Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Angelique
#15026
Dierenarts T. Koning
Havikskruid 11
3892 AA Zeewolde
Tel. 036-5226066 / Privé 036-5226830
E-mail: [email protected]
misschien zet iemand hier nog wel even een tel.nr van Drs.koning voor je neer kun je daar eens contact mee opnemen

Door angeliquek
#15027
Hoi

Nu snap ik ook meteen waarom hij het dus heeft hij at alleen maar brokjes terwijl ik ook blikvoer neerzette maar hij at geen blikvoer :-(

Nouja maar hopen dat als de urine controle is geweest hij over mag stappen naar het andere dieet (wat ik niet ga geven maar bibi) en dat ie dan levenslang ervanaf is

Groetjes

Angelique
Door Gaby
#15029
Hoi Angeliquek,

Heel goed dat je het allemaal gaat proberen bij je kat.
Ik wacht ook in spanning met je af en benieuwd hoe het over een maand zal zijn.

Zelf heb ik vier katten. ( 2 zijn 6 jaar en 2 zijn 3 en een half jaar) Deze zijn zo'n anderhalve maand geleden op Carnibest over gegaan.
Zij hebben ook altijd brokken gegeten van kitten af aan. Ik ben met vers vlees begonnen om inderdaad de problemen als blaasgruis, nierproblemen en dergelijke te voorkomen.. :P

Ik schrijf dit mailtje omdat ik hoop dat het je tamelijk makkelijk vergaat om je kat over te zetten.
Bij die vier van mij wilde dat allemaal niet zo snel.
Ik had het met hele kleine beetjes door de brokken gemengd, maar ze vonden het ronduit smerig. Ze aten hun brokken niet meer. Ik bleef volhouden en deed echt een heeeel klein beetje vers vlees door de brokken. Na 2 dagen gingen er drie eten, nummer 4 weigerde echter.
Dat was erg vervelend. Ik heb zelfs geprobeerd wat vlees aan zijn poot te smeren een paar keer per dag. Dat likken ze er vaak wel af...maar nee, meneer liet dat gewoon opdrogen :-/
Kun je nagaan hoe vies hij het vond..

Ik was zeer verbaasd. Toch begon hij na een paar keer op zijn poot smeren het klein beetje vlees van zijn poot te likken. Dus bleef ik een paar keer per dag wat op zijn poot smeren.
Verder gaf ik 'm letterlijk een paar brokjes per dag (een stuk of 4) zodat hij wel honger bleef houden. Daarna weer voorzitig mengen en ZUCHT, gelukkig ging hij toen ook overstag.

Nu smullen ze al anderhalve maand en genieten ze zich suf.

Succes, en ik hoop op snel resultaat voor je.

Groetjes Gaby
Door angeliquek
#15030
Hoi

Ik heb er best goed vertrouwen in dat ze het gaan eten  ;D

Dit vooral omdat als ik voor de hond zo'n zakje pens aan het ontdooien was in de magnetron ze dus met z'n 5-en tv zaten te kijken (magnetron kijken) en maar bleren en vervelend doen en het maar proberen af te pakken van de hond mis dus de hond heeft pens binnen 5 seconden op  ;D

Dus ik denk en hoop dat het bij mij wel goed zal komen

Groetjes

Angelique
Door Angelique
#15031
Lang leve het internet :D

Maar ze staat gewoon op de Carnibest-site bij de verkooppunten, hoefde dus niet echt ver te zoeken :P. Als ik andere Angelique was zou ik zeker ook even contact met haar opnemen, want ze boekt hele goede resultaten met versvlees al dan niet gecombineerd met de toevoeging van appelazijn bij katten mey blaasgruisproblemen.
jij hebt ook echt alles ;D ;D ;D ;D


Door Nelly
#15033
Hee, Angeliquek, ontdooi jij de pakjes pens in de magnetron ???. Moet je niet doen hoor, dan gaan alle goeie bacterieën dood. Heeft je hondje er nog niet veel aan :-/. Ik leg de bibi altijd de avond van te voren uit de vriezer, en als ik het snel moet ontdooien met verpakking en al in een bak heet water :).
Groetjes, Nelly 8).
Door sylvia
#15034
met heet water heb ik de ervaring dat de buitenkant van het voer toch te warm is geworden,ik leg het er ook altijd een dag van te voren eruit,als ik het wel eens vergeet doe ik het ook in de magnetron en als je het goed doet is het ontdooid zonder warm te worden,eerlijkheid gebied mij dan te zeggen dat ik afhankelijk van de grote van het pakket b.v 10min.doe en het dan nog een tijdje in de magnetron laat liggen,is het toch meestal met een half uur wel ontdooid.

Hee, Angeliquek, ontdooi jij de pakjes pens in de magnetron ???. Moet je niet doen hoor, dan gaan alle goeie bacterieën dood. Heeft je hondje er nog niet veel aan :-/. Ik leg de bibi altijd de avond van te voren uit de vriezer, en als ik het snel moet ontdooien met verpakking en al in een bak heet water :).
Groetjes, Nelly 8).
Door angeliquek
#15036
Hoi

Nou de poes (Daisy) vind bibi erg lekker de kater (Django) vond het volgends mij niet zo leuk dat ze nog maar met z'n 2-en konden eten dus die heeft erg weinig gegeten...

Mickey staat nu net als z'n broertje Kiro op blaasgruisdieet :-(
Gisteren avond laat zag ik al bloed op de grond maar wist niet met zekerheid van welke kat het was.

toen uiteindelijk om 23.45 zag ik at Mickey het was toen zijn we weer snel naar het dierenziekenhuis gegaan

maar het was toen waarschijnlijk net pas een uurtje verstopt dus was het niet duidelijk of het inderdaad om een verstopping ging

Toen hij vanmorgen nog niet had geplast mochten wij weer terug naar het dierenziekenhuis...

We waren er gelukkig optijd bij en hij mocht na een uurtje anderhalf uur gelukkig weer naar huis

We moeten nu alleen wel even afwachten of hij inderdaad nog steeds kan plassen

Met Mickey moeten we waarschijnlijk een maand dieetvoer geven van Kiro weet ik het nog niet ik hoop dat ik die dinsdag al op bibi kan zetten

Groetjes

Angelique
Door ElinevKa
#15037
Het enige dat ik nu hoop is dat ze bibi (of welke versvleesvoeding dan ook) lekker vinden.
Bij trekt er iniedergeval 1 kat zijn neus voor op..daar heb ik zelfs zijn eigen gelei voor moeten maken om erdoor te doen en hij verdomde het gewoon te eten...

qua versvleesvoeding ben ik verder alleen maar enthousiast..ik heb een hond met een aandoening en die is nagenoeg klachtenvrij. Mijn andere hond heeft huistuinenkeuken gevalletjes (slechte huid bijv.) maar ook dat is weg met bibi..

ik duim voor je Angelique, want het zou fantastisch zijn als je met een simpele oplossing als versvleesvoer je kat kan helpen!!
Laatst gewijzigd door ElinevKa op di 13 mei 2003, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door angeliquek
#15038
Hoi

Ja ik hoop ook dat het allemal gaat werken mag zo meteen urine controle laten doen :-) dus op hoop van zegen dat het gruis weg is..... Al heb ik dan nog 1 kat op het blaasgruisdieet staan :-(

Groetjes

Angelique
Door angeliquek
#15039
Hoi

Nou blaasgruis is nog niet weg :'( hij heeft nu zwaardere antibiotica

Word er behoorlijk moedeloos van.........

Als iemand goedkope tips heeft zijn die natuurlijk altijd welkom

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15040
hoi angelique waarom ga je niet gelijk over op het versvoer ? misschien is het dan sneller opgelost,de grootste reden van blaasgruis zijn tenslotte de brokken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door