Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kompleet versvoer, BARF, brok of een combinatie

Volledig BARF
42
13%
Volledig Kompleet versvoer
55
17%
Volledig brok
29
9%
BARF en Kompleet versvoer
75
23%
Barf en brok
23
7%
Kompleet versvoer en brok
39
12%
BARF, kompleet versvoer en brok
42
13%
Anders
18
6%
Door tine
#451733
Mijn 11 werkgevers eten hoofdzakelijk kvv en daarnaast knutsel in zelf af en toe wat inelkaar.....Soms krijgen ze ook brokjes(felidae)....

Tis zooooooooo mooi om te zien hoe ze veranderd zijn sinds ze vlees krijgen:superzachte vacht,een humeur dat niet stuk te krijgen is en kattenbakken die je nu dus gewoon fluitend staat schoon te maken!
Door lievepoes
#452428
sylvia schreef: Op verzoek ook een poll voor de katten.
Ik ben ook wel benieuwd wat de katten van barfplaats eten anno (24-02) 2005
Mijn kat eet sinds gisteren garnalen. Het zijn Jumbo garnalen die ik in hele kleine stukjes had gesneden.

Wat kan ik nog meer proberen, ze is erg kieskeurig en haalt voor veel haar neus op. Had bv kippenvleugeltjes gehaald en gekookt. Daar was ze niet echt van onder de indruk. Ik geef verder brokjes.

Ze is mager en blijft zo, wat kan ik haar geven om aan te komen???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#452436
Hoi,
Eerste regel van BARF is , er wordt niets gekookt.
Een gekookte kippenvleugel is zelfs potentieel gevaarlijk om te geven omdat de botten in de vleugel keihard worden van het koken, gaan splinteren en voor perforaties kunnen zorgen. Dus nooit verhiite kippenbotten geven.
Een kippenvleugel voor een kat die altijd brokken eet is ook niet het meest ideale om mee te beginnen. Begin eens met soepvlees, stukjes kip, rundergehakt, pens en als ze dat eet kun je eens een platgeslagen kippenvleugel proberen.
Je kunt ook een kvv ( k(c)ompleet versvoer ) kop[en en dat eens proberen.
Door Ollie
#458417
Hier eten ze AHV, runner schapenpens en vlees, smuldier compleet, energique, koolvis, runderhart en 1 dagskuikens.. ::)uuuh en ik vergeet volgens mij ook nog wel wat dingen ???
Door Marjon
#469473
Onze katers (3) eten nog brokjes, maar ik probeer ze over te krijgen op barf en als het even kan ook kvv. Maar nu eten ze dus voornamelijk nog brokjes, aangevuld met gekookte kip. Eentje lust het ook rauw, maar kotst het daarna weer uit. Dus moet ze langzaam laten wennen...
Door wil2
#479693
Ik heb een moeder poes en haar kleintjes in de ronte lopen ,de kleintjes zijn een paar mnd oud nu en heel brutaal .
Zodra ik de honden eten geef gaan hun ook al klaar staan , en ze eten bijna alles met veel smaak op :P
Door Sennaruby
#512326
Mijn katten zijn sinds een dikke maand ook van de brokken en het blik af en ze eten nu zonder al teveel overgangsgezeur CB, kippennekken, sardientjes en een rauw eitje. Geweldig hoe ze ervan genieten en zitten te grommen alsof ze het allemaal hoogstpersoonlijk gevangen hebben ;D ;D

Groetjes,

Fieke
Door *Robin*
#513002
ik heb gestemd op kvv barf en brokjes
ik ben nog maar net begonnen dus brokjes heb ik nog en die eet hij dan twee keer in de week als ontbijt of avond eten
voor de rest wissel ik kvv (rodi compleet voor de hond) en mijn eigen mengseltjes een beetje af. hij eet kippevlees rundergehakt ei yoghurt zalm koolvis en kippelevertjes. ik ga binnenkort met eendagskuikentjes beginnen.
Door **ilse**
#519795
???onze poes is echt een rare........... toen we haar kregen, kwam ze uit een honden gezin. ze at heel slecht, maar uit eindelijk at ze brokjes. Onze andere kat at altijd vers hart en gekookte vis. toen deze dood gegaan was at zij dus braaf haar brokjes. Een half jaar geleden kwam ons hondje erbij en die kreeg puppy brokjes, ach ik heb nog nooit een poesje zo blij zien kijken, he he eindelijk (6 jaar later) weet ze wat ik wil, leek ze te denken. Helaas voor haar zijn we over gestapt op kvv, nou dat moet ze echt niet, heb carnibest geprobeert, bandit, warm,koud, met water, maar nee deze dame eet dan gewoon niet! ??? dus jammer, want ze heeft een lastig huidje, maar ze blijft weigeren, alleen gekookte vis en gehakt/of tartaar, daar wil ze de keuken nog voor in komen. ik zei al, het is een rare ::)
Door Mevroi Kruim
#520137
Doorzetten met die rare ;)
En zo raar is ze niet hoor, de katten die gelijk op vers aanvallen zijn veel zeldzamer. De meeste katten vinden het uit pedagogisch oogpunt ongewenst om hun mensen de indruk te geven dat ze iets lekker vinden, da's slecht voor de opvoeding 8)
Meestal als je het geleidelijk aan doet, en iets vers wat ze nog enigszins te pruimen vindt bij hele kleine beetjes door haar brokken mengt (of blik, als ze dat lust, nog makkelijker) en dan steeds een beetje meer zie je op een gegeven ogenblik dat er ergens een kwartje valt en dan is het bunkeren geblazen.
Door ekoj
#520838
inderdaad, gewoon volhouden.
ik heb 6 van die portretten, en ik kreeg het advies om te beginnen met hele kleine beetjes -model theelepeltje- te mengen met was ze gewend waren te eten.
dat werkte dus voor geen meter.
wat wel werkte was dat ik eraan de ene kant van hun voerbakje bibi deed, en aan de andere kant blikvoer.
toen ging ineens alles op.
na een paar dagen heb ik het blikvoer weggelaten, en voila, er wordt nu dus geschreeuwd om bibi!
helaas heb ik nog 1 kat (en daar ging het eigenlijk allemaal om) die het gewoon verdomd om te eten, die gaat demonstratief met zijn achterste naar me toe zitten, en gaat dan van een plant zitten eten!
maar ................ die krijg ik ook nog wel een keertje.
tot slot had ik ook nog een brokkeneter, en die is als
allerlaatste om gegaan, die betrap ik er ook wel eens op dat hij van de bibi zit te smikkelen!
maar ik moet wel zeggen, dat ze bandit en carnibest bij mij niet te pruimen vinden.
groetjes
joke
Door **ilse**
#521992
Kruimel schreef: Doorzetten met die rare ;)
En zo raar is ze niet hoor, de katten die gelijk op vers aanvallen zijn veel zeldzamer. De meeste katten vinden het uit pedagogisch oogpunt ongewenst om hun mensen de indruk te geven dat ze iets lekker vinden, da's slecht voor de opvoeding 8)
Meestal als je het geleidelijk aan doet, en iets vers wat ze nog enigszins te pruimen vindt bij hele kleine beetjes door haar brokken mengt (of blik, als ze dat lust, nog makkelijker) en dan steeds een beetje meer zie je op een gegeven ogenblik dat er ergens een kwartje valt en dan is het bunkeren geblazen.
Je zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen ook met die mafkat!!! Gister heb ik de hond voor het eerst een kippenvleugeltje gegeven, en ik heb de krassen en gaten in mijn buik staan, die mafkat sprong werkelijk in mij omook zo;n vleugeltje te bemachtigen. en smullen dat ze deed, het begin is er! :D
Door **ilse**
#521994
ekoj schreef: inderdaad, gewoon volhouden.
ik heb 6 van die portretten, en ik kreeg het advies om te beginnen met hele kleine beetjes -model theelepeltje- te mengen met was ze gewend waren te eten.
dat werkte dus voor geen meter.
wat wel werkte was dat ik eraan de ene kant van hun voerbakje bibi deed, en aan de andere kant blikvoer.
toen ging ineens alles op.
na een paar dagen heb ik het blikvoer weggelaten, en voila, er wordt nu dus geschreeuwd om bibi!
helaas heb ik nog 1 kat (en daar ging het eigenlijk allemaal om) die het gewoon verdomd om te eten, die gaat demonstratief met zijn achterste naar me toe zitten, en gaat dan van een plant zitten eten!
maar ................ die krijg ik ook nog wel een keertje.
tot slot had ik ook nog een brokkeneter, en die is als
allerlaatste om gegaan, die betrap ik er ook wel eens op dat hij van de bibi zit te smikkelen!
maar ik moet wel zeggen, dat ze bandit en carnibest bij mij niet te pruimen vinden.
groetjes
joke
ik ga die bibi ook nog eens proberen, maar die is minder makkelijk te koop, en ik heb iets tegen de naam, mijn andere kat heette bibi, begrijp u wel!
Laatst gewijzigd door **ilse** op za 01 apr 2006, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#534479
Robin86 schreef: ik heb gestemd op kvv barf en brokjes
ik ben nog maar net begonnen dus brokjes heb ik nog en die eet hij dan twee keer in de week als ontbijt of avond eten
voor de rest wissel ik kvv (rodi compleet voor de hond) en mijn eigen mengseltjes een beetje af. hij eet kippevlees rundergehakt ei yoghurt zalm koolvis en kippelevertjes. ik ga binnenkort met eendagskuikentjes beginnen.
ik ben nu volledig barf!!!!!!!!!!!!
als drie weken en het gaat perfect. hij eet alles wat ik m voorschotel.
eerst had hij moeite met bot maar nu zit hij toch netjes ook de losse stukjes bot op te kauwen. de brokjes die ik nog heb geef ik aan een bekende die bij de dierenambulance werkt (die weet er wel raad mee :P)
maar de mijne krijgt ze nooooooooit meer! 8) ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door