Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2249787
Denk dat de meeste mensen eigenlijk voor het eerste gaan maar wil het even zeker weten.
Izzy doet vreselijk moeilijk en om haar goed te laten eten moet er bijna altijd wel gourmet door.
Er gaat per dag een half blikje Gourmet doorheen.. nou weet ik dat dit niet bepaald een gezond blikvoer is
maar wel het enigste dat ze met Kvv wil hebben. Zit een beetje in tweestrijd want ze eet dus niet goed zonder
maar weet dat gourmet slecht is maar brok ook ! Wat zou slechter zijn .. gourmet en dan wel Kvv of alleen brok ?
#2250239
Een half blikje per dag, das dan zo'n 40gr?
Of zijn het grotere blikjes?

Ik vind het vrij veel, als ik eerlijk mag zijn. En gourmet is inderdaad erg slecht blikvoer. Welke uitvoering geef je precies, want dat maakt ook nog verschil. Misschien lust ze de iets beter uitvoeringen ook? (mag ook in pb, want hier over blik discussieren wordt niet erg gewaardeerd ;))

Alleszinds, aangezien je nog niet zo lang bezig bent, en de kans er wel in zit dat je zo op termijn nog een stuk kan afbouwen tot zelfs helemaal gourmetloos voeren, ben ik natuurlijk ook van mening dat je dit voort moet zetten.
Als je me nu rechtaf vraagt wat het gezondst is, 75% kvv en 25% slechte gourmet of een goede brok (want de ene brok is de andere niet) met af en toe wat kvv bij (want ze jatte het toch van de anderen?), dan weet ik het niet. Dan zou ik twijfelen, maar ik denk ook dat de kvv met gourmet nog steeds gezonder is.  En aangezien je dus kijk hebt op haar volledig op vers krijgen, als je maar door zet (ze lust het wel, anders zou ze het niet jatten), vind ik dat je moet doorzetten.  Zonder twijfel!

Ik heb het gevoel dat het je echt gaat lukken hoor, haar volledig op kvv te krijgen. Je moet het alleen zelf nog geloven.  ;)
#2250246
Toen onze katten begonnen met kvv moesten ze niet veel hebben van CB, wat we toen gaven. Blik en brok was natuurlijk veel lekkerder :-X tenminste, dat vonden zij.
We zijn toen begonnen met af en toe wat soepvlees zonder blik of brok, een keer wat rauwe kipfilet als maaltijd en zijn toen overgestapt op een kleur- en smaakloze soort blikvoer (Animonda carni als ik me goed herinner). Er zijn verschillende soorten.
Daar moesten ze wel aan wennen, maar in eerste instantie aten ze dat wel beter, later gewoon goed. Af en toe kregen ze toen ook wat CB door de Animonda. Steeds een beetje meer.
Daarna ontdekten we Rodi lamshart en dat werd perfect gegeten door de dames. De overstap naar lam-rijst van Rodi was toen een kleine, en plotseling....... lustten ze ook CB :biggrin2: en hoefden we geen blik meer te kopen.
Dus wanhoop niet, er is nog redding voor je verwende poezels  ::)
En als onze Nymphea naar pension gaat, heb ik de indruk dat ze zich daar in de katten-MacD waant, als ze daar dan weer wel al dat eten met kleur en smaakstoffen  op zich ziet wachten. Maar ach, wij vinden af en toe een pizza of patatje ook lekker, toch  ;)

oja, vaak schijnen poezen wat sterkere smaakjes (eend, wild) lekkerder te vinden bij kvv dan de neutrale smaken. Dus de CB eend ging er vrij gemakkelijk in.
Laatst gewijzigd door hamada op di 07 feb 2012, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2250249
Denk dat dat het belangrijkste is: er zelf in geloven dat het lukt!
Hoe vaak ik blixa (en soms ook obi-wan) niet achter het behang heb willen plakken omdat ze liep te miepen met dr kvv  :D achteraf bleek ze gewoon te willen barfen want nu doet ze meestal niet meer moeilijk!
(op enkele smaakjes na maar aangezien ze hier genoeg variatie krijgen doen we daar niet moeilijk over)
#2250261
Ik heb ook al lopen denken dat het eenvoudiger is om een kat te laten wennen aan vers met zuivere smaken. In kvv is alles namelijk gemengd en dat kan toch niet anders dan gek smaken?
Ik weet het niet hoor, ik heb er zelf geen ervaring mee. Hier hebben ze gewend met hele stukken kipfilet en lamshart. 
Maar ik zou dat denken, al zit in een prooi ook wel alles bij elkaar.  :-\  Misschien vermenselijk ik dat wel teveel...  Maar het is zo'n gevoel dat ik uit mezelf heb, dat je van zuivere smaken beter kan genieten als je iets lekker vind.  Ik maak dan ook bewust geen orgaanmix maar geef alles apart.
Het zal ook wel van kat tot kat verschillen waarschijnlijk. 
#2250891
blijf doorgaan wat je nu al doet. En vervang gourmet ook eens door zalm, tonijn of sardien uit  blik.... :D hier deed dat wonderen!

Je kunt voor je eigen gemoedsrust ook een beter blikvoer gaan geven waar je mee mengt. Die zijn er zat te krijgen. Meer percentage vlees. En die tijdelijk mengen en langzaam afbouwen. Op ten duur zal ze KVV eten!! De aanhouder wint!
#2300002
Nathascha schreef: blijf doorgaan wat je nu al doet. En vervang gourmet ook eens door zalm, tonijn of sardien uit blik.... :D hier deed dat wonderen!

Je kunt voor je eigen gemoedsrust ook een beter blikvoer gaan geven waar je mee mengt. Die zijn er zat te krijgen. Meer percentage vlees. En die tijdelijk mengen en langzaam afbouwen. Op ten duur zal ze KVV eten!! De aanhouder wint!
was net op zoek naar zulke tips, hier ook een eigenwijze dame die geen kvv neemt, terwijl haar vriendje die ook 1 juni 1 jr wordt er geen genoeg van kan krijgen..
morgen ga ik het proberen eerst met die gourmet/kvv en fffe afwachten
#2301098
Ja !! Duidelijkere bespiering, vollere vacht idd en ze is kalmer tussen de maaltijden door !
Ze is nog steeds iel maar doordat ze meer/andere bespiering heeft lijkt het minder iel, als je
haar vast pakt bij de heupen zie je dat ze wel een iel ding is maar mager noem ik het al niet meer.
Ze heeft gewoon weinig vet op haar rug !!
Ik was vandaag blij verrast, ze krijgt dus nu 110 gram per dag ipv 100 en vanochtend at
ze zo'n beetje de helft al op terwijl we normaal dit in drie keer moeten doen met maar 100 gram !!
En alleen de eerste stukjes met wat gourmet, ik gebruik niet veel meer dus. Ik kan zo'n vier dagen met èen
blikje gourmet doen en dan krijgen de anderen ook nog een klein beetje erbij anders gaan ze dat van haar pakken.
Ben super trots !! Ineens is er een knop om gegaan lijkt het ! Ze zeurt er zelfs om tegen etenstijd !
Ze krijgt wel alleen nog Bibi, dit gaat goed, laatst een dagje een keer Tinlo kip gehad, ging redelijk
dus af en toe probeer ik ook eens een dagje wat ander en hopelijk krijgt ze dan meer variatie maar
ik ben zo ook al zeer tevreden !! En die ontlasting is om te zoenen haha !! Heerlijk !! Geen gestink !
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door