Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ollie
#260297
Jesse wil eingelijk helemaal geen vlees meer eten :-\

Heb er nu toch maar weer brokken heen gezet, want meneer begon af te vallen! :-\

Nou zit ik te denken als ik nu gewoon de brokken laat staan, en hem toch 1 keer per dag vlees aan ga bieden, hoe zit het dan met de vertering? Aangezien vlees en brok een andere vertering hebben.

Kan iemand mij hier raad ingeven?
Door Borke
#260345
Heb je al geprobeerd om ander vlees te geven, of vis? Desnoods gekookte vis, daar zijn de meeste katten helemaal gek op, als het warm is dan ruikt het ook aantrekkelijker.

Als je echt wilt overstappen op vers voeren, dan zou ik geen brokken meer geven. In alle kattenvoer zitten geur- en smaakstoffen, dus als de kat kan kiezen dan zijn de brokken favoriet.

Ik heb er zelf maanden over gedaan om mijn kat goed op vers voer te krijgen, ik weet hoe moeilijk het is!

Groetjes,
Door Ollie
#260350
Hij at van alles, en nu eet hij het dus eingelijk geen vlees meer.
Het is een jonge kat van 5 maanden, hij viel 100 gram per week af, doordat hij te weinig binnen kreeg, vandaar dat ik de brokjes maar weer heen gezet heb!

Hij hoort te groeien, en niet af te vallen!
Door Truus
#260353
Ollie schreef: Hij at van alles, en nu eet hij het dus eingelijk geen vlees meer.
Het is een jonge kat van 5 maanden, hij viel 100 gram per week af, doordat hij te weinig binnen kreeg, vandaar dat ik de brokjes maar weer heen gezet heb!

Hij hoort te groeien, en niet af te vallen!
Ik kan me voorstellen dat je radeloos bent, misschien over een tijdje nog eens proberen? Het groeien is nu het belangrijkste lijkt mij.
Door Borke
#260354
Maar als hij alles at (en ik ga er even van uit dat het goede voeding is die je geeft) dan is het toch raar als hij opeens niet meer eet?
Ik zou dan liever naar de dierenarts gaan, dan brokken geven....

Groetjes,
Door Ollie
#260358
Truus schreef: Ik kan me voorstellen dat je radeloos bent, misschien over een tijdje nog eens proberen? Het groeien is nu het belangrijkste lijkt mij.
Dat bedoel ik ;)
Door Ollie
#260361
AstridStraver schreef: Maar als hij alles at (en ik ga er even van uit dat het goede voeding is die je geeft) dan is het toch raar als hij opeens niet meer eet?
Ik zou dan liever naar de dierenarts gaan, dan brokken geven....

Groetjes,
Wat moet ik in godsnaam bij de dierenarts ???
Door Borke
#260370
Ollie schreef: Wat moet ik in godsnaam bij de dierenarts ???
Als je kat zijn gezonde voeding eerst goed at en nu opeens niet meer wil eten en afvalt, dan is de dierenarts de eerste plek waar ik naartoe zou gaan.

Groetjes,
Door Ollie
#260372
AstridStraver schreef: Als je kat zijn gezonde voeding eerst goed at en nu opeens niet meer wil eten en afvalt, dan is de dierenarts de eerste plek waar ik naartoe zou gaan.

Groetjes,
Als hij ziek zou zijn, zou ik dat ook zeker doen!!!!

Maar aangezien dat niet het geval is, meneer eet zijn brokjes met smaak op, en is in 1 week 330 gram gegroeit!
Een kat die ziek is, zal weinig tot niets eten, en ook niet zo levenslustig zijn!

Ik blijf hem elke dag vlees aanbieden, en we zien wel hoe het verder dan loopt!
Ik vind de groei even wat belangerijker nu!
Door Ollie
#260379
sylvia schreef: Ik zou er inderdaad ook gewoon brokjes bijzetten er zijn wel meer katten die ook nog brokjes eten bij un verse eten.
Dank je Syl, daar kan ik wat mee! :-*
Door Urs
#260381
Ja dan maar gecombineerd. Het kitten monster eet tot nu toe wel smaakvol het kvv maar toch ook nog wat brokjes. En die andere monsters waarmee ik 3 weken heb gesukkeld om ze op kvv te krijgen believen liever de brokjes. Monsters zijn het!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260385
Urs schreef: Ja dan maar gecombineerd. Het kitten monster eet tot nu toe wel smaakvol het kvv maar toch ook nog wat brokjes. En die andere monsters waarmee ik 3 weken heb gesukkeld om ze op kvv te krijgen believen liever de brokjes. Monsters zijn het!
Sinds we barfen hebben ze hier ook ineens kapsones en kiezen ze er ook wel eens voor om liever iets anders te krijgen....dat kan....de schuur zit vol met muizen 8) ;D
Door Ollie
#260386
Urs schreef: Ja dan maar gecombineerd. Het kitten monster eet tot nu toe wel smaakvol het kvv maar toch ook nog wat brokjes. En die andere monsters waarmee ik 3 weken heb gesukkeld om ze op kvv te krijgen believen liever de brokjes. Monsters zijn het!
:DAaah heb je, je kitten al opgehaald?

Jesse at in het begin eingelijk alles wel, maar nu...hoofdzakelijk brokjes, en een paar hele kleine mienie hapjes vlees! :-\ Maar we blijven het proberen :D

Ik vind alleen wel dat z'n groei even wat belangerijker is ,dan hem kost wat kost op vlees te krijgen en te houden!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door