In deze categorie staan de huisregels van Barfplaats. Je kunt er verder vragen, problemen of suggesties over het forum melden.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel

Gebruikersavatar
Door Any
#3419842
Ik ben erg blij met de rekenhulp van barfplaats. Nu mijn kitten inmiddels weer wat aangekomen is ben ik opnieuw gaan berekenen. Nu is mij niet helemaal duidelijk wat er bedoeld wordt met ‘behoefte bepalen.’ Dus het procentpercentage wat je daar moet aangeven. Ik kan het ? niet openen, en heb het forum doorzocht om meer duidelijkheid te verkrijgen, maar niet gevonden hoe ik de behoefte moet instellen. Eerder heb ik de behoefte op 4% gezet, een beetje naar het midden dus, op goed geluk en bleek bij navraag hier, best een goede berekening had. Maar wil het toch graag allemaal zo goed mogelijk bepalen. Ik zou graag uitleg hebben over deze ‘knop’
Tnx alvast!
Door Lizzy
#3419925
Any schreef: vr 12 feb 2021, 23:23 Ik ben erg blij met de rekenhulp van barfplaats. Nu mijn kitten inmiddels weer wat aangekomen is ben ik opnieuw gaan berekenen. Nu is mij niet helemaal duidelijk wat er bedoeld wordt met ‘behoefte bepalen.’ Dus het procentpercentage wat je daar moet aangeven. Ik kan het ? niet openen, en heb het forum doorzocht om meer duidelijkheid te verkrijgen, maar niet gevonden hoe ik de behoefte moet instellen. Eerder heb ik de behoefte op 4% gezet, een beetje naar het midden dus, op goed geluk en bleek bij navraag hier, best een goede berekening had. Maar wil het toch graag allemaal zo goed mogelijk bepalen. Ik zou graag uitleg hebben over deze ‘knop’
Tnx alvast!
Ik begrijp eerlijk gezegd je vraag niet goed. Je kunt dat schuifje heen en weer bewegen tot het percentage dat jij graag aan je kat of hond wilt voeren. Maar dat % moet je eerst zelf bepalen. Heel eerlijk gezegd weet ik het percentage voer voor katten/kittens niet. Maar ik neem aan dat je dat zelf weet? Hoeveel % wil je voeren?
Gebruikersavatar
Door Any
#3420917
Gewoon 100% barf, maar dat wordt waarschijnlijk niet bedoeld. Ik ben op de hoogte dat je dit schuifje kunt gebruiken. Misschien stom hoor, maar ik begrijp dus niet wat er dan met het percentage wordt bedoeld. :-[ Hoe bepaaald men het percentage, de behoefte van het dier?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3420925
Bij volwassen katten is dat gemiddeld tussen de 2 en 3%. Maar het is afhankelijk van hoe actief ze is en jonge katten hebben natuurlijk veel meer nodig.
Kittens tot 6 maand mogen in principe onbeperkt eten krijgen. Als je barft kan je dan best een schatting maken (gemiddeld is dat ergens tussen de 150 en 200gr), een portie maken en evt overschot meenemen naar de volgende dag. Want kittens willen naar het schijnt de ene dag veel meer eten dan de andere (ik heb zelf geen ervaring). Wat kleine porties kvv liggen hebben die je kan uithalen om aan te vullen, kan ook. Of gewoon kuikentjes of kleine visjes als kittenlief grote honger heeft. :)

Als je een kat overzet van brok op vers kan je best beginnen met het dubbele van wat je aan brok gaf. Dat is een vrij goede schatting en daarna moet je dan zien of ze meer of minder nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door Any
#3420933
Ik heb een foto gemaakt van je uitleg en advies. Met Winston zit ik qua percentage en hoeveelheid goed. Dat is toch een geruststelling. Ze barft nu volledig en nu ik een aparte vriezer heb, genoeg ruimte voor een gevarieerd dieet. We verwachten half april een kitten en deze gun ik eveneens een overstap naar barf. Heb inderdaad ook wat kvv liggen om de start te ondersteunen.
Nu heb ik ook een goede leidraad voor het bepalen van hoeveelheid voor het kitten 👍🏼
 Terug naar “De Regels van Barfplaats, vragen, problemen en suggesties”

Barfplaats wordt gesponsord door