Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#14928
Klopt Sylvia....bij strijd in het belang van de poesjes is ALLES geoorloofd ;)
hier denk ik nog even over ;D
Door Jennie
#14929
Hebben ze geen kattenfoto's om tussen de berichten te plaatsen? Die zijn toch veel leuker?

Nou, dag 3.
Salomé gaat morgen helemaal over op carnibest. Ik kan wel net doen alsof het beter is voor de spijsvertering om het langzaam door ander voer te mengen, maar mevrouw eet de carnibest tussen het andere voer uit. Mengen heeft dus totaal geen zin. Inderdaad, ik heb geluk dat een van de katten het heel graag lust. Misschien dat de tweede dan er ook langzaam aan went. Het is ook erg grappig om haar gedrag te zien terwijl ik het eten in een bakje doe. ze is heel schuw (ik kan haar zelfs niet aaien) en heel stil. Ze mompelt heel af en toe wat. Maar nu ik met carnibest bezig ben staat ze me toch een lawaai te maken in de keuken! Mauwen! Wat een stuk ongeduld. Ik herken haar helemaal niet meer.
Voor Balthazar heb ik een blikje tonijn op olie, een blikje sardientjes op olie en een blikje tonijn op water gekocht. De sardientjes heb ik al geprobeerd. Salomé vond ze erg lekker. Je begrijpt het, Balt wilde er niets van weten. Vanavond probeer ik nog een blikje tonijn op water en morgen de tonijn op olie. Dan nog soepvlees proberen. En ik moet het nog eens een keer proberen te verwarmen, maar ik heb geen magnetron, dus het moet au bain marie. En de vleesmix ligt te ontdooien, dus ook daar is nog een beetje hoop. Als er een wedstrijd gehouden zou worden voor de moeilijkste eter van de wereld, zou Balt met kop en schouders voorsprong winnen. Hij lust niets dat er ook maar enigszins nat eruit ziet. Brokjes wel, ja, maaaaar ..... alleen Hill's TD. Geen enkel ander brokje (en ik heb wat geprobeerd!) gaat erin. Ik heb van de da eens een maaltje gekregen dat niet etende katten weer aan het eten krijgt .... jakkie! Kattenmelk? Bah! Kattensnoepjes in allerlei variaties? Ieieieiek!
Misschien dat ik eens yoghurt ga proberen. Wie weet. Ik zou ook geen middel onbeproefd laten. Als er een uit de koekenpan wil likken? Prima, dan desnoods maar een nieuwe koekenpan gekocht voor de mensen (waar ze niet aan mag komen). Door de toetjes? Ook goed. Ik wou dat Balthazar zo'n ondeugende streek had waardoor hij het spul zou gaan eten. Tot nu toe zit hij iedere dag zijn pootjes af te likken die ik iedere keer weer insmeer in de hoop dat hij de smaak te pakken krijgt.
O, de brokjes die ik gisteravond heb ingesmeerd met carnibest (brokje voor brokje) waren vanochtend bijna helemaal op. Maar ja, wie o wie heeft ze opgegeten?
Door sylvia
#14930
hoi jennie als je een foto van je eigen kat bij je berichten wil hebben moet je een foto op het internet hebben staan,als je dat niet hebt kan je een foto emailen naar peter van de site hier,of ester,of jolly,ink kan ook geloof ik en dan zetten één van hun je foto op het net en dan kun je de url van die foto in je profiel zetten.[img]url [/ img] zonder spaties dan.

Harstikke leuk he als ze het zo lekker vinden,en hoe grrrrrrr als je er één hebt die weigerd om te eten wat je voorzet.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14931
het lijkt wel een wedstrijdje; wiens katten gaan het eerst overstag  ;D

Volgens mij is dit voor ons dag 4; deze dag 4 heb ik maar een blikje tonijn op water geopend, dit heb ik gewoon ergens vanochtend gegeven (zonder Carnibest) en Pebje vond dat toch wel erg fijn (beetje voorzichtig maar toch te lekker om te laten staan) en dit kleine beetje is door haar opgegeten. Moby moest er NIETS van hebben  >:(

Maar goed, ik liet me niet uit het veld slaan en heb vanavond gewoon heel dapper wat tonijn met Carnibest gemengd (3/4 tonijn, 1/4 Carnibest) ..... Moby heeft er niets mee gedaan en Pebbles is er in ieder geval aan begonnen maar heeft het niet opgegeten  :-/

Morgen zal ik de sardientjes erbij betrekken en dan maar een beetje afwisselen ofzo.

Die koekepan waar Pebje niet uit mag likken is meer omdat ik het niet zo grandioos vind dat zij "al" dat vet van het vlees braden o.i.d. op eet. De pan zelf zal me een zorg zijn; even in de afwas en klaar.

En ja, Paul je had me gewaarschuwd....  ;D, maar volgens mij hou jij wel van een beetje leedvermaak  ;)
Door sylvia
#14932
als ze het wel gaan eten wees dan ook niet bezorgd als ze zo weinig gaan eten....er zit qua voeding meer in een lepeltje carnibest dan in een heel blik whiskas.
Door Paul_Barte
#14933
Yep Sylvia...helemaal mee eens  :D

Carnibest is VOEDING..de blikjes zijn gekookte prut met water....

En Ivonne...je weet toch dat ik (bijna) altijd gelijk heb  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
Door Paul_Barte
#14936
paul je hebt zeker altijd gelijk....behalve als je het niet hebt ;D ;D ;D
Indien Paul geen gelijk heeft treedt automatisch regel 1 in werking ;)
Door sylvia
#14937

Indien Paul geen gelijk heeft treedt automatisch regel 1 in werking ;)
ja dat had ik al gedacht ;D ;D ;D
Door Jennie
#14938
Dag 4.

Zucht.

Salomé is overgestapt vandaag. Ze heeft 56 gram carnibest op. Volgens haar (geschatte) gewicht zou ze 70 a 80 gram minimaal moeten eten. Maar goed, dit is al heel wat! En ze is er nog niet aan gewend dat het eetbakje verdwijnt als zij stopt met eten. Eerst stonden er dag en nacht brokjes, dus wie weet eet ze wel iets meer als ze merkt dat ze tussendoor niets meer krijgt. Ik geef trouwens 's ochtends en 's avonds een maaltje.

Balthazar lust geen tonijn op water en ook gekookte carnibest vindt hij niet lekker. Idem yoghurt en ook het tour-de-france-toetje van Mona wilde hij niet. Ik probeer gewoon alles...
Ik ben nu bouillon aan het trekken van soepvlees en met het vlees en de bouillon ga ik het morgen proberen.
Tonijn op olie is ook nog een poging waard. En ik heb een lekker biefstukje voor mezelf gekocht: dat bak ik morgen en dan probeer ik eens jus met carnibest. Wel erg vet, maar een mens moet toch wat?
Ik vrees wel dat ik dan door de ideeen heen ben... behalve Bibi gaan proberen.
Balt heeft vandaag de hele dag gehongerd, want zijn brokjes zijn ingesmeerd met carnibest en die moet hij dus niet. En toch lijkt me dat nog de meest hoopgevende manier: zijn vertrouwde brokjes met een flintertje carnibest en dan de hoeveelheid carnibest steeds vermeerderen.
Want ik vind het onderhand toch echt hopeloos worden. Wie heeft er nog ideeen?

En Ivonne? Hoe staat het met die van jou? Blijft Pebbles een beetje eten van tonijn met carnibest? Hoe weinig ook, als ze maar wat binnenkrijgt en er op die manier langzaam aan kan wennen ...
Laatst gewijzigd door Jennie op za 26 jul 2003, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ester
#14939
Ach, gewoon blijven volhouden, als je 1 keer zwicht dan is het te laat! Niet eten=brokjes! Niet doen dus! Lekker volhouden, en daarna wil hij niks anders meer! ;D
Door Jennie
#14940
Ik vind het zo zielig. Hij loopt af en toe naar zijn bakje, staat er op een afstandje naar te kijken en dan sjokt hij maar weer naar buiten.
Door sylvia
#14941
Hoi Jennie,de hoeveelheden op de verpakking zijn richtlijnen,dat is een uitgangspunt als je begint met voeren.Voor de één is het teveel en voor de ander te weinig,die van mij eet bv rond de 500 gram per dag,als het zo warm is niet dan eet hij zo de helft,koelt het dan weer af dan eet hij weer een pakje per dag.
Je moet gewoon kijken wat wil hij/zij eten en hoe gaat
het met haar gewicht,wordt ze niet te mager of te dik.
Hier staat trouwens wel de hele dag vlees tot zijn beschikking,ik zet er een schotel op en als hij wil eten dan pakt hij de schotel en kiept em op het aanrecht,dan ga ik even later als hij klaar is het schoteltje er weer opzetten.
Door Jennie
#14942
Hoi Sylvia,

Fraaie kattenfoto, zeg! Helaas heb ik geen scanner, dus ik kan mijn katten (nog) niet laten zien.
Trouwens, 500 gram per dag! Hoe zwaar is jouw kat als ik het vragen mag? En hoe actief? Ik heb het voer nu ook nog beneden staan, want anders gaat ze de brokjes met carnibestsmeersel van Balthazar opeten. En ik wil morgenochtend nu juist zien hoeveel Balthazar ervan heeft gegeten.
Ik denk dat Balt nu ongeveer twee gram op heeft, hij heeft namelijk twee brokjes op vandaag. En verder komt hij me heel zielig aankijken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door