Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#15011
dan zou je eens contact op moeten nemen met b.v Drs.Tannetje Koning,misschien kan iemand een url of tel.nr. voor je plaatsen.
Hoi

Hier zit misschien meer verstand maar ik heb nog niemand horen zeggen mijn katje heeft blaasgruis en doet het goed op bibi en die en die ondersteunen mij.

Enigste wat ik op alle andere forums te horen krijg is ga niet experimenteren met de voeding gebruik de voeding die de dierenarts voor schrijft.

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15012
Vergeet nog dit blaasgruis wordt  hoofdzakelijk veroorzaakt door brokken,er zijn op het net zat verhalen te vinden van castraten met jaren gruis problemen( tot aan penis amputaties) genoeg die op versvlees van het probleem af zijn.
Door angeliquek
#15013
Hoi

Ik heb wel zoiets van ik ga op versvoedingen maar wat als hij er verkeerd op zou reageren  ???
Ok een dierenarts moet altijd een dier helpen maar dan is het wel mijn fout
Zou m'n dierenarts er achter staan dat ik versvoedingen ga geven en mij zou zeggen ok is goed dan moet je als je het bijv een week hebt gegeven even urine laten controleren of even om de 2 weken zou voor mij al een hele gerust stelling zijn.
Ok misschien kan ik ook zelf wel zeggen ik laat de urine testen maar dan zullen hun zoiets hebben van beestje staat op dieetvoer (als ik ze niet zou inlichten) die is wel erg overbezorgd ofzo

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15014
Ik denk dat een goeie da met je mee zou moeten gaan denken,in iedergeval zou hij eens zich moeten gaan verdiepen in versvlees voeding als hij echt zo geintereseerd is in het welzijn van jou kat,maar ik denk dat de meeste da's meer geintereseerd zijn in het welzijn van hun bankrekening die natuurlijk niet zo snel meer volloopt als ze die dieet brokken niet meer kwijt raken. Mijn d a zou hier in zoverre in geintereseerd zijn (ook al heeft hij geen ervaring of verstand van versvoer)
dat hij zeer geintereseerd zou zijn in de resultaten en dus het "expiriment"zou willen volgen dmv regelmatig testen van de urine.Je zou een balletje kunnen opwerpen en anders een da voor deze kwestie benaderen die hier wel voor open staat.

Bedenk ook dat jij een betalende klant bent en tegenwoordig denken mensen al met hun eigen arts mee dus waarom dan niet met hun d a ,gelukkig zijn we niet meer kompleet onmondig en verstoken van info,

Hoi

Ik heb wel zoiets van ik ga op versvoedingen maar wat als hij er verkeerd op zou reageren ???
Ok een dierenarts moet altijd een dier helpen maar dan is het wel mijn fout
Zou m'n dierenarts er achter staan dat ik versvoedingen ga geven en mij zou zeggen ok is goed dan moet je als je het bijv een week hebt gegeven even urine laten controleren of even om de 2 weken zou voor mij al een hele gerust stelling zijn.
Ok misschien kan ik ook zelf wel zeggen ik laat de urine testen maar dan zullen hun zoiets hebben van beestje staat op dieetvoer (als ik ze niet zou inlichten) die is wel erg overbezorgd ofzo

Groetjes

Angelique
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 07 mei 2003, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door angeliquek
#15015
Hoi

Ja je hebt gelijk ga gewoon proberen al denk ik dat ik hun antwoord al weet als ik kijk naar wat janet zegt :-(
Misschien die andere dieranarts die mij een nummer gan van andere mensen die anders zou willen meewerken maar hij heeft er geen verstand van...

Groetjes

Anglique
Door sylvia
#15016
misschien zet iemand hier nog wel even een tel.nr van Drs.koning voor je neer kun je daar eens contact mee opnemen

Hoi

Ja je hebt gelijk ga gewoon proberen al denk ik dat ik hun antwoord al weet als ik kijk naar wat janet zegt :-(
Misschien die andere dieranarts die mij een nummer gan van andere mensen die anders zou willen meewerken maar hij heeft er geen verstand van...

Groetjes

Anglique
Door angeliquek
#15017
hoi

ik begin me langzaam aan sterk af te vragen hoelang bibi al bestaat  :-/

Dit omdat ik net even bij de dierenarts was voor een pillenschieter en ik meteen even vroeg of hun het ondersteunen
Hebben hun dus ook al nooit van gehoord wel duck energique e.d. maar bibi niet :-(
Ze vinden ook dat ik dalijk gewoon het Hill's c/d geloof ik voer moet gaan geven
Als ik de andere katten het geef is het niet erg maar bij de blaasgruis wel  ???

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15018
ik heb ruim 10 jaar geleden al bibi gevoerd ,maar weet je wat het is de versvoeder fabrikanten bieden hun waar niet aan bij de da tegen leuke inkoop prijsjes om de da te verleiden hun waar te slijten.
versvoer is versvoer er zijn ook geen mooie verpakkingen waar op staat dat het een speciaal ontwikkelt dieetvoedertje .en het is voor een da ook helemaal niet interesant want dan moet hij/zij ook nog een vriezer aanschaffen terwijl de zakken brokken zo neergezet kunnen worden.

hoi

ik begin me langzaam aan sterk af te vragen hoelang bibi al bestaat :-/

Dit omdat ik net even bij de dierenarts was voor een pillenschieter en ik meteen even vroeg of hun het ondersteunen
Hebben hun dus ook al nooit van gehoord wel duck energique e.d. maar bibi niet :-(
Ze vinden ook dat ik dalijk gewoon het Hill's c/d geloof ik voer moet gaan geven
Als ik de andere katten het geef is het niet erg maar bij de blaasgruis wel ???

Groetjes

Angelique
Door angeliquek
#15019
Hoi

Ok ik heb net Westhage dierenarts (denhaag) gebeld hij zegt dat we bibi kunnen gaan proberen maar na 1 maand moeten we dan urine controle laten uitvoeren want bij sommige katten werkt bibi dus niet en moeten inderdaad een streng dieet volgen

Ofwel ik ga binnenkort bibi kopen :-) en mijn kat een maand lang goed in de gaten houden

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15020
nou we wachten met spanning af ;D
ik volg je vol verwachting ;D ;D ;D

Hoi

Ok ik heb net Westhage dierenarts (denhaag) gebeld hij zegt dat we bibi kunnen gaan proberen maar na 1 maand moeten we dan urine controle laten uitvoeren want bij sommige katten werkt bibi dus niet en moeten inderdaad een streng dieet volgen

Ofwel ik ga binnenkort bibi kopen :-) en mijn kat een maand lang goed in de gaten houden

Groetjes

Angelique
Door angeliquek
#15021
Hoi

Ja ik ga m'n kan goed in de gaten houden  ;D

Maar als alles meezit ga ik de 13e deze maand beginnen dan heeft hij z'n urine controle gehad en weet ik of het blaasgruis weg is zoniet zal ik nog even op Hill's s/d moeten blijven zo wel kan het bibi avontuur beginnen :-)

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15022
met schone lei beginnen en kijken of de lei schoon blijft :D

Hoi

Ja ik ga m'n kan goed in de gaten houden ;D

Maar als alles meezit ga ik de 13e deze maand beginnen dan heeft hij z'n urine controle gehad en weet ik of het blaasgruis weg is zoniet zal ik nog even op Hill's s/d moeten blijven zo wel kan het bibi avontuur beginnen :-)

Groetjes

Angelique
Door angeliquek
#15023
Ja precies en hopen zo te voorkomen dat m'n andere katten blaasgruis krijgen 1 heeft misschien ook blaasgruis maar die had ook gelijk blaasontsteking dus kan ook daaraan liggen :-\

en dan heb ik nog een kater en een poes  

en een reutje en die zit ook in die leeftijds catagorie als het bij honden ook 0-3 jaar is

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15024
raar maar waar hebben gecastreerde katers eerder last van blaasgruis dan gecastreerde reuen .misschien omdat katten nog meer carnivoor zijn dan honden,of omdat katten eiwitrijker eten ....... er moet ergens een reden voor zijn neem ik aan

Ja precies en hopen zo te voorkomen dat m'n andere katten blaasgruis krijgen 1 heeft misschien ook blaasgruis maar die had ook gelijk blaasontsteking dus kan ook daaraan liggen :-\

en dan heb ik nog een kater en een poes

en een reutje en die zit ook in die leeftijds catagorie als het bij honden ook 0-3 jaar is

Groetjes

Angelique
Door 202spots
#15025
Ja precies en hopen zo te voorkomen dat m'n andere katten blaasgruis krijgen 1 heeft misschien ook blaasgruis maar die had ook gelijk blaasontsteking dus kan ook daaraan liggen :-\
Angelique
Angelique ,
Mijn kater had ook last van gruis,en was op 7 jarige leeftijd door de DA "doorgespoeld"om de nieren schoon te maken.
Het is inderdaad zo dat gecastreerde katers,MEER last hebben van gruis,en kreeg het advies van me DA om helemaal geen droge brokken meer te geven,en zoveel mogelijk te laten drinken.
Wanneer je alleen droogvoer geeft,dan onttrekt het veel vocht UIT het lichaam om de brokken te verteren.

Ik voerde die tijd brokjes met blikjes (was nog geen arfer :-[ )
Dus ik begon gelijk om alleen maar blikvoer te geven,met wat gekookt vlees of kippelevertjes,hartjes e.d. erbij.
Het kook water gaf ik altijd door het eten,zodat het meer op soep leek.
En mijn Bram is op die manier 17 jaar geworden!! :D
'n kat drinkt uit zich zelf niet veel,maar als je het water 'n lekker smaakje geeft dan lukt het wel!
Als ik toen van rauw diet had geweten,dan had ik dat beslist ook aan m'n katten gegeven!!
Hoop dat rauw vlees met extra water ook 'n succes voor jou kat zal zijn!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door