Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#14899
Ja wat een schatje he ;D. Dat is net de gene met de probleem darmen. Hij heeft nu bijna een maand alleen maar carnibest en in begin ging hij hier zelfs wat beter op dan de bibi. Nu door het warme weer (denk ik) poept hij weer erg slecht (nu meer dan vijf keer per dag :(, normaal is dit 1-3 keer per dag met wat slijm). Hij heeft dit twee maanden geleden ook al gehad en toen was hij van zijn panacuurtje weer opgeknapt (dit is een wormen kuur, maar helpt ook tegen de giardia die hij bij zich draagt). Als het over drie dagen niet beter gaat dan zal ik wel weer een panacuurtje geven. Het zou natuurlijk een virusje kunnen zijn, maar de andere twee hebben nergens last van. Gelukkig is hij nog fit en eet ook nog lekker. Misschien morgen maar weer wat bibi en dit maar een paar dagen in de magnetron koken. Ik vindt dit zo jammer, het ging de laatste paar weken zo goed. Vorige week begon het eigenlijk al, ik voelde het al aankomen toen hij weer wat meer slijm ging poepen. Het zou ook nog een bacterie kunnen zijn, hij heeft namelijk nogsteeds een bacterie overgroei. Nu met dat warme weer en het rauwe vlees (wat overigens nooit langer dan 15 minuten uit de koelkast is) zou hij best wel eens weer last kunnen hebben. Ik denk niet dat dit ooit over gaat, maar hopen blijf ik (hij krijgt in iedergeval nooit geen brokken meer).

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14900
neh...........  :(  

Ik heb het neer gezet, beetje gekookt water over heen gedaan, nou ze keken me van " ben jij wel helemaal lekker, eet dit fijn zelf op......"   :o

Tja, het was leuk geweest als ze het wel geprobeerd zouden hebben maar zelfs dat niet  :(
Stiekum hoop je er op dat ze het gelijk geweldig vinden maar je weet best dat die kans nihil is.

Nou ja, morgen maar een nieuwe poging  ;D
Door sylvia
#14901
heb je al geprobeerd een beetje in hun bek te stoppen,niet dat ik ze een trauma wil bezorgen maar het wil wel eens helpen.

De aanhouder wint  :D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14902
ik was eigenlijk van plan om het vandaag zonder gekookt water erover te geven. Als dat niet werkt, ga ik over op de wat "zwaardere" technieken zoals aan pootje smeren of een beetje in de bek stoppen....

Nou maar even zien wat er gebeurt  ;D
Door sylvia
#14903
ik was eigenlijk van plan om het vandaag zonder gekookt water erover te geven. Als dat niet werkt, ga ik over op de wat "zwaardere" technieken zoals aan pootje smeren of een beetje in de bek stoppen....

Nou maar even zien wat er gebeurt ;D
weet je wat je ook kunt doen ,ik bedenk me ineens dat tijger daar een moord voor deed terwijl die liever blik en brok at.
Haal eens een beetje soepvlees,laat dat even in het zakje ziitten zodat het bloed naar onderen zakt,dan doe je wat stukjes van die soep vlees bij de carnibest en je giet er wat bloed overheen (over de soepvlees)
Als dan de tijger in de poes niet ontwaakt ..... ;D
Door zurca
#14905
hallo Ivonne,
ik ben ook net begonnen om mijn katten op carnibest over te zetten... op 1 van m'n katten heb ik al, alle trucjes losgelaten die ik hier op het forum kon vinden maar ze vind het echt vies   :-/ ze vertikt het echt om te eten... m'n andere kat eet het wel maaar ik moet er wel wat blikvoer of vis doorheen mengen. heb je dat al geprobeert? tjaa het blijven eigenzinnige beesten, wat de boer niet kent dat vreet tie niet... succes groetjes
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14906
nou ik kan nog even alle "tips en trucs" uitproberen want gisteravond kregen ze het voor de allereerste keer  ;D

Maar goed, mocht gaan blijken dat ze het echt niet willen dan is het jammer maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd  :)

En omdat ik zie hoe goed het voor Bas is dan geef ik deze "strijd" niet zomaar op, maar ik hoop dat ze zich gauw gaan bedenken  ;D
Door Gaby
#14907
Hou vol, het is niet makkelijk. Ik stond na een paar dagen ook op het punt het op te geven.
Maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ze worden er zo mooi van..

gr. Gaby
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14908
en wederom poging mislukt   :'(  

Maar.... ik ga door...... alleen al het vooruitzicht dat ze misschien weer een beetje in model kunnen komen (nu modelletje theemuts) en er qua gezondheid alleen maar op voor uit kunnen gaan....

morgen weer een dag zal ik maar zeggen
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14910
Zojuist maar eens even "smeer het op de pootjes" gedaan.

De klodders vlogen me om de oren; en maar schudden met die poten. Moby zit nu ernstig verontwaardigd het beetje wat er nog zit van zijn poten te likken en Pebje is naar zolder gevlucht  ???

Oke, volgende actie: gewoon wat in de bekjes doen.
Lukt dit ook niet dan frutsel ik er morgen wel iets doorheen; Pebbles is normaal gesproken dol op tonijn uit blik en ik ga voor de zekerheid ook nog even wat van dat soepvlees kopen.

Nou, normaal gesproken zijn dit 2 wandelende vreetschuren maar ze hebben vanavond nog niets gehad en tot zover nog niet over te halen tot Carnibest  ???
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14912
ehm, ik kan ze niet helemaal "cold turkey" overzetten omdat Pebbles problemen met de alvleesklier heeft gehad en nu (waarschijnlijk door haar "figuur") neigt naar suikerziekte; ik blijf ze dus nog wel brokken geven (op dit moment hebben ze alleen vanochtend een beetje gehad) en gaan ze nog niet eten dan zal ik straks toch wat "moeten" geven (niet veel, maar toch).

Kon ik dit gewoon klatskletskledderboem in 1x doen (dan maar een paar dagen niet eten) dan deed ik dat zeker, maar dat durf ik niet.  :(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door