Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
#271579
Felidae wordt vervangen door Catloversgold, wat vergelijkbaar is qua samenstelling. Dus dat het niet meer verkrijgbaar is klopt niet helemaal. Ik zou gewoon even via de site van canidae-eu.com informeren. Wat brokken betreft is dit echt 1 van de betere merken. Nature diet kan ook aan katten gegeven worden (heb ik ook al een keer naar geinformeerd); ze hebben de kip en de vis variant laten analyseren en die bevatten voldoende voedingsstoffen ook voor de kat (en als het goed is komt deze zomer een speciale kattenvariant op de markt). Nadeel is dat niet alle katten voldoende hiervan opeten om ook genoeg van alle voedingstoffen binnen te krijgen (onze kat in elk geval niet..), dus ik zou dit dan combineren met een beetje goede brok (felidae, nutro, solid gold). De solid gold brokken vinden alleen veel honden en vooral katten niet echt heel lekker, dus geen optie als je een kieskeuring beest hebt. Bij nature diet is op dit moment nog een nadeel dat in de hondenvarianten vrij veel rijst zit die de meeste katten dus laten staan; dit zal in de kattenvariant wel aangepast worden neem ik aan.
Door Ollie
#271580
Ik heb niet echt goeie dingen gehoord over die felidae, dus daar begin ik dan niet eens aan.

Nature diet kan ik nog over denken, maar denk dat het hier in de buurt weer niet te krijgen is.
Door Kefraya
#271587
Ollie schreef:
Nature diet kan ik nog over denken, maar denk dat het hier in de buurt weer niet te krijgen is.
Almo kun je via het internet bestellen, kijk even op http://www.fretten.nl
Door amber2
#271589
O, ik heb juist alleen maar positieve dingen gehoord over canidae en felidae (nu dus dogloversgold en catloversgold); zal zoals altijd per dier wel verschillen hoe ze erop reageren. Een gratis proefzakje kun je natuurlijk altijd aanvragen..! Naturediet is bijna nergens in winkels te koop, maar je kunt het op verschillende internetsites bestellen en thuis laten bezorgen (oa dus via Renske diervoeding).
Door Ollie
#271592
amber2 schreef: O, ik heb juist alleen maar positieve dingen gehoord over canidae en felidae (nu dus dogloversgold en catloversgold); zal zoals altijd per dier wel verschillen hoe ze erop reageren. Een gratis proefzakje kun je natuurlijk altijd aanvragen..! Naturediet is bijna nergens in winkels te koop, maar je kunt het op verschillende internetsites bestellen en thuis laten bezorgen (oa dus via Renske diervoeding).
Ach ja zoveel mensen zoveel menigen moet je maar denken.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen :-\ik ben nogal een zeikerd sinds ik m'n honden op vers heb :-[
Door Kefraya
#271597
Ollie schreef:
Ik weet even niet meer wat ik moet doen
Je vooral niet gek laten maken!!!!
Poes gaat echt niet acuut dood als hij eens een paar weken blik of brok eet.

Gek idee: hij is toch niet aan het tandenwisselen dat hij daardoor pijn heeft met eten of zo?
Door Ollie
#271618
Kefraya schreef: Je vooral niet gek laten maken!!!!
Poes gaat echt niet acuut dood als hij eens een paar weken blik of brok eet.

Gek idee: hij is toch niet aan het tandenwisselen dat hij daardoor pijn heeft met eten of zo?
Hij was laatst wel aan het wisselen. Ik heb de laatste tijd niet meer gekeken, maar hij eet z'n brokjes wel met smaak op, dus zo'n last zal hij er ook niet van hebben.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271653
Ollie schreef: Nou dat valt ook weer tegen helaas, want het blikvoer wat genoemd is, is hier in de buurt haast niet aan te komen.

Je had het net over de dierenspeciaalzaken, aan welke merken moet ik dan denken?

En hoe zit het met de ontlasting? Is die wel stevig met blikvoer?

En is Whiskas wel goed om hem daar volledig op te zetten?
Ontlasting is op sommig blikvoer niet goed, mar daarintegen op sommige brok ook niet, ligt er dus maar net aan op welk merk ze het goed doen.

Whiskas is gewoon een kompleet kattenvoer dus daar kun je hem gewoon opzetten.

ik zou gewoon eens gaan mengen blik met vers als hij dat eet is het toch ook goed.

In de DSZ moet je gewoon maar eens kijken wat er op de etiketjes staat.
Je kan ook eens vragen of ze dat naturediet kunnen bestellen en misschien hebben ze ook wel snoezepoes.
Door Ollie
#271660
sylvia schreef: Ontlasting is op sommig blikvoer niet goed, mar daarintegen op sommige brok ook niet, ligt er dus maar net aan op welk merk ze het goed doen.

Whiskas is gewoon een kompleet kattenvoer dus daar kun je hem gewoon opzetten.

ik zou gewoon eens gaan mengen blik met vers als hij dat eet is het toch ook goed.

In de DSZ moet je gewoon maar eens kijken wat er op de etiketjes staat.
Je kan ook eens vragen of ze dat naturediet kunnen bestellen en misschien hebben ze ook wel snoezepoes.
Mengen met versvlees was dan ook de bedoeling,als hij wat ouder is, maar ik zit dan nog steeds met het probleem dat hij te weinig binnen krijgt om te groeien!

Vandaar dat ik hem nog een poosje op de brokken wou laten, en 1x per dag bijv wat lamsvlees, of rund, kalkoen, geit geven zoals ik nu doe.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271675
hij groeit dan wel op koolhydraat (van de granen)
Want dat is het enige wat het kan zijn , ik neem niet aan dat hij van brokken wel kilo's eet.
Ik vind het een heel vreemd iets dat hij van een paar brokjes wel aankomt en niet van blik en vlees
Door Ollie
#271678
sylvia schreef: hij groeit dan wel op koolhydraat (van de granen)
Want dat is het enige wat het kan zijn , ik neem niet aan dat hij van brokken wel kilo's eet.
Ik vind het een heel vreemd iets dat hij van een paar brokjes wel aankomt en niet van blik en vlees
Hij eet idd van de brokken in verhouding meer als van vlees!
Laatst gewijzigd door Ollie op ma 28 feb 2005, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271680
Ollie schreef: Hij eet idd van de brokken in verhouding meer als van vlees!
dus het is gewoon een verwend beest
Door Ollie
#271681
sylvia schreef: dus het is gewoon een verwend beest
Uuuh ja, zou ik hem nog ruilen kunnen ??? ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271688
Ollie schreef: Uuuh ja, zou ik hem nog ruilen kunnen ??? ;D
Ik zou het proberen ::) ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door