren gemaakt, ik eet hem toch niet. Maar... de rest van het eetgezelschap neemt ijstaart mee, daar ontferm ik me wel over. :D ;D :D ;D
Gebruikersavatar
Door Ina
#3308125
Wat een geweldig topic....op maaandag 28 Nov 2011 geopend....al jaren iedereen aan het taart maken..... en vandaag, bijna 6 jaar later is haar taart eindelijk gemaakt, maar ontfermt ze zich over de meegebrachte ijstaart :roflmao:

Ik vind hem hilarisch ;D
Door Lizzy
#3308141
Ina schreef:Wat een geweldig topic....op maaandag 28 Nov 2011 geopend....al jaren iedereen aan het taart maken..... en vandaag, bijna 6 jaar later is haar taart eindelijk gemaakt, maar ontfermt ze zich over de meegebrachte ijstaart :roflmao:

Ik vind hem hilarisch ;D
Als je dit zo samenvat is het inderdaad helemaal hilarisch :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door